REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?
Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?
Materiały Nivette Fleet Management

REKLAMA

REKLAMA

Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

Kolizja nie zawsze kończy się niezdatnością pojazdu do jazdy. Czasami jej skutkiem będzie zarysowanie zderzaka, a czasami delikatne uszkodzenie poszycia drzwi. Likwidacja takiej szkody problematyczna jednak już jest. I to z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że oznacza koszty. Po drugie dlatego, że oznacza czasowe wyłączenie pojazdu z eksploatacji.

REKLAMA

Likwidacja szkody to realne koszty dla firmy

REKLAMA

Koszty. To zdecydowanie słowo-klucz w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej. Pewnie pomyślicie, że likwidowanie szkody w aucie np. leasingowanym czy wynajmowanym to żaden koszt. Przecież za naprawę i tak płaci ubezpieczyciel. To jednak zaledwie połowa prawdy. Bo likwidacja szkody oznacza też wydatek dla leasingującego. Zapisy umowne często zobowiązują firmę do wniesienia tzw. opłaty karnej czy też mówiąc innym językiem, udziału własnego. Na ogół mowa o kwocie na poziomie 500 zł.

Poza tym przedsiębiorca musi się liczyć z wyższą stawką ubezpieczeniową (która ma znaczny wpływ na ratę wynajmu), a do tego wyższą wysokości raty podczas finansowania kolejnego pojazdu. To już realnie wydatkowane sumy przez firmę.

Jak można zaoszczędzić na likwidacji szkody?

Do tej pory zasada była jedna. W aucie wynajmowanym lub leasingowanym należało od razu zgłosić szkodę i zlikwidować ją. Bez znaczenia był fakt czy szkoda była duża, czy mała. To jednak powoli zaczyna się zmieniać.

W Nivette Fleet Management mamy odpowiednie procedury związane z kwalifikacją szkód do likwidacji – było to naturalne dla nas pole do szukania oszczędności czasu i pieniędzy klienta. Zaproponowaliśmy niekonwencjonalne rozwiązanie. Jego podstawą jest brak likwidacji małych uszkodzeń, które na pewnych elementach aut we flocie pojawiają się regularnie – mówi Marta Łokietek, kierownik działu likwidacji szkód w Grupie NFM.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przegląd prasy i portali na INFOR.PL Subskrybuj nas na YOUTUBE!

Drobne rysy, otarcia lub niewielkie wgniecenia takich elementów jak zderzak, błotnik czy drzwi w końcu nie mają żadnego wpływu na sprawność pojazdu lub możliwość bezpiecznego poruszania się nim. Tym samym auta nie trzeba od razu naprawiać.

Jak działa brak konieczności naprawy małych szkód?

REKLAMA

Postępowanie w przypadku małej szkody jest identyczne, jak w każdym innym przypadku. A więc użytkownik pojazdu zgłasza fakt jej wystąpienia i wnosi tzw. wkład własny. Samochodu jednak nie naprawia. Nie naprawia go także przy kolejnych szkodach. Nadal ma jednak obowiązek ich zgłoszenia – tu jednak nie wnosi już udziału własnego. Pierwsza wpłata niejako "otwiera rachunek" przedsiębiorcy. Tym sposobem można mieć nieskończoną ilość zgłoszeń na tym samym elemencie pojazdu, a jednocześnie zapłacić dla nich tylko jeden udział własny i wykonać dla nich tylko jedną naprawę.

Co się dzieje z takimi szkodami? Są zbiorczo naprawiane przy końcowym zdaniu samochodu. Wszystkie za jednym razem. Co ważne, ich likwidacja następuje po zakończeniu kontraktu. Przedsiębiorca nie musi zatem wyłączać pojazdu z eksploatacji.

Ile można zaoszczędzić na jednoczesnym likwidowaniu wielu szkód?

Klient oszczędza na takim rozwiązaniu średnio ponad 249 zł rocznie na jednym tylko samochodzie. A zdarzają się firmy, których specyfika działalności sprzyja większej ilości szkód parkingowych i ich oszczędności przekraczają wówczas nawet 500 zł na samochodzie. Te oszczędności są więc zauważalne nawet przy intensywnej eksploatacji jednego auta służbowego, ale prawdziwe wrażenie robią w korporacjach, które mają flotę liczoną w setkach lub tysiącach aut – mówi Marcin Kościołek, kierownik sekcji rozwoju klienta w Grupie NFM.

Powyżej omówiliśmy oszczędności liczone w złotówkach. I to oszczędności, które są widoczne od razu. Przedsiębiorca na systemie likwidacji serii szkód zyskuje jednak jeszcze niższą ratę w wynajmie długoterminowym, ograniczenie kosztów przy zwrocie pojazdu pod koniec kontraktu z firmą flotową i wyższą wartość auta przy sprzedaży. Poza tym może się cieszyć mniejszą ilością czasu potrzebnego na procedury towarzyszące likwidacji każdej szkody i niskie zaangażowanie kierowcy w ten proces. A przecież jest też... ekologia.

Małe szkody likwidowane na raz to też ekologiczna postawa

W XXI wieku firmy lubią być ekologiczne. A zmiana podejścia w kwestii likwidacji małych szkód ekologiczna z pewnością jest. Ma bezpośredni wpływ na zmniejszenie odpadów i redukcję śladu węglowego. Jedna niepotrzebna naprawa mniej, to mniej nadmiarowego CO2 w otoczeniu.

Z naszych danych wynika, że przy najczęściej wykonywanych drobnych naprawach, takich jak lakierowanie zderzaka, błotnika czy drzwi, na jedną naprawę zużywa się średnio 1,4 litra różnego rodzaju lakierów. Do tego dochodzi średnio 1,5 godziny pracy kabiny lakierniczej, która może zużyć w tym czasie 7 litrów paliwa. Należy jeszcze dodać powstające odpady, które idą po prostu do wyrzucenia – średnio 4,4 metrów bieżących materiałów okleinowych, służących do zabezpieczenia auta podczas naprawy – mówi Robert Musiałkiewicz, dyrektor ds. technicznych Grupy NFM.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA