REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Historia pojazdu w CEPiK. Jak ją sprawdzić i co można się dowiedzieć?

Historia pojazdu w CEPiK. Jak ją sprawdzić i co można się dowiedzieć?
Historia pojazdu w CEPiK. Jak ją sprawdzić i co można się dowiedzieć?

REKLAMA

REKLAMA

Jeszcze kilka lat temu jedynym źródłem informacji na temat auta używanego był… sprzedający. Dziś kierowcy mają ważne narzędzie, którym jest historia pojazdu w CEPiK.

Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców została utworzona na mocy ustawy Prawo o ruchu drogowym z roku 1997. Niestety przez wiele lat była po pierwsze tworem wyłącznie fikcyjnym, a po drugie bazą zawierającą wiele błędów. Dziś można powiedzieć, że CEPiK jest na dobrej drodze do osiągnięcia pełnej funkcjonalności. A to daje kierowcy dość ważne narzędzie wspierające go podczas zakupu pojazdu używanego. Co to oznacza? Kupujący ma możliwość sprawdzenia historii serwisowej auta, a konkretnie historii rejestracji, badań technicznych oraz może podejrzeć aktualny przebieg.

REKLAMA

Historia pojazdu w CEPiK - zawsze jest… bezpłatna!

REKLAMA

Historia pojazdu w CEPiK jest całkowicie bezpłatna - należy o tym pamiętać! Adresem, pod którym uzyskuje się dostęp do danych jest https://historiapojazdu.gov.pl. Tym samym kierowcy powinni uważać na wszystkie te strony, które przed uzyskaniem informacji o samochodzie proszą o wniesieni opłaty za pomocą sms-a czy przelewu internetowego. To klasyczne oszustwo i podszywanie się pod CEPiK! Poza tym do uzyskania informacji o pojeździe kupujący nie potrzebuje zbyt dużej ilości danych. Wystarczy uzyskanie od sprzedawcy numeru rejestracyjnego, numeru nadwozia VIN oraz daty pierwszej rejestracji.

Raport wygenerowany przez CEPiK zawiera w pierwszej kolejności pakiet najważniejszych danych. Pokazuje informacje o pojeździe, jednostce napędowej czy podstawowe dane techniczne. Poza tym baza wskazuje czy samochód posiada ważne badanie techniczne i polisę ubezpieczenia OC, jaki jest przebieg wykazany podczas ostatniej wizyty w stacji kontroli pojazdów oraz informuje o tym czy auto nie znajduje się w ewidencji jako kradzione. Na pierwszej stronie raportu zawarte są też dane dotyczące daty wydania aktualnego dowodu rejestracyjnego, daty wydania karty pojazdu oraz świadectwa homologacji.

Historia pojazdu w CEPiK - oś czasu to baza informacji!

REKLAMA

Historia pojazdu w CEPiK daje też dostęp do tzw. osi czasu. Na niej zaznaczone są wszystkie informacje zawarte w bazie na temat konkretnego samochodu. Przykład? Oś posiada naniesione dane dotyczące daty produkcji, pierwszej rejestracji, poszczególnych badań technicznych (wraz z przebiegiem i datą ich ważności), ewentualnych zmian właściciela czy wprowadzenia współwłaścicieli oraz np. zgłoszenia kradzieży pojazdu. Warto pamiętać o tym, że informacje dotyczące przebiegu są wprowadzane do systemu CEPiK przez diagnostów dopiero od roku 2014. Wcześniejsze wpisy takich danych nie będą zatem zawierać.

Historia pojazdu w CEPiK może stanowić dla kupującego niezwykle ważną informację. W pierwszej kolejności pozwoli sprawdzić czy sprzedający nie oferuje np. samochodu kradzionego. Wykrycie takiego pojazdu powinno być jednoznaczne ze zgłoszeniem sprawy na policję! Poza tym na podstawie danych wygenerowanych w raporcie kierowca ma szansę ocenić prawdziwość słów sprzedającego. Może sprawdzić czy ten nie kłamał np. podając ilość poprzednich właścicieli oraz czy np. nie „zoptymalizował” przebiegu w pojeździe. W przypadku samochodów posiadający instalację LPG, można też sprawdzić kiedy odbył się montaż układu zasilającego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Historia pojazdu w CEPiK. Jak ją sprawdzić i co można się dowiedzieć?
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

REKLAMA

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

REKLAMA