Top 10: Samochody na wakacje. Pojemne, oszczędne i tanie!
REKLAMA
REKLAMA
Wakacje to jeden z tych okresów w roku, w którym bardzo mocno rośnie… sprzedaż samochodów. Czemu? Kierowcy kupują nowe modele i wyjeżdżają nimi na urlopowe wyjazdy. Jakie modele powinni wybierać? Przygotowaliśmy krótką listę 10 najciekawszych aut. Bardzo ważne jest to, że samochody na wakacje zebrane na tej liście mają niezwykle atrakcyjne ceny. Żaden model nie kosztuje więcej niż 20 tysięcy złotych!
REKLAMA
Renault Clio III Grandtour
Francuzi podczas projektowania kolejnych modeli lubią obierać nieco nietuzinkowe kierunki. Prace konstrukcyjne nad Renault Clio III w pierwszej kolejności poszły w stronę oryginalnej stylizacji. Nadwozie jest geometryczne, ale i nowoczesne, zachowuje klasyczne proporcje, ale z całą pewnością nie jest sztampowe. Co więcej, marka uzupełniła paletę modelu segmentu B o wariant kombi. Auto zabiera na pokład nawet 403 litry bagażu. A to oznacza, że świetnie sprawdzi się podczas wakacyjnego wyjazdu. Cena? Używane egzemplarze są dostępne już od 8 - 9 tysięcy złotych.
Zobacz również: Używany Renault Clio III (2005 - 2012) - "mieszczuch" z ambicjami
Opel Zafira B
Prekursorem w segmencie kompaktowych minivanów bez wątpienia był Scenic. Zafira choć otrzymała nudną stylizację, pod względem praktyczności okazywała się nieco lepsza od francuskiego rywala. Tak, Niemcy odrzucili koncepcję wszechobecnych schowków. Postawili jednak na coś ważniejszego. Mowa o przestrzeni! Druga generacja nadal mieści nawet 7 pasażerów, a do tego w konfiguracji 5-osobowej oferuje bagażnik o pojemności sięgającej 645 litrów. To prawdziwy mistrz! Ceny używanych Opli startują od 6 - 7 tysięcy złotych. Za egzemplarz godny uwagi trzeba jednak zapłacić powyżej 10 tysięcy złotych.
Zobacz również: Używane: Opel Zafira B (2005 - 2014) - opinie i typowe usterki
Nissan Qashqai
Nissan był znany z budowania samochodów terenowych. Do czasów Qashqaia były to jednak toporne modele, które najlepiej czuły się w błocie! Uśmiechnięty crossover zmienił tą sytuację i stał się... potężnym hitem sprzedaży. Ogromnej popularności auta ciężko się jednak dziwić. Występuje w wersji 5- lub 7-osobowej, ma 410-litrowy bagażnik i paletę sprawdzonych silników (PS. Najlepsze są benzyniaki). Pierwsze wyprodukowane egzemplarze mają już dekadę. Ich ceny na rynku wtórnym też zatem mocno stopniały. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 14 tysięcy złotych. Zadbany egzemplarz z benzyniakiem pod maską będzie jednak kosztował już około 20 tysięcy złotych.
Zobacz również: Używany Nissan Qashqai (2007 - ) - miastoodporny
Citroen C5 II Tourer
Samochody na wakacje to też niezwykle popularne jeszcze kilka lat temu kombi segmentu D. A jednym z lepszych przykładów tego typu modeli jest Citroen C5 drugiej generacji. Kabina pasażerska jest przestronna, bagażnik liczy 533 litry, siedziska są mięsiste i miękkie, a hydropneumatyczne zawieszenie dosłownie przepływa nad nierównościami. To jednak nie koniec, bo C5 to też sprawdzona paleta silników - najlepsze są benzyniaki oraz diesle o pojemności 1.6 lub 2-litrów. Ceny? Francuskie pojazdy nie trzymają zbyt dobrze cen na rynku wtórnym. Za używany egzemplarz Citroena C5 Tourer trzeba zapłacić dziś minimum 9 - 10 tysięcy złotych.
Skoda Roomster
Czesi w roku 2006 wpadli na genialny pomysł. Wzięli technologię znaną z Fabii, a następnie przybrali ją dużo bardziej oryginalnym i atrakcyjnym nadwoziem. W ten sposób powstał kombivan. Zalety? Wyżej poprowadzony dach sprawia, że Roomster daje pasażerom poczucie większej przestrzeni. W aucie imponujących rozmiarów jest też bagażnik. Mówimy bowiem o modelu segmentu B, który dysponuje przestrzenią załadunkową o wielkości na poziomie 480 litrów! Używane Roomstery mają bardzo dobre ceny. Auto można kupić już za 9 - 10 tysięcy złotych.
Zobacz również: Używana Skoda Fabia II (2007 - ) – opinie
Mercedes klasy E W211 Estate
Samochody na wakacje mogą też przejawiać ideę... luksusu. Taki właśnie jest Mercedes klasy E generacji W211 w wersji Estate. Model zaprezentowany w roku 2002 stanowił ogromny powiew świeżości w stosunku do Okularnika. Jego nadwozie zyskało serię obłości, a technologia całą paletę rozwiązań poprawiających wygodę jazdy. Inżynierowie bardzo mocno dopracowali jeszcze jeden aspekt. Mowa o przestrzeni załadunkowej! Kufer niemieckiego kombi ma pojemność 690 litrów. To chyba rekord w segmencie E. Co więcej, bagażnik dało się wyposażyć w platformę wysuwającą bagaże na postoju. Używane egzemplarze Mercedesa W211 można kupić już poniżej 10 tysięcy złotych.
Zobacz również: Używany Mercedes-Benz klasy E: nowa para okularów
Dacia Duster I
Duster z całą pewnością nie jest najładniejszym z samochodów na wakacje. Ma też wyraźne braki na polu jakości wykończenia kabiny pasażerskiej, a technologia pochodzi z przełomu XX i XXI wieku oraz została zapożyczona z budżetowych modeli Renault. Tylko czy to właściwie komuś przeszkadza? Szczególnie że już za 16 - 17 tysięcy złotych można kupić całkiem przestronnego crossovera pochodzącego z 2010 roku! Co więcej, model ma idealny na wczasy bagażnik - ten liczy 475 litrów. Poza tym paleta silnikowa składa się z benzyniaków świetnie współpracujących z LPG oraz oszczędnych diesli.
Zobacz również: Używana Dacia Duster (2010 - )- tani sposób na hit
Volkswagen Golf VI Variant
Golf to z całą pewnością sztampowy model. W tej niemieckiej nudzie może być jednak pewna metoda. Szczególnie że kompakt z Wolfsburga ma naprawdę dobrze wykończoną kabinę pasażerską, oferuje paletę sprawdzonych jednostek napędowych, a do tego imponuje przestrzenią. W kabinie pasażerskiej znajdzie się miejsce dla czterech dorosłych osób - nie zabraknie im m.in. przestrzeni na nogi. Dodatkowo pod tylną klapą ukrywa się kufer o rekordowej w segmencie C pojemności na poziomie 505 litrów. Za używanego Volkswagena Golfa VI w wersji kombi trzeba dziś zapłacić co najmniej 15 - 16 tysięcy złotych.
Zobacz również: Używany Golf VI: lepszy z dieslem!
Peugeot 4007
Ma ogromne przednie lampy, rozwrzeszczany grill i jest... SUV-em segmentu D. A to gwarantuje pasażerom wystarczającą ilość przestrzeni i możliwość konfiguracji 7-osobowej. Przy komplecie pasażerów na pokładzie pojemność kufra maleje do 184 litrów. Z drugiej strony w wariancie 5-osobowym do dyspozycji pozostaje aż 510 litrów. A to jeszcze nie koniec, bo francuski SUV ma paletę sprawdzonych silników benzynowych i diesla oraz wyjątkowo... rozsądną cenę. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 20 tysięcy złotych.
Skoda Superb II Combi
Skoda Superb drugiej generacji z całą pewnością nie ma wysmakowanej stylizacji nadwozia. Otrzymała zdecydowanie za duże światła i przytłaczający grill z przodu. Auto nie miało jednak porażać urodą, a właściwościami praktycznymi. I w tej kwestii Superbowi II ciężko cokolwiek zarzucić. Poziom wyposażenia większości egzemplarzy jest wystarczający, ilość miejsca w kabinie ogromna, a bagażnik przepastny! Kufer modelu kombi mieści 633 litry. Za używaną Skodę trzeba zapłacić dziś co najmniej 20 tysięcy złotych. Na co warto uważać? Przede wszystkim na diesla 2.0 TDI wyposażonego w pompowtryskiwacze.
Zobacz również: Używane: Skoda Superb II (2008 - 2015) – typowe usterki
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.