REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochód z dużym przebiegiem: bać się go czy kupować?

Samochód z dużym przebiegiem: bać się go czy kupować?
Samochód z dużym przebiegiem: bać się go czy kupować?
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Samochód z dużym przebiegiem przez lata odstraszał kupujących na rynku wtórnym. Tylko czy duży przebieg zawsze oznacza motoryzacyjną minę?

W jaki sposób kierowcy w Polsce wybierają samochód używany? W pierwszej kolejności decydują się na markę i konkretny model. Później wybierają wersję silnikową, aż wreszcie zaczynają przeglądać oferty. Jakich aut w nich poszukują? Najlepiej świetnie wyposażonych, z symbolicznym przebiegiem i za bezcen. Problem polega jednak na tym, że tych trzech rzeczy nie da się połączyć w jednym aucie. Bo dobre wyposażenie często wyklucza niski przebieg, a atrakcyjna cena nie idzie w parze i z dobrym wyposażeniem, i mało intensywną eksploatacją.

REKLAMA

REKLAMA

Samochód z niskim przebiegiem. To pewne?

Przez długie lata przebieg w samochodzie był ogromnym znakiem zapytania. Nietrudno dotrzeć do historii opisujących używane auta, które choć miały na liczniku 150 tysięcy kilometrów, tak naprawdę pokonały często 300 - 400 tysięcy kilometrów. Czy zatem przebieg może być wyznacznikiem? Teraz w pewnym sensie już tak. Stan licznika jest nie tylko wprowadzany do CEPiK i rejestrowany, ale za jego modyfikację grozi nawet kara więzienia. Oczywiście to nie oznacza, że wskazanie licznika jest stuprocentowo pewne. Jest jedynie bardziej niż mniej prawdopodobne.

Zobacz również: Cofanie liczników: kary wzrosną od 2020 roku!

Mały przebieg samochodu. Czy to zawsze dobrze?

Kierowca, który znajdzie w ogłoszeniu np. 10-letni samochód, który pokonał do tej pory 60 tysięcy kilometrów, powinien zapytać z czego wynika mały przebieg samochodu. Warto wiedzieć bowiem o tym, że rzadko eksploatowane auto nie zachowuje stanu fabrycznego, a w nim również postępuje zużycie. Przykład? Szybciej koroduje nadwozie, korodują tarcze hamulcowe czy mogą się zapiekać hamulce.

REKLAMA

Warto przed podjęciem decyzji o zakupie zapytać obecnego właściciela samochodu, z czego wynika niski przebieg. Może się bowiem okazać, że auto wzięło udział w poważnej kolizji, i niewielki przebieg związany jest z tym, że dłuższy czas spędziło ono w warsztacie. Kupno takiego pojazdu raczej nie wróży dobrze - zauważa Damian Schwanke z portalu Autoplac.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Samochód z dużym przebiegiem. Jeździł, ale czy to właściwie źle?

Samochód z dużym przebiegiem nie zawsze musi oznaczać minę motoryzacyjną. Intensywna eksploatacja często oznacza bowiem regularne serwisowanie (w przypadku aut firmowych w sieci ASO) czy brak skorygowanego przebiegu.

Najprawdopodobniej osoba, która przejechała konkretnym samochodem kilkaset tysięcy kilometrów, musiała o niego odpowiednio dbać. Bardzo możliwe także, że poniosła już też wszystkie większe koszty związane z wymianą i naprawą wrażliwych elementów. Warto sprawdzić czy sprzedawca ma dowody zakupu i wymiany poszczególnych części oraz napraw. Wtedy istnieje spora szansa na to, że nowy nabywca nie będzie musiał już, na samym początku użytkowania auta, wydawać mnóstwa pieniędzy na wymianę najistotniejszych części - zauważa Damian Schwanke z portalu Autoplac.

Zakup samochodu używanego: nie znasz się? Sprawdź pojazd!

Używany samochód zawsze należy sprawdzić. Jak? Skontrolować przebieg na podstawie wskazania licznika, bazy CEPiK oraz informacji zapisanych np. w bazie ASO. Przy ocenie przebiegu przyda się też kontrola stanu wnętrza. Jeżeli kupujący nie ma wystarczającej wiedzy, zawsze może poprosić o pomoc wyspecjalizowaną firmę - ta przygotuje raport, w którym oceni stan pojazdu. Dobrym pomysłem jest też wykupienie przeglądu przedzakupowego.

Dobrą opcją, przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie, jest także skonsultowanie się ze specjalistami. Wizyta kontrolna w serwisie nie kosztuje wiele, a pozwoli na rozwianie wszelkich wątpliwości - podsumowuje Damian Schwanke z portalu Autoplac.

Źródło: Materiały prasowe Yanosik

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA