REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Awaria samochodu na drodze. Czy zawsze konieczne jest holowanie?
Awaria samochodu na drodze. Czy zawsze konieczne jest holowanie?
Materiały ARC Europe Polska

REKLAMA

REKLAMA

Awaria samochodu w trasie nie zawsze oznacza konieczność holowania do warsztatu. Nawet 50 proc. usterek można naprawić na miejscu zdarzenia. Jakie są najczęstsze typy awarii i które z nich można usunąć na miejscu?

Awaria samochodu podczas podróży jest możliwa w każdym przypadku. Nawet wtedy, gdy samochód jest zadbany i regularnie serwisowany. Podstawą w razie pojawienia się problemu, jest wezwanie na miejsce pomocy drogowej. Szczególnie że dobre assistance może naprawić pojazd. Nie musi holować go do warsztatu.

REKLAMA

REKLAMA

Awaria samochodu na drodze dotyczy najczęściej układu elektrycznego

Najczęstszą przyczyną awarii samochodów w trasie są problemy z układem elektrycznym. Powody usterki mogą być różne: uszkodzony alternator, pozostawienie włączonych odbiorników elektronicznych w pojeździe i oczywiście naturalne zużycie akumulatora. Awarie te najczęściej występują w warunkach niskich temperatur. Ta wzmaga niedomagania elektryki w pojeździe.

W 2023 roku otrzymaliśmy ponad 51 tys. zgłoszeń assistance. Co czwarta naprawiana przez nas awaria dotyczyła akumulatorów. Statystyki są większe przez okresy nagłych spadków temperatury, które obniżają sprawność, a nawet uszkadzają baterię samochodową. Wśród pozostałych problemów kierowców często obsługujemy te związane z oponami, felgami i kołami, wyciekiem płynów eksploatacyjnych czy też układem AdBlue – mówi Piotr Skweres, Kierownik Działu Rozwoju Sieci ARC Europe Polska.

Dobre assistance najpierw naprawia auto, dopiero myśli o lawetowaniu

Awaria unieruchomiła pojazd podczas podróży. Co w takiej sytuacji robią kierowcy? Spora część z nich dzwoni po assistance. To jednak zazwyczaj ostatnia deska ratunku. A powód jest prosty. Telefon po pomoc drogową kojarzy się kierowcom z holowaniem pojazdu do warsztatu. To spory błąd, bo przywrócenie sprawności pojazdu może odbyć się na miejscu. Możliwe jest w naprawdę wielu przypadkach. Co ciekawe, statystyki pokazują, że naprawa wykonana na miejscu nie trwa dłużej, niż 30 minut. Czasami zdecydowanie więcej czasu kierowca musi oczekiwać na przyjazd mechanika.

REKLAMA

Podstawą naszej pracy jest komputer diagnostyczny, dzięki któremu rozpoznajemy rodzaj i zakres awarii. Stosujemy zasadę, że wszelkie działania naprawcze, które mogą być wykonane na miejscu oraz nie stwarzają zagrożenia dla użytkownika lub innych uczestników ruchu, są przeprowadzane przez nas. Natomiast sprawy, które według oceny producenta pojazdu wymagają interwencji w hali serwisowej, są kierowane właśnie tam – wyjaśnia Piotr Skweres.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co jest potrzebne do naprawy samochodu w trasie?

Aby pomoc drogowa była w stanie naprawić auto unieruchomione w trasie, musi zostać wyposażona w odpowiedni sprzęt. Dlatego samochody serwisowe posiadają zestaw narzędzi, a w tym podnośnik, zestaw do awaryjnego otwierania szyb, lutownica gazowa z akcesoriami, chwytak magnetyczny, tester do akumulatora oraz kompresor. Standardowy zestaw elementów, które mobilny mechanik z assistance powinien mieć przy sobie, składa się w sumie z co najmniej 150. elementów.

Skutecznie wykonana naprawa samochodu w trasie pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. W kieszeni właściciela auta zostanie nawet kilkaset złotych już podczas jednorazowej ingerencji assistance. Poza tym oznacza, że pojazd będzie mógł kontynuować podróż. Warto jednak pamiętać o tym, aby wybierając operatora usług assistance, zdecydować się na markę z renomą i właściwie rozbudowaną siecią. Tylko taka firma zagwarantuje możliwość udzielenia pomocy kierowcy w sytuacji kryzysowej praktycznie w całej Europie.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA