REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używana Kia Sorento – pierwsza liga koreańska

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
Kia Sorento pierwszej generacji pojawiła się w 2002 roku. Podwozie tego auta jest konstrukcyjnie zbliżone do podwozia Mercedesa ML. Fot. Newspress
Kia Sorento pierwszej generacji pojawiła się w 2002 roku. Podwozie tego auta jest konstrukcyjnie zbliżone do podwozia Mercedesa ML. Fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Kia Sorento to reprezentant marki w segmencie dużych SUVów. Czy przestronne wnętrze i niezłe właściwości terenowe czynią z Kii Sorento atrakcyjną ofertę na rynku pojazdów używanych?

Kia Sorento pierwszej generacji pojawiła się w 2002 roku. Podwozie pierwszego Sorento jest konstrukcyjnie zbliżone do podwozia Mercedesa ML, a to w połączeniu z nadwoziem opartym na ramie daje solidne auto rodzinno-rekreacyjne. 

REKLAMA

Nadwozie jest dostępne w dwóch wariantach; pięcio- i siedmioosobowej. Możliwość odliczania podatku VAT spowodowała, że większość aut oferowanych na rynku wtórnym to wersje z kratką, czyli pięcioosobowe. 

Auta z początków produkcji mogą mieć problem z korozją, która pojawia się na progach, nadkolach i tylnej klapie. Użytkownicy Kii Sorento skarżą się często na niską jakość powłoki lakierniczej.

Zobacz również: Opinie kierowców o Kii Sorento

REKLAMA

Kabina pasażerska Kii Sorento zapewnia odpowiednią ilość miejsca zarówno w przedniej jak i tylnej sekcji. Wysoka pozycja za kierownicą daje poczucie bezpieczeństwa i zapewnia dobrą widoczność. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są trwałe i wykazują dobrą odporność na uszkodzenia i zarysowania. Jedynym wyjątkiem jest skóropodobne obszycie koła kierownicy, które dość szybko ulega zużyciu. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W bogatszej wersji oznaczonej jako EX znajdziemy m.in. automatyczną klimatyzację, tempomat (w wersji z automatyczną skrzynię biegów), a niekiedy także nawigację satelitarną, skórzaną tapicerkę i elektryczną regulację przednich foteli. Właściciele zwracają również uwagę na zbyt słabo działające ogrzewanie i narzekają na brak nawiewów w tylnej części kabiny pasażerskiej. 

Oferta jednostek napędowych obejmuje silniki benzynowe i diesle. Benzyniaki V6 mają pojemność 2,4, 3,5 i 3,8 litra. Są to ciekawe oferty ze względu na niższą cenę zakupu, ale należy pogodzić się ze średnim zużyciem paliwa na poziomie 13 litrów (dla 3,5 i 3,8). Egzemplarze zasilane benzyną mogą skutecznie odstraszyć klientów wysokim spalaniem, ale dla osób, którym pewne niedogodności związane z użytkowaniem instalacji LPG nie przeszkadzają, polecamy Kię Sorento z fabryczną instalacją gazową.

Średnie zużycie LPG dla silników 3,5 i 3,8 kształtuje się na poziomie 16 litrów. 139 konny silnik 2,4 może wydawać się za słaby do sprawnego poruszania się tym autem. Silniki 3,5 i 3,8 osiągają odpowiednio 195 KM i 294 Nm i 266 KM i 314 Nm i są jednostkami wartymi uwagi.

Zobacz również: Opel Frontera A (1991-1998)

Diesel CDRi jest wyposażony w technologie Common Rail, wtrysk paliwa i łańcuch rozrządu. Aby zaoszczędzić na kosztowych naprawach przed zakupem należy sprawdzić stan turbiny. Jest ona słabym punktem jednostki napędowej. Diesel ten spala średnio około 11-12 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów i zapewnia moc 140 KM i maksymalny moment obrotowy rzędu 314 Nm. Sorento z Dieslem pierwszą setkę osiąga w czasie 14,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 170 km/h. Właściwie serwisowany silnik nie sprawia większych problemów.

W większości przypadków moc jednostki napędowej jest przekazywana na cztery koła, jednak zdarzają się jednak wersje napędzane tylko na tył. 

Napęd na cztery koła i reduktor znacznie podnosi własności terenowe auta. Kia Sorento nie nadaje się do poruszania się w ciężkim terenie, ale pozwala na zjechanie z utwardzonych dróg bez ryzyka ugrzęźnięcia.

Ceny używanych Kii Sorento zaczynają się od około 30 tysięcy złotych. Warto poszukać auta z napędem na cztery koła i benzynowym silnikiem w wersji wyposażeniowej EX. Instalacja gazowa pozwoli obniżyć koszty eksploatacji. 

REKLAMA

Zwolennicy Diesla muszą liczyć się z wyższą o kilka tysięcy złotych ceną zakupu, głośną pracą jednostki napędowej i możliwością wystąpienia awarii turbiny. Przed zakupem warto zdiagnozować w serwisie wtryski i pompę, ponieważ ewentualna wymiana tych podzespołów jest związana z dużymi kosztami. 

Użytkując Sorento 4x4 należy pamiętać o regularnej wymiany oleju w układzie napędowym. Na rynku pojazdów używanych można znaleźć zadbane egzemplarze z pełną dokumentacją serwisową w cenie około 30 tysięcy złotych.

W większości przypadków moc jednostki napędowej jest przekazywana na cztery koła, jednak zdarzają się jednak wersje napędzane tylko na tył. Kia Sorento Fot. Newspress
Egzemplarze z początków produkcji mogą mieć problem z korozją, która pojawia się na progach, nadkolach i tylnej klapie. Kia Sorento Fot. Newspress
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA