REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Awaria samochodu na drodze. Czy zawsze konieczne jest holowanie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Awaria samochodu na drodze. Czy zawsze konieczne jest holowanie?
Awaria samochodu na drodze. Czy zawsze konieczne jest holowanie?
Materiały ARC Europe Polska

REKLAMA

REKLAMA

Awaria samochodu w trasie nie zawsze oznacza konieczność holowania do warsztatu. Nawet 50 proc. usterek można naprawić na miejscu zdarzenia. Jakie są najczęstsze typy awarii i które z nich można usunąć na miejscu?

Awaria samochodu podczas podróży jest możliwa w każdym przypadku. Nawet wtedy, gdy samochód jest zadbany i regularnie serwisowany. Podstawą w razie pojawienia się problemu, jest wezwanie na miejsce pomocy drogowej. Szczególnie że dobre assistance może naprawić pojazd. Nie musi holować go do warsztatu.

REKLAMA

Awaria samochodu na drodze dotyczy najczęściej układu elektrycznego

REKLAMA

Najczęstszą przyczyną awarii samochodów w trasie są problemy z układem elektrycznym. Powody usterki mogą być różne: uszkodzony alternator, pozostawienie włączonych odbiorników elektronicznych w pojeździe i oczywiście naturalne zużycie akumulatora. Awarie te najczęściej występują w warunkach niskich temperatur. Ta wzmaga niedomagania elektryki w pojeździe.

W 2023 roku otrzymaliśmy ponad 51 tys. zgłoszeń assistance. Co czwarta naprawiana przez nas awaria dotyczyła akumulatorów. Statystyki są większe przez okresy nagłych spadków temperatury, które obniżają sprawność, a nawet uszkadzają baterię samochodową. Wśród pozostałych problemów kierowców często obsługujemy te związane z oponami, felgami i kołami, wyciekiem płynów eksploatacyjnych czy też układem AdBlue – mówi Piotr Skweres, Kierownik Działu Rozwoju Sieci ARC Europe Polska.

Dobre assistance najpierw naprawia auto, dopiero myśli o lawetowaniu

REKLAMA

Awaria unieruchomiła pojazd podczas podróży. Co w takiej sytuacji robią kierowcy? Spora część z nich dzwoni po assistance. To jednak zazwyczaj ostatnia deska ratunku. A powód jest prosty. Telefon po pomoc drogową kojarzy się kierowcom z holowaniem pojazdu do warsztatu. To spory błąd, bo przywrócenie sprawności pojazdu może odbyć się na miejscu. Możliwe jest w naprawdę wielu przypadkach. Co ciekawe, statystyki pokazują, że naprawa wykonana na miejscu nie trwa dłużej, niż 30 minut. Czasami zdecydowanie więcej czasu kierowca musi oczekiwać na przyjazd mechanika.

Podstawą naszej pracy jest komputer diagnostyczny, dzięki któremu rozpoznajemy rodzaj i zakres awarii. Stosujemy zasadę, że wszelkie działania naprawcze, które mogą być wykonane na miejscu oraz nie stwarzają zagrożenia dla użytkownika lub innych uczestników ruchu, są przeprowadzane przez nas. Natomiast sprawy, które według oceny producenta pojazdu wymagają interwencji w hali serwisowej, są kierowane właśnie tam – wyjaśnia Piotr Skweres.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co jest potrzebne do naprawy samochodu w trasie?

Aby pomoc drogowa była w stanie naprawić auto unieruchomione w trasie, musi zostać wyposażona w odpowiedni sprzęt. Dlatego samochody serwisowe posiadają zestaw narzędzi, a w tym podnośnik, zestaw do awaryjnego otwierania szyb, lutownica gazowa z akcesoriami, chwytak magnetyczny, tester do akumulatora oraz kompresor. Standardowy zestaw elementów, które mobilny mechanik z assistance powinien mieć przy sobie, składa się w sumie z co najmniej 150. elementów.

Skutecznie wykonana naprawa samochodu w trasie pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. W kieszeni właściciela auta zostanie nawet kilkaset złotych już podczas jednorazowej ingerencji assistance. Poza tym oznacza, że pojazd będzie mógł kontynuować podróż. Warto jednak pamiętać o tym, aby wybierając operatora usług assistance, zdecydować się na markę z renomą i właściwie rozbudowaną siecią. Tylko taka firma zagwarantuje możliwość udzielenia pomocy kierowcy w sytuacji kryzysowej praktycznie w całej Europie.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA