REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Budują stacje ładowania na potęgę. Powerdot postawi w Polsce w sumie 1750 punktów ładowania dla elektryków

Budują stacje ładowania na potęgę. Powerdot postawi w Polsce w sumie 1750 punktów ładowania dla elektryków
Budują stacje ładowania na potęgę. Powerdot postawi w Polsce w sumie 1750 punktów ładowania dla elektryków
Lukasz Krol www.lukaszkrol.com
Materiały Powerdot

REKLAMA

REKLAMA

Kierowcy mogli nie słyszeć o firmie Powerdot, ale jej ładowarki z pewnością już widzieli. To one stoją przy sklepach Biedronka. 600 punktów przed marketami tej sieci to jednak ułamek planów firmy dla Polski.

Nie ma mowy o popularyzacji samochód elektrycznych bez sieci stacji ładowania. A w tej kwestii Polska wypada naprawdę blado. Pod koniec stycznia liczba ogólnodostępnych punktów ładowania w Polsce wynosiła 6086.  Punktów ładowania, a nie ładowarek! Jedna ładowarka może mieć bowiem ich kilka. To tragicznie niski wynik. Zwłaszcza mają na uwadze fakt, że jednocześnie w naszym kraju zarejestrowanych jest 27 200 pojazdów w pełni elektrycznych.

REKLAMA

REKLAMA

Powerdot postawi 1750 punktów ładowania w Polsce

W Polsce możemy zatem mówić nie tyle o potrzebie budowania ładowarek dla aut elektrycznych. To mus absolutny. I w tym właśnie momencie na scenę wkracza firma Powerdot. Firma, która buduje ładowarki i która traktuję Polskę jako jeden z najważniejszych rynków. Powerdot został właśnie dokapitalizowany kwotą 100 mln euro – środki otrzymał od francuskiego funduszu infrastrukturalnego Antin. Wcześniej operator dostał 150 mln euro. Kwota przekłada się na imponujące plany. Te mówią nawet o 15 tys. punktów ładowania w całej Europie.

W całej Europie Powerdot uruchomił już 5 tysięcy punktów ładowania i jest w trakcie realizacji kolejnych 10 tysięcy. Polska jest dla nas jednym z najważniejszych rynków, ze względu na jej wielkość, potencjał ekonomiczny, a także stosunkowo wczesny etap rozwoju elektromobilności. Dlatego to tu uruchomiliśmy już ponad 250 punktów ładowania i jest w trakcie realizacji 1500 kolejnych – mówi Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce.

Inwestycja Powerdot w Polsce sięgnie 200 mln zł do 2025 r.

Środki są potężne, a plany dalekosiężne? I tak, i nie. Bo Powerdot planuje wydać 200 mln zł przeznaczonych na inwestycje w Polsce do końca 2025 r. To niezbyt odległa perspektywa czasowa jak na budowę 1750 punktów ładowania dla samochodów elektrycznych. Gdzie jeszcze działa operator? Powerdot jest obecny także w Hiszpanii, Portugalii czy Belgii. Ma szerzej zakrojone plany od tych polskich jedynie we Francji.

REKLAMA

Liczby robią wrażenie. A na nich kluczowe fakty się nie kończą. Bo Powerdot stawia na punkty szybkiego ładowania. Przykład? Buduje aktualnie 600 stacji ładowania przy sklepach Biedronka. Każdy będzie miał moc sięgającą 120 kW. Zakończenie tej inwestycji będzie oznaczało, że Powerdot stanie się rynkowym hegemonem. Potroi bowiem ilość złączy DC w Polsce.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gdzie Powerdot stawia swoje ładowarki w Polsce?

Powyższy przykład zdradza też ogólną filozofię działania Powerdot. A tą można zebrać w haśle "destination charging". Firma tworzy infrastrukturę dla licznych sklepów oraz parków i galerii handlowych. Chodzi jej o miejsca, w których kierowca przebywa przez dłuższą chwilę i chwilę tę chwilę bez większych trudności może poświęcić na ładowanie samochodu elektrycznego. Dlatego Powerdot szykuje się do kolejnych współpracy. Realizuje również inwestycje dla franczyzobiorców takich marek detalicznych, jak Intermarche, SPAR, Auchan czy E.Leclerc.

Zasady współpracy? Powerdot pokrywa wszystkie koszty związane z budowanymi stacjami ładowania, a następnie pełni funkcję ich operatora.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA