REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane samochody z salonu - czy warto?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
używane samochody z salonu
używane samochody z salonu
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Rynek pojazdów z drugiej ręki to nie tylko mali handlarze. W Polsce coraz częściej pod pojęciem tym ukrywają się używane samochody z salonu. Czy warto pomyśleć o ich zakupie?

Sprzedaż samochodów nowych w Polsce rozwija się wyjątkowo dynamicznie. Tylko w roku 2018 salony sprzedaży nad Wisłą opuściły 532 tysiące sztuk, co stanowiło wzrost o 9,4 proc. To jednak nie zmienia faktu, że jednocześnie rozwija się rynek wtórny. O jego skali niech świadczy poziom importu pojazdów z drugiej ręki. W roku 2018 nasze granice przekroczyło w sumie ponad milion aut. Tak potężny potencjał rynku wtórnego jest dostrzegany nie tylko przez małych handlarzy. Coraz mocniej skupiają się na nim duzi gracze. To sprawia, że slogan "używane samochody z salonu" staje się coraz bardziej aktualny nad Wisłą.

REKLAMA

Używane samochody z salonu - początek to lata 90.!

Rynek sieciowej sprzedaży pojazdów z drugiej ręki podzielić można tak naprawdę na trzy segmenty. Pierwszym, najważniejszym i działającym już od lat są komisy tworzone przy autoryzowanych salonach sprzedaży. Ich funkcjonowanie stało się faktem jeszcze w latach dziewięćdziesiątych wraz z programem sprzedaży nowego i odkupu starego samochodu powołanym do życia m.in. przez Fiata. Oczywiście dwie dekady temu salony samochodów używanych nie oferowały tak wysokich standardów jak dziś. A mowa w tym przypadku nie tylko o eleganckiej hali sprzedaży.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dobrym przykładem sieci oferującej używane samochody z salonu przy ASO jest Das WeltAuto. Punkty tego typu są tworzone głównie przy przedstawicielstwach Volkswagena i starają się dawać klientom gwarancję jakości. Na czym ma ona polegać? Przedstawiciele firmy twierdzą, że pojazd przed odkupem od klienta przechodzi szczegółową kontrolę. Na jej mocy sprawdzana jest nie tylko realność przebiegu czy historia serwisowa. Ważnym punktem jest drobiazgowa inspekcja, na którą składa się 117-etapowy test jakości. Do floty używanych samochodów z salonu Das WeltAuto mogą wejść tylko te pojazdy, które zdały go na piątkę!

Dziś sieć przysalonowych i autoryzowanych komisów z autami oferuje praktycznie każdy producent. Każda z firm stosuje też rygorystyczne standardy jakości. Skutek? Kierowca wybierając używany samochód z salonu np. Toyoty albo otrzymuje w pakiecie przedłużoną gwarancję mechaniczną, albo za często niewielką sumę ma możliwość jej dokupienia. W efekcie nawet jeżeli podczas kontroli mechanicy zbagatelizowali pewne wady pojazdu, kupujący podczas ich ujawnienia się w trakcie eksploatacji nie pozostanie na lodzie. Otrzyma możliwość ich bezpłatnego usunięcia w ASO.

Używane samochody z salonu - gwarancja i komplet dokumentów

To jednak nie koniec zalet. Bardzo często przysalonowe komisy w pakiecie z pojazdem dają nie tylko komplet dokumentów koniecznych do rejestracji. Udostępniają też klientom dokumentację związaną z kontrolą mechaniczną pojazdu. Potwierdzenie wykonania inspekcji grubości powłoki lakierniczej, pomiarów punktów na płycie podłogowej czy sprawności podstawowych układów może się przydać kupującemu podczas późniejszej odsprzedaży. Razem z pewną historią serwisową używanego samochodu z salonu będzie stanowić wartość podnoszącą cenę pojazdu na rynku wtórnym.

Choć w Polsce najbardziej dynamicznie i na największą skalę działają komisy lokalizowane przy ASO, są jeszcze dwie kategorie punktów, w których kierowcy mogą kupić używany samochód z salonu. Mowa w tym momencie o sieciach sprzedających pojazdy poleasingowe oraz sieciach skupiających się na autach z drugiej ręki w ujęciu multibrandowym - np. AAA Auto. W pierwszym przypadku o jakości oferowanych pojazdów świadczą dwa czynniki - pewna historia serwisowa oraz młody wiek. Punkty takie zazwyczaj zbywają pojazdy mające od 2 do 6 lat.

Sieci sprzedające używane samochody z salonu pod własnym szyldem przekonują kierowców przede wszystkim cenami opartymi na realnych wycenach rynkowych, kontrolą sprawności technicznej każdego z pojazdów oraz szeroką ofertą. Wcześniej wspomniane AAA Auto chwali się, że na terenie kilku salonów zlokalizowanych w Polsce posiada aż 3000 pojazdów w różnym wieku, różnej specyfikacji i różnej cenie.

Używane samochody z salonu - czy warto?

Używane samochody z salonu są opcją szczególnie kuszącą dla osób, które nie posiadają dużej wiedzy motoryzacyjnej. Jako że przed skupem pojazd jest dość drobiazgowo sprawdzany, nie ma konieczności wnikliwego weryfikowania jego stanu. Tak, auto z drugiej ręki kupowane w salonie będzie droższe od tego oferowanego przez osobę prywatną czy handlarza. To jednak cena, którą czasami warto zapłacić. W końcu kierowca w zamian za nią otrzyma eksploatacyjny spokój i zakup dużo pewniejszego egzemplarza.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

REKLAMA

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

REKLAMA

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

REKLAMA