REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane pickupy do 50 tys. Oto nasza lista

Maciej Olesiuk
Używane pickupy do 50 tys
Używane pickupy do 50 tys

REKLAMA

REKLAMA

Używane pickupy do 50 tys. zł? Na naszej liście pojawia się trzech mocnych graczy. I co ciekawe, jeden z nich nie pochodzi ze Stanów!

Dlaczego nie pick-up zamiast busa?

Amerykanie od kilkudziesięciu lat wiedzą, że te samochody mogą być zarówno pierwszymi w rodzinie, do pracy, na wakacje i ciężko pracującymi. Jest to idealny wóz, który przewiezie komfortowo przez każdy możliwy teren, a do tego jest pakowny i nie boi się ciężkich ładunków. Pick-upy idealnie sprawdziłyby się chociażby u polskich rolników. Bo stanowią złoty środek między wykorzystywanymi przez nich busami i terenówkami.

REKLAMA

REKLAMA

Co więcej, pick-upy mają niepowtarzalny amerykański klimat. Za ich kierownicą możecie się poczuć jak farmerzy z południa (zwłaszcza latem) albo mieszkańcy Alaski (zimą) i przemierzać swoje gospodarstwo oraz pobliskie miejscowości w iście jankeskim stylu. A dodatkowo będziecie na pewno wyróżniać się wśród innych gospodarzy - waszych znajomych, którzy ciągle będą inwestować w nie do końca praktyczne busy i terenówki.

W całym tym ,,american dreamie” (w końcu chodzi o auta stanowiące amerykańskie DNA) jest jeden szkopuł. Auta ze Stanów są okropnie drogie, a do tego producenci na rynku europejskim nie oferują większości swoich produktów. Z pomocą przychodzi zatem rynek wtórny, na którym znajdziemy sporo aut będących w różnym stanie oraz z różnych okresów produkcji (można stać się posiadaczem prawdziwych perełek). Do 50 tys. da się kupić naprawdę interesujące egzemplarze.

Używane pickupy do 50 tys. zł: Ford F-150

Używane pickupy do 50 tys

Ford F-150

Ford

Prawdziwy klasyk amerykańskich dróg. Produkowany od 1947 r. samochód doczekał się już czternastej generacji. W cenie 50 tys. najczęściej spotykane są egzemplarze jedenastej generacji (2003-2008). W 2004 r. model ten zdobył tytuł North American Car of the Year. Najsłabsze silniki miały pojemność 4.2 i dysponowały mocą 210 KM. Najmocniejsze motory V8 5.4 rozwijały moc 300 KM. W cenie 50 tys. pojawiają się również pojedyncze starsze egzemplarze. Można znaleźć auta siódmej generacji. Klasyki wymagają jednak nieco inwestycji i troski. Z drugiej strony za początkowy wkład odwdzięczają się stosunkowo niską awaryjnością i prostotą w obsłudze.

REKLAMA

Używane pickupy do 50 tys. zł: Dodge RAM

Używane pickupy do 50 tys

Dodge Ram

Dodge

Zadebiutował w 1981 r. jako następca modelu D-Series. Doczekał się czterech generacji. Produkcja została zakończona w 2010 r. Do 50 tys. złotych najłatwiej znaleźć modele trzeciego wcielenia RAM (produkowane w latach 2001-2009). Zaprezentowany został w 2001 roku w Chicago i mimo że stylistycznie był podobny do poprzednika, został zbudowany od podstaw. W ofercie znalazło się wiele wersji nadwoziowych, które różniły się wysokością i długością, rozstawem osi czy całkowitą masą. W 2005 roku auto przeszło face lifting. W założonym przez nas limicie cenowym można znaleźć nawet egzemplarze pierwszej generacji. Podobnie jak Fordy, mogą sprawiać wrażenie nieco wysłużonych, ale jeśli zamierzamy korzystać z nich tylko w charakterze wołów roboczych, powinny nadawać się do tego celu idealnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane pickupy do 50 tys. zł: Nissan Navara

Używane pickupy do 50 tys

Nissan Navara

Materiały prasowe Nissan

Nie jest to typowo amerykański wóz, ponieważ oferują go Japończycy. Nie mniej w Stanach również jest popularny. Navara produkowana jest od 1986 r. Obecna, czwarta generacja funkcjonuje na rynku od 2014 r. W Polsce najpopularniejsza jest jednak trzecia wersja produkowana w latach 2005 - 2014. Navara została zaprezentowana w 2004 roku w Detroit. Stylistycznie jest podobna do modelu Titan. W 2007 r, poprawiono materiały we wnętrzu, a lusterka boczne zyskały kierunkowskazy. Trzy lata później samochód przeszedł poważny face lifting. Zmieniono m.in. atrapę chłodnicy, zderzaki, alufelgi i przeprojektowano konsolę środkową. Dodano również chromowane detale. Navara oferowała kilka wersji wyposażeniowych. Gama silnikowa obejmowała dwa benzyniaki (R4 2.5 190 KM oraz V6 4.0 269 KM) i 5 diesli, z których najsłabszy to R4 2.5 dCi o mocy 144 KM, a najmocniejszy to V6 3.0 dCi o mocy 231 KM.

Ciekawa alternatywa dla furgonetek

Pick-upy, zwłaszcza w wersjach z silnikami benzynowymi, sporo palą. Na to jednak jest rozwiązanie w postaci instalacji gazowej. Oczywiście nie są totalnie bezawaryjne. Regularnie serwisowane odznaczają się jednakowoż wysoką trwałością. Łączą w sobie wygodę i wysoką wszechstronność jeśli chodzi o teren i ładunki. Z pewnością sprawdzą się na wsi, w dużym gospodarstwie, niezależnie od marki, modelu i wieku. Nawet jeśli samochód ma swoje lata, to został stworzony do pracy, a wciąż czynny klasyk to moim zdaniem fantastyczna rzecz. Dlatego jeśli macie okazję kupić np. Forda F150 szóstej generacji w rozsądnej cenie, to poważnie zastanówcie się nad zakupem. W waszej okolicy widok starego pick-upa na pewno spotka się z miłymi reakcjami, nawet jeśli będzie załadowany skrzynkami z marchewką.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA