REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koniec diesla? Francuzi zamykają największą fabrykę

Subskrybuj nas na Youtube
Koniec diesla? Francuzi zamykają największą fabrykę
Koniec diesla? Francuzi zamykają największą fabrykę
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

Koniec diesla jest bliski? PSA przebudowuje francuską fabrykę. Ta przestawi się z produkcji silników wysokoprężnych na elektryczne.

Afera dieselgate, która miała swój początek w 2015 roku, spowodowała że popyt na silniki wysokoprężne zaczął gwałtownie maleć. O ile w 2014 roku miały ponad 50 proc. udziałów w całym europejskim rynku samochodów osobowych, o tyle w końcówce roku 2020 było to już tylko ok. 25 proc. Skutek? Sytuacja zaczęła odbijać się na zakładach specjalizujących się w produkcji takich jednostek. Przykładem jest francuski PSA, który ogłosił wstrzymanie produkcji diesla w największej tego typu fabryce w Tremery.

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy koniec diesla? PSA rezygnuje już teraz!

W czasach świetności zakład w Tremery rocznie składał około miliona motorów wysokoprężnych rocznie - mowa o motorach z oznaczeniem HDI. To już jednak historia. Z montowni wkrótce znikną diesle. Po przebudowie zakład będzie wytwarzał wyłącznie silniki elektryczne. Już w tym roku będzie ich 180 tys., a docelowo ma ich produkować 900 tys. rocznie.

To definitywne świadectwo tego, że czasy diesla w autach osobowych dobiegają końca – komentują eksperci. I zwracają uwagę na to, że niedawno Nissan usunął diesla ze wszystkich swoich osobowych modeli oferowanych w Europie, a Renault, Volkswagen czy Honda zrezygnowały z motorów wysokoprężnych z części aut. Eksperci firmy badawczej IHS Markit oceniają, że w tym roku z rynku zniknie łącznie 20 modeli w wersjach wysokoprężnych.

Diesel traci, zelektryfikowane auta zyskują

Koniec diesla - na takie hasło zwara uwagę także firma analityczna JATO. Z jej wyliczeń wynika, że we wrześniu 2020 roku po raz pierwszy w historii w krajach unijnych zarejestrowano więcej zelektryfikowanych pojazdów, niż diesli. O ile cały rynek nowych aut w UE skurczył się przez pandemię o jedną czwartą, to napędy alternatywne zanotowały wzrost o ponad 100 proc. Skorzystały na tym marki, które były pionierami w kwestii elektromobilności. Toyota została liderem w Polsce (wyprzedziła Skodę i zdystansowała Volkswagena), a Lexus zanotował spektakularny wzrost – o 12,6 proc., przy spadku dla całego rynku na poziomie 22,9 proc.

REKLAMA

Warto w tym momencie wspomnieć, że wyniki Lexusa mogą być powodowane przez to, że wszystkie modele w jego ofercie mają wersje hybrydowe. Koniec diesla w gamie Lexusa nastąpił już kilka lat temu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Koniec diesla, czyli epoka napędu elektrycznego? Nie do końca.

Firmy, które dopiero teraz zaczynają inwestować w elektromobilność, rezygnując przy tym z motorów wysokoprężnych, nie będą miały łatwo. Samochody BEV, czyli w pełni elektryczne, mają na razie tylko 8 proc. udziałów w całym rynku. Eksperci zwracają uwagę na fakt, że potencjalnych klientów ciągle odstraszają wysokie ceny, ograniczony zasięg i niedostatecznie rozwinięta infrastruktura do ładowania. Dlatego w oczach wielu kierowców nadal najlepszą, najbardziej rozsądną i najtańszą alternatywą dla diesla jest hybryda.

Silnik hybrydowy przez większość czasu w cyklu miejskim porusza się na energii elektrycznej. Co daje mu silnik spalinowy? Gwarantuje chociażby nieograniczony zasięg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA