REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane pickupy do 50 tys. Oto nasza lista

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Olesiuk
Używane pickupy do 50 tys
Używane pickupy do 50 tys

REKLAMA

REKLAMA

Używane pickupy do 50 tys. zł? Na naszej liście pojawia się trzech mocnych graczy. I co ciekawe, jeden z nich nie pochodzi ze Stanów!

Dlaczego nie pick-up zamiast busa?

Amerykanie od kilkudziesięciu lat wiedzą, że te samochody mogą być zarówno pierwszymi w rodzinie, do pracy, na wakacje i ciężko pracującymi. Jest to idealny wóz, który przewiezie komfortowo przez każdy możliwy teren, a do tego jest pakowny i nie boi się ciężkich ładunków. Pick-upy idealnie sprawdziłyby się chociażby u polskich rolników. Bo stanowią złoty środek między wykorzystywanymi przez nich busami i terenówkami.

REKLAMA

REKLAMA

Co więcej, pick-upy mają niepowtarzalny amerykański klimat. Za ich kierownicą możecie się poczuć jak farmerzy z południa (zwłaszcza latem) albo mieszkańcy Alaski (zimą) i przemierzać swoje gospodarstwo oraz pobliskie miejscowości w iście jankeskim stylu. A dodatkowo będziecie na pewno wyróżniać się wśród innych gospodarzy - waszych znajomych, którzy ciągle będą inwestować w nie do końca praktyczne busy i terenówki.

W całym tym ,,american dreamie” (w końcu chodzi o auta stanowiące amerykańskie DNA) jest jeden szkopuł. Auta ze Stanów są okropnie drogie, a do tego producenci na rynku europejskim nie oferują większości swoich produktów. Z pomocą przychodzi zatem rynek wtórny, na którym znajdziemy sporo aut będących w różnym stanie oraz z różnych okresów produkcji (można stać się posiadaczem prawdziwych perełek). Do 50 tys. da się kupić naprawdę interesujące egzemplarze.

Używane pickupy do 50 tys. zł: Ford F-150

Używane pickupy do 50 tys

Używane pickupy do 50 tys

Ford F-150

Ford

Prawdziwy klasyk amerykańskich dróg. Produkowany od 1947 r. samochód doczekał się już czternastej generacji. W cenie 50 tys. najczęściej spotykane są egzemplarze jedenastej generacji (2003-2008). W 2004 r. model ten zdobył tytuł North American Car of the Year. Najsłabsze silniki miały pojemność 4.2 i dysponowały mocą 210 KM. Najmocniejsze motory V8 5.4 rozwijały moc 300 KM. W cenie 50 tys. pojawiają się również pojedyncze starsze egzemplarze. Można znaleźć auta siódmej generacji. Klasyki wymagają jednak nieco inwestycji i troski. Z drugiej strony za początkowy wkład odwdzięczają się stosunkowo niską awaryjnością i prostotą w obsłudze.

Używane pickupy do 50 tys. zł: Dodge RAM

Używane pickupy do 50 tys

Używane pickupy do 50 tys

Dodge Ram

Dodge

Zadebiutował w 1981 r. jako następca modelu D-Series. Doczekał się czterech generacji. Produkcja została zakończona w 2010 r. Do 50 tys. złotych najłatwiej znaleźć modele trzeciego wcielenia RAM (produkowane w latach 2001-2009). Zaprezentowany został w 2001 roku w Chicago i mimo że stylistycznie był podobny do poprzednika, został zbudowany od podstaw. W ofercie znalazło się wiele wersji nadwoziowych, które różniły się wysokością i długością, rozstawem osi czy całkowitą masą. W 2005 roku auto przeszło face lifting. W założonym przez nas limicie cenowym można znaleźć nawet egzemplarze pierwszej generacji. Podobnie jak Fordy, mogą sprawiać wrażenie nieco wysłużonych, ale jeśli zamierzamy korzystać z nich tylko w charakterze wołów roboczych, powinny nadawać się do tego celu idealnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane pickupy do 50 tys. zł: Nissan Navara

Używane pickupy do 50 tys

Używane pickupy do 50 tys

Nissan Navara

Materiały prasowe Nissan

Nie jest to typowo amerykański wóz, ponieważ oferują go Japończycy. Nie mniej w Stanach również jest popularny. Navara produkowana jest od 1986 r. Obecna, czwarta generacja funkcjonuje na rynku od 2014 r. W Polsce najpopularniejsza jest jednak trzecia wersja produkowana w latach 2005 - 2014. Navara została zaprezentowana w 2004 roku w Detroit. Stylistycznie jest podobna do modelu Titan. W 2007 r, poprawiono materiały we wnętrzu, a lusterka boczne zyskały kierunkowskazy. Trzy lata później samochód przeszedł poważny face lifting. Zmieniono m.in. atrapę chłodnicy, zderzaki, alufelgi i przeprojektowano konsolę środkową. Dodano również chromowane detale. Navara oferowała kilka wersji wyposażeniowych. Gama silnikowa obejmowała dwa benzyniaki (R4 2.5 190 KM oraz V6 4.0 269 KM) i 5 diesli, z których najsłabszy to R4 2.5 dCi o mocy 144 KM, a najmocniejszy to V6 3.0 dCi o mocy 231 KM.

Ciekawa alternatywa dla furgonetek

Pick-upy, zwłaszcza w wersjach z silnikami benzynowymi, sporo palą. Na to jednak jest rozwiązanie w postaci instalacji gazowej. Oczywiście nie są totalnie bezawaryjne. Regularnie serwisowane odznaczają się jednakowoż wysoką trwałością. Łączą w sobie wygodę i wysoką wszechstronność jeśli chodzi o teren i ładunki. Z pewnością sprawdzą się na wsi, w dużym gospodarstwie, niezależnie od marki, modelu i wieku. Nawet jeśli samochód ma swoje lata, to został stworzony do pracy, a wciąż czynny klasyk to moim zdaniem fantastyczna rzecz. Dlatego jeśli macie okazję kupić np. Forda F150 szóstej generacji w rozsądnej cenie, to poważnie zastanówcie się nad zakupem. W waszej okolicy widok starego pick-upa na pewno spotka się z miłymi reakcjami, nawet jeśli będzie załadowany skrzynkami z marchewką.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA