REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Historia pojazdu w CEPiK. Jak ją sprawdzić i co można się dowiedzieć?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Historia pojazdu w CEPiK. Jak ją sprawdzić i co można się dowiedzieć?
Historia pojazdu w CEPiK. Jak ją sprawdzić i co można się dowiedzieć?

REKLAMA

REKLAMA

Jeszcze kilka lat temu jedynym źródłem informacji na temat auta używanego był… sprzedający. Dziś kierowcy mają ważne narzędzie, którym jest historia pojazdu w CEPiK.

Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców została utworzona na mocy ustawy Prawo o ruchu drogowym z roku 1997. Niestety przez wiele lat była po pierwsze tworem wyłącznie fikcyjnym, a po drugie bazą zawierającą wiele błędów. Dziś można powiedzieć, że CEPiK jest na dobrej drodze do osiągnięcia pełnej funkcjonalności. A to daje kierowcy dość ważne narzędzie wspierające go podczas zakupu pojazdu używanego. Co to oznacza? Kupujący ma możliwość sprawdzenia historii serwisowej auta, a konkretnie historii rejestracji, badań technicznych oraz może podejrzeć aktualny przebieg.

REKLAMA

Historia pojazdu w CEPiK - zawsze jest… bezpłatna!

REKLAMA

Historia pojazdu w CEPiK jest całkowicie bezpłatna - należy o tym pamiętać! Adresem, pod którym uzyskuje się dostęp do danych jest https://historiapojazdu.gov.pl. Tym samym kierowcy powinni uważać na wszystkie te strony, które przed uzyskaniem informacji o samochodzie proszą o wniesieni opłaty za pomocą sms-a czy przelewu internetowego. To klasyczne oszustwo i podszywanie się pod CEPiK! Poza tym do uzyskania informacji o pojeździe kupujący nie potrzebuje zbyt dużej ilości danych. Wystarczy uzyskanie od sprzedawcy numeru rejestracyjnego, numeru nadwozia VIN oraz daty pierwszej rejestracji.

Raport wygenerowany przez CEPiK zawiera w pierwszej kolejności pakiet najważniejszych danych. Pokazuje informacje o pojeździe, jednostce napędowej czy podstawowe dane techniczne. Poza tym baza wskazuje czy samochód posiada ważne badanie techniczne i polisę ubezpieczenia OC, jaki jest przebieg wykazany podczas ostatniej wizyty w stacji kontroli pojazdów oraz informuje o tym czy auto nie znajduje się w ewidencji jako kradzione. Na pierwszej stronie raportu zawarte są też dane dotyczące daty wydania aktualnego dowodu rejestracyjnego, daty wydania karty pojazdu oraz świadectwa homologacji.

Historia pojazdu w CEPiK - oś czasu to baza informacji!

REKLAMA

Historia pojazdu w CEPiK daje też dostęp do tzw. osi czasu. Na niej zaznaczone są wszystkie informacje zawarte w bazie na temat konkretnego samochodu. Przykład? Oś posiada naniesione dane dotyczące daty produkcji, pierwszej rejestracji, poszczególnych badań technicznych (wraz z przebiegiem i datą ich ważności), ewentualnych zmian właściciela czy wprowadzenia współwłaścicieli oraz np. zgłoszenia kradzieży pojazdu. Warto pamiętać o tym, że informacje dotyczące przebiegu są wprowadzane do systemu CEPiK przez diagnostów dopiero od roku 2014. Wcześniejsze wpisy takich danych nie będą zatem zawierać.

Historia pojazdu w CEPiK może stanowić dla kupującego niezwykle ważną informację. W pierwszej kolejności pozwoli sprawdzić czy sprzedający nie oferuje np. samochodu kradzionego. Wykrycie takiego pojazdu powinno być jednoznaczne ze zgłoszeniem sprawy na policję! Poza tym na podstawie danych wygenerowanych w raporcie kierowca ma szansę ocenić prawdziwość słów sprzedającego. Może sprawdzić czy ten nie kłamał np. podając ilość poprzednich właścicieli oraz czy np. nie „zoptymalizował” przebiegu w pojeździe. W przypadku samochodów posiadający instalację LPG, można też sprawdzić kiedy odbył się montaż układu zasilającego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Historia pojazdu w CEPiK. Jak ją sprawdzić i co można się dowiedzieć?
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA