REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koniec diesla? Francuzi zamykają największą fabrykę

Subskrybuj nas na Youtube
Koniec diesla? Francuzi zamykają największą fabrykę
Koniec diesla? Francuzi zamykają największą fabrykę
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

Koniec diesla jest bliski? PSA przebudowuje francuską fabrykę. Ta przestawi się z produkcji silników wysokoprężnych na elektryczne.

Afera dieselgate, która miała swój początek w 2015 roku, spowodowała że popyt na silniki wysokoprężne zaczął gwałtownie maleć. O ile w 2014 roku miały ponad 50 proc. udziałów w całym europejskim rynku samochodów osobowych, o tyle w końcówce roku 2020 było to już tylko ok. 25 proc. Skutek? Sytuacja zaczęła odbijać się na zakładach specjalizujących się w produkcji takich jednostek. Przykładem jest francuski PSA, który ogłosił wstrzymanie produkcji diesla w największej tego typu fabryce w Tremery.

REKLAMA

Kiedy koniec diesla? PSA rezygnuje już teraz!

REKLAMA

W czasach świetności zakład w Tremery rocznie składał około miliona motorów wysokoprężnych rocznie - mowa o motorach z oznaczeniem HDI. To już jednak historia. Z montowni wkrótce znikną diesle. Po przebudowie zakład będzie wytwarzał wyłącznie silniki elektryczne. Już w tym roku będzie ich 180 tys., a docelowo ma ich produkować 900 tys. rocznie.

To definitywne świadectwo tego, że czasy diesla w autach osobowych dobiegają końca – komentują eksperci. I zwracają uwagę na to, że niedawno Nissan usunął diesla ze wszystkich swoich osobowych modeli oferowanych w Europie, a Renault, Volkswagen czy Honda zrezygnowały z motorów wysokoprężnych z części aut. Eksperci firmy badawczej IHS Markit oceniają, że w tym roku z rynku zniknie łącznie 20 modeli w wersjach wysokoprężnych.

Diesel traci, zelektryfikowane auta zyskują

REKLAMA

Koniec diesla - na takie hasło zwara uwagę także firma analityczna JATO. Z jej wyliczeń wynika, że we wrześniu 2020 roku po raz pierwszy w historii w krajach unijnych zarejestrowano więcej zelektryfikowanych pojazdów, niż diesli. O ile cały rynek nowych aut w UE skurczył się przez pandemię o jedną czwartą, to napędy alternatywne zanotowały wzrost o ponad 100 proc. Skorzystały na tym marki, które były pionierami w kwestii elektromobilności. Toyota została liderem w Polsce (wyprzedziła Skodę i zdystansowała Volkswagena), a Lexus zanotował spektakularny wzrost – o 12,6 proc., przy spadku dla całego rynku na poziomie 22,9 proc.

Warto w tym momencie wspomnieć, że wyniki Lexusa mogą być powodowane przez to, że wszystkie modele w jego ofercie mają wersje hybrydowe. Koniec diesla w gamie Lexusa nastąpił już kilka lat temu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Koniec diesla, czyli epoka napędu elektrycznego? Nie do końca.

Firmy, które dopiero teraz zaczynają inwestować w elektromobilność, rezygnując przy tym z motorów wysokoprężnych, nie będą miały łatwo. Samochody BEV, czyli w pełni elektryczne, mają na razie tylko 8 proc. udziałów w całym rynku. Eksperci zwracają uwagę na fakt, że potencjalnych klientów ciągle odstraszają wysokie ceny, ograniczony zasięg i niedostatecznie rozwinięta infrastruktura do ładowania. Dlatego w oczach wielu kierowców nadal najlepszą, najbardziej rozsądną i najtańszą alternatywą dla diesla jest hybryda.

Silnik hybrydowy przez większość czasu w cyklu miejskim porusza się na energii elektrycznej. Co daje mu silnik spalinowy? Gwarantuje chociażby nieograniczony zasięg.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA