REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: Best of test 2019 - które auta skradły nasze serce?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Volkswagen Up GTI - stylistycznie Golf, dźwiękowo Mustang junior!
Test: Volkswagen Up GTI - stylistycznie Golf, dźwiękowo Mustang junior!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Rok 2019 upłynął naszej redakcji pod znakiem serii testów samochodowych. Które auta były najciekawsze? Listę naszych marzeń zapisanych na kartkach kalendarza z roku 2019 przedstawiamy poniżej.

Volkswagen Up GTI

Test: Volkswagen Up GTI - stylistycznie Golf, dźwiękowo Mustang junior!

Kuba Brzeziński

REKLAMA

To zdecydowanie najmniejszy i prawie najtańszy samochód jakim jeździliśmy w zeszłym roku. To jemu jednocześnie należy się jednak laur zwycięzcy zestawienia. Czemu Up GTI tak mocno chwycił nas za serce? Bo choć jest malutki, ma uśmiechnięte nadwozie i śmieszną kabinę pasażerską, jednocześnie został wyposażony przez Niemców w duszę prawdziwego, drogowego zabijaki. 115 koni to mało? Wsiądź za jego kierownicę i sprawdź. 3 cylindry nie brzmią imponująco? Zabiegi inżynierów sprawiły, że z rury wydechowej sportowego Volkswagena wydobywa się dźwięk przypominający Mustanga Juniora.

REKLAMA

Zeszłoroczny zwycięzca choć bez wątpienia jest autem wspaniałym, ma też i nieco złych informacji dla kierowcy. Otóż Niemcy wykonali na tym aucie największą zbrodnię w historii. Pod wpływem zaostrzających się norm emisji spalin... wycofali Volkswagena Up-a GTI ze sprzedaży. Szkoda, naprawdę szkoda...

Zobacz również: Test: Volkswagen Up GTI - stylistycznie Golf, dźwiękowo Mustang junior!

Ford Edge Titanium

Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA

Kuba Brzeziński

REKLAMA

Za kierownicą Forda Egde czuć amerykański klimat. Karoseria jest tak szeroka, że z ledwością mieści się na europejskim miejscu parkingowym, konsola jest pełna twardego plastiku, skóra sprawia tanie wrażenie, a do tego podczas hamowania słychać np. paliwo chlupiące w bagażniku. To jednak nie koniec. Bo choć SUV posiada blisko 240-konneg diesla, z całą pewnością nie jest szybki i nie bardzo rozumie pojęcie oszczędności.

Czemu zatem trafił na tą listę? Najlepiej podsumować to słowami pochodzącymi z naszego testu: Ford Edge Titanium ma wkurzone spojrzenie kobry, a do tego urzeka kulturą pracy swojego diesla i przytłacza większość europejskich SUV-ów rozmiarami nadwozia. Z drugiej strony jest intuicyjny w obsłudze jak Mondeo i w zasadzie na jego pokładzie nie brakuje żadnej zdobyczy nowoczesnej technologii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Test: Ford Edge Titanium 2.0 EcoBlue TwinTurbo 4x4 238 KM - made in the USA

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Kuba Brzeziński

Nowa Toyota RAV4 tak naprawdę niczym nie przypomina swoich poprzedników. Jest potężna, muskularna i chciałoby się powiedzieć... amerykańska. Do tego oferuje przepastną kabinę pasażerską i kilka zmyślnych gadżetów. Przykład? W podłokietniku znajduje się gniazdo USB dające możliwość szybkiego ładowania. I choć Japończycy mogliby nieco poprawić sposób prowadzenia i zmienić przekładnię planetarną na bardziej wyrafinowany mechanizm, hybryda zamontowana pod maską RAV4 osiągnęła maksymalny poziom dopracowania. A idealnie świadczy o tym spalanie. W mieście to wyniosło tylko 5,6 litra. Tak wyśmienitego wyniku nie spodziewa się nikt! Z nim nawet nowoczesne diesle nie mają szans.

Zobacz również: Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Dacia Duster Prestige TCe 150

Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP

Kuba Brzeziński

Dacia Duster jest wyjątkowo niepozornym autem. To ma być tani środek transportu, w którym ciężko oczekiwać wysokiej jakości wykończenia czy dobrych materiałów wykończeniowych. Z drugiej strony 150-konny crossover wyposażony w nawigację, 17-calowe felgi, system monitorowania martwego pola i bezdotykowy dostęp do kabiny pasażerskiej został wyceniony na niespełna 74 tysiące złotych. A do tego auto ma naprawdę świetnie wyglądające nadwozie, jest przestronny i co najważniejsze, da się go bardzo mocno polubić. Duster zdecydowanie był jednym z tych samochodów, które oddawaliśmy po teście z wielką przykrością.

Zobacz również: Test: Dacia Duster Prestige TCe 150 4x2 FAP - modny crossover w świetnej cenie

Renault Megane R.S.

Renault Megane R.S. / fot. Renault

Renault

Francuzi podczas konstruowania gorących hatchbacków nie idą drogą dyskrecji. Auta mają rzucać się w oczy i zdradzać wysoką moc. Nie inaczej jest w przypadku Raneult Megane R.S. Kompakt ma wielkie felgi aluminiowe, dużą ilość wlotów powietrza i naprawdę groźne spojrzenie. A pod tak ukształtowaną stylizacją ukrywa się 1.8-litrowy, doładowany silnik benzynowy o mocy 280 koni mechanicznych. Moment obrotowy ma wartość 390 Nm i jest dostępny już przy 2400 obr./min. Czy Megane jest szybki? On jest piekielnie szybki! Pierwszą setkę osiąga już w 5,8 sekundy. Prędkość maksymalna sięga 255 km/h.

Zobacz również: Test Renault Megane R.S. 1.8 TCe 280 KM

Audi A6 Allroad

Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?

Kuba Brzeziński

W przypadku Audi o komforcie, wysokiej jakości i elegancji nikogo chyba przekonywać nie trzeba. A A6 Allroad to dodatkowo jeden z najlepszych krążowników szos. W tym aucie siedzi się trochę jak w coupe, ale nadwozie prezentuje się bardziej jak w SUV-ie. I choć przestrzeń w kabinie dużo bardziej pasuje do luksusowego kombi, pod maską auta pracuje oszczędny i bardzo mocny diesel. Audi A6 Allroad ma precyzyjny układ kierowniczy. Jednak nie to ujęło nas w tym modelu najbardziej. Spójrzcie na zdjęcie tego kombi. Jak sądzicie, ile kosztuje? 300 tysięcy złotych? Pudło. Auto w takiej specyfikacji zostanie wycenione na 540 tysięcy złotych. A to oznacza, że jak na pojazd wart pół miliona ponadprzeciętnie nie rzuca się w oczy. A to w oczach kupujących naprawdę może być zaletą.

Zobacz również: Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?

Mercedes-Benz G 500

Mercedes-Benz G 500/fot. Łukasz Kuźmiuk

Łukasz Kuźmiuk

O tym Mercedesie dużo powiedzieć się nie da. To legenda, która jakiś czas temu przeszła kurację w nowoczesnym i innowacyjnym spa. Skutek? Choć charakter klasyka pozostał, pojawiła się też cała masa zdobyczy techniki. Ale zostały one tak gładko wpisane w formułę auta, że absolutnie nie przeszkadzają. I to - pomijając oczywiście 4-litrowe, podwójnie doładowane V8 - jest największą siłą Gelendy.

Zobacz również: Test: Mercedes-Benz G 500

Suzuki Swift Sport

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!

Kuba Brzeziński

Podczas jazdy Suzuki Swift Sport mieliśmy mieszane uczucia. To auto w żółtym kolorze wygląda jak sportowy but Nike z najnowszej kolekcji. Jest krzykliwy i rzuca się w oczy. Kabina pasażerska? Tutaj wrażenia są nieco inne... Plastiki okazują się wyjątkowo twarde i nieprzyjemne w dotyku, a nowoczesna technologia w postaci dotykowego ekranu... wyjątkowo przestarzała. Swift Sport zajmuje miejsce w sercu kierowcy dopiero po odpaleniu silnika. Tak, 1.4-litrowy benzyniak nie gwarantuje potężnego uderzenia siły. Samochód prowadzi się jednak jak gokart i trzyma się drogi jak przyklejony. W skrócie, daje sporo frajdy.

Zobacz również: Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!

Skoda Kodiaq RS

Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?

Kuba Brzeziński

Pomysł na Kodiaqa RS-a nie wygląda najlepiej. Czesi wzięli niezbyt dobrze wyglądającego SUV-a, uzupełnili go silnikiem diesla i postanowili stworzyć w ten sposób auto... sportowe. Okazuje się jednak, że w tym szaleństwie jest pewna metoda. Bo diesel - podwójnie doładowany i o mocy 240 koni mechanicznych - wcale nie jest oszczędny, przyspiesza jak wściekły i za sprawą tylnych głośników oraz kilku zabiegów wykonanych w wydechu, brzmi jak rasowa V-ósemka. Za kierownicą Skody Kodiaq RS będziecie przyspieszać nie po to, żeby poczuć prędkość. Dodacie gazu tylko po to, aby po raz kolejny za waszymi plecami rozległ się ten naprawdę fajny bulgot. Tak, wrażenie są nieco elektroniczne. Tylko z tego powodu głowa rodziny odwożąca akurat dzieci do szkoły będzie miała mniejszy uśmiech na twarzy? Nie sądzimy.

Zobacz również: Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?

Volvo V60 T6

Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch

Kuba Brzeziński

Volvo V60 T6 nie jest autem idealnym. Po pierwsze dlatego, że nie jest tak pojemne jak dawne, kwadratowe modele szwedzkiej marki. Po drugie producent mógłby nieco poprawić jakość wykończenia kabiny. Po trzecie silnik pali dokładnie tyle, ile widzi paliwa. A to oznacza, że jazdy do tanich zaliczyć nie można. Czemu zatem V-sześćdziesiątka znalazła swoje miejsce na tej liście? Bo tak naprawdę - i powiemy Wam to w tajemnicy - to niesamowite auto! Siadacie za kierownicą rodzinnego kombi, a czujecie się zupełnie tak, jakbyście prowadzili sportowego hatchbacka. Pokonuje każdy zakręt z każdą prędkością. A jeszcze nie wspomnieliśmy o idealnym audio i 310-konnym silniku. Turbo i doładowanie sprawiają, że Volvo osiąga pierwszą setkę w 5,8 sekundy.

Zobacz również: Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA