REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: Najbardziej niezawodne marki samochodów 2020 r.

Subskrybuj nas na Youtube
Najbardziej niezawodne marki samochodów Fot. Fotolia
Najbardziej niezawodne marki samochodów Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Dowiedz się, jakie są najbardziej niezawodne samochody używane. Poznaj, w jaki sposób oceniano ich niezawodność oraz dlaczego warto przed zakupem auta zobaczyć ranking marek samochodowych.

Najbardziej niezawodne marki samochodów

Często, gdy przed zakupem auta nie mamy wybranego konkretnego modelu, który nas interesuje, przeglądamy różne rankingi samochodów, by w ten sposób przekonać się jakie auto używane będzie dla nas najlepsze. Ważnym czynnikiem rankingów jest niezawodność marki. Bezawaryjne auta są najbardziej pożądane. Warto więc wziąć pod uwagę czynnik niezawodności marki samochodu. Dzięki niemu możemy wybrać dla siebie optymalne auto, które dłużej nam posłuży.

REKLAMA

REKLAMA

W jaki sposób oceniano niezawodność samochodu?

Układając ranking niezawodnych aut różnych marek, specjaliści biorą pod uwagę kilka kryteriów. Jednym z nich jest odsetek uszkodzonych samochodów każdej marki z całkowitej puli analizowanych samochodów marki. Na przykład carVertical w swojej bazie danych posiada wiele raportów z danymi na temat historii pojazdów. Są to między innymi dane z książek serwisowych pojazdów, dane o wypadkach oraz wpisy wykonanych napraw w autoryzowanych serwisach samochodowych.

W ten sposób stworzono ranking, który uwzględnia wszystkie zgłaszane przez warsztaty i serwisy samochodowe awarie, wymieniane części oraz podzespoły. Dzięki temu opracowano procentowy udział awaryjności aut ze wszystkich analizowanych modeli danej marki.

Najbardziej niezawodne marki aut używanych

Na poniższej liście przedstawiamy ranking aut używanych pod względem ich awaryjności oraz opisujemy obok najczęstsze przyczyny wizyt w warsztatach. Dane te zostały opracowane na podstawie odsetka uszkodzonych samochodów każdej marki z całkowitej liczby analizowanych samochodów marki w bazie danych carVertical.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

1. KIA - 23,47% wszystkich analizowanych modeli KIA było uszkodzonych

Do najczęstszych usterek w modelach marki KIA należą awarie elektrycznego wspomagania kierownicy oraz problemy z hamulcem ręcznym. Często zapycha się też filtr cząstek stałych DPF.

2. Hyundai - 26,36% wszystkich analizowanych modeli Hyundai było uszkodzonych

W Hyundaiach często występuje problem korozji tylnej ramy pomocniczej. Oprócz tego często pojawiają się problemy z hamulcem ręcznym, które prowadzą do przyłożenia bardzo zróżnicowanych sił hamowania na każde z kół, co z kolei wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Słaba jest też konstrukcja szyb przednich.

3. Volkswagen - 27,77% wszystkich analizowanych modeli Volkswagena było uszkodzonych

W Volkswagenach częstym problemem są awarie z dwumasowym kołem zamachowym oraz pojawiają się problemy z transmisją emisji spalin. Sporo awarii powoduje system ABS i ESP.

4. Nissan - 27,79% wszystkich analizowanych modeli Nissana było uszkodzonych

W tych japońskich autach często dochodzi do awarii mechanizmu różnicowego. Powszechna jest też korozja strukturalna w środkowej szynie podwozia. Sporym mankamentem jest wymiennik ciepła automatycznej skrzyni biegów, który może ulegać awarii.

5. Mazda - 29,89% wszystkich analizowanych modeli Mazdy było uszkodzonych

W modelach z silnikami typu Skyactiv-D dochodzi do częstych awarii turbosprężarki.

Dużo problemów stwarza uszczelka wtryskiwacza paliwa w silnikach wysokoprężnych. Bardzo często dochodzi do awarii pompy ABS.

6. Audi - 30,08% wszystkich analizowanych modeli Audi było uszkodzonych

Częstym problemem w pojazdach marki Audi są nadmierne zużywanie się sprzęgła, awarie wspomagania kierownicy oraz awarie ręcznej skrzyni biegów. Dodatkowo, ceny części zamiennych są stosunkowo drogie, a ich jakość przeciętna.

7. Ford - 32,18% wszystkich analizowanych modeli Forda było uszkodzonych

W amerykańskich i europejskich modelach Forda częstą awarią jest zużycie dwumasowego koła zamachowego i sprzęgła. Obie te części należy wymieniać jednocześnie, ponieważ tylko wtedy producent gwarantuje poprawność działania tego układu. Częstym problemem są też awarie pompy wspomagania kierownicy oraz automatycznej skrzyni biegów CVT.

8. Mercedes-Benz - 32,36% wszystkich analizowanych modeli Mercedes-Benz było uszkodzonych

W Mercedesach częstą bolączką są problemy z wilgocią w reflektorach oraz awarie uszczelki wtryskiwacza paliwa w silnikach wysokoprężnych oraz bardzo częste awarie systemu hamowania Sensotronic.

9. Toyota - 33,79% wszystkich analizowanych modeli Toyoty było uszkodzonych

W Toyotach częstym problemem są awarie klimatyzacji oraz czujnika wysokości tylnego zawieszenia. Są także podatne na silną korozję.

10. BMW - 33,87% wszystkich analizowanych modeli BMW było uszkodzonych

Najczęstsze awarie dotyczą czujników kół ABS. Oprócz tego często występują problemy z elektryką oraz ze zbieżnością kół.

Źródło: Materiały prasowe carVertical

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA