Awaria samochodu na drodze. Czy zawsze konieczne jest holowanie?
REKLAMA
REKLAMA
- Awaria samochodu na drodze dotyczy najczęściej układu elektrycznego
- Dobre assistance najpierw naprawia auto, dopiero myśli o lawetowaniu
- Co jest potrzebne do naprawy samochodu w trasie?
Awaria samochodu podczas podróży jest możliwa w każdym przypadku. Nawet wtedy, gdy samochód jest zadbany i regularnie serwisowany. Podstawą w razie pojawienia się problemu, jest wezwanie na miejsce pomocy drogowej. Szczególnie że dobre assistance może naprawić pojazd. Nie musi holować go do warsztatu.
REKLAMA
Awaria samochodu na drodze dotyczy najczęściej układu elektrycznego
REKLAMA
Najczęstszą przyczyną awarii samochodów w trasie są problemy z układem elektrycznym. Powody usterki mogą być różne: uszkodzony alternator, pozostawienie włączonych odbiorników elektronicznych w pojeździe i oczywiście naturalne zużycie akumulatora. Awarie te najczęściej występują w warunkach niskich temperatur. Ta wzmaga niedomagania elektryki w pojeździe.
W 2023 roku otrzymaliśmy ponad 51 tys. zgłoszeń assistance. Co czwarta naprawiana przez nas awaria dotyczyła akumulatorów. Statystyki są większe przez okresy nagłych spadków temperatury, które obniżają sprawność, a nawet uszkadzają baterię samochodową. Wśród pozostałych problemów kierowców często obsługujemy te związane z oponami, felgami i kołami, wyciekiem płynów eksploatacyjnych czy też układem AdBlue – mówi Piotr Skweres, Kierownik Działu Rozwoju Sieci ARC Europe Polska.
Dobre assistance najpierw naprawia auto, dopiero myśli o lawetowaniu
REKLAMA
Awaria unieruchomiła pojazd podczas podróży. Co w takiej sytuacji robią kierowcy? Spora część z nich dzwoni po assistance. To jednak zazwyczaj ostatnia deska ratunku. A powód jest prosty. Telefon po pomoc drogową kojarzy się kierowcom z holowaniem pojazdu do warsztatu. To spory błąd, bo przywrócenie sprawności pojazdu może odbyć się na miejscu. Możliwe jest w naprawdę wielu przypadkach. Co ciekawe, statystyki pokazują, że naprawa wykonana na miejscu nie trwa dłużej, niż 30 minut. Czasami zdecydowanie więcej czasu kierowca musi oczekiwać na przyjazd mechanika.
Podstawą naszej pracy jest komputer diagnostyczny, dzięki któremu rozpoznajemy rodzaj i zakres awarii. Stosujemy zasadę, że wszelkie działania naprawcze, które mogą być wykonane na miejscu oraz nie stwarzają zagrożenia dla użytkownika lub innych uczestników ruchu, są przeprowadzane przez nas. Natomiast sprawy, które według oceny producenta pojazdu wymagają interwencji w hali serwisowej, są kierowane właśnie tam – wyjaśnia Piotr Skweres.
Co jest potrzebne do naprawy samochodu w trasie?
Aby pomoc drogowa była w stanie naprawić auto unieruchomione w trasie, musi zostać wyposażona w odpowiedni sprzęt. Dlatego samochody serwisowe posiadają zestaw narzędzi, a w tym podnośnik, zestaw do awaryjnego otwierania szyb, lutownica gazowa z akcesoriami, chwytak magnetyczny, tester do akumulatora oraz kompresor. Standardowy zestaw elementów, które mobilny mechanik z assistance powinien mieć przy sobie, składa się w sumie z co najmniej 150. elementów.
Skutecznie wykonana naprawa samochodu w trasie pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. W kieszeni właściciela auta zostanie nawet kilkaset złotych już podczas jednorazowej ingerencji assistance. Poza tym oznacza, że pojazd będzie mógł kontynuować podróż. Warto jednak pamiętać o tym, aby wybierając operatora usług assistance, zdecydować się na markę z renomą i właściwie rozbudowaną siecią. Tylko taka firma zagwarantuje możliwość udzielenia pomocy kierowcy w sytuacji kryzysowej praktycznie w całej Europie.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.