2.0 TDI CR opinie: warto wybrać ten silnik?
REKLAMA
REKLAMA
2.0 TDI VAG EA189, czyli start w 2007 roku
W roku 2007 Niemcy zdecydowali się na modernizację popularnego diesla. 2.0 TDI poprawiony oznacza jednak nie tylko lifting, ale gruntowne zmiany technologiczne. Przykład? Bardzo mocno zmienił się osprzęt. Volkswagen zrezygnował z pompowtryskiwaczy. W ich miejscu zamontowany został wtrysk typu common rail. Motor 2.0 TDI VAG EA189 zadebiutował w wersji 140-konnej. Szybko lista dostępnych wariantów została jednak rozbudowana. W efekcie zaoferowano klientom wersje o mocy od 110 do 240 koni mechanicznych.
REKLAMA
2.0 TDI Common Rail. Od razu nowa wersja?
Odpowiedź na pytanie w którym roku poprawiono silnik 2.0 TDI jest dość oczywista. Mowa o roku 2007. Warto jednak pamiętać o tym, że nie od razu zmodernizowany wariant trafił do pełnej gamy Grupy Volkswagena. Początkowo był montowany wyłącznie w modelach Audi. Najpóźniej debiut miał miejsce w samochodach Skody. Wersja z pompowtryskiwaczami była montowana jeszcze do przełomu pierwszej i drugiej dekady XXI wieku.
2.0 TDI CR opinie - co się psuje?
Opinie o silniku 2.0 TDI CR są więcej niż dobre. Kierowcy podkreślają jego wysoką bezawaryjność. Niemcy nie ustrzegli się jednak drobnych problemów. Przykład? Modele wyprodukowana w latach 2009 - 2011 były wyposażone w wadliwe przewody doprowadzające paliwo do wtryskiwaczy. Ich wymiana realizowana była w ramach akcji naprawczej. Poza tym problemy z silnikiem 2.0 TDI VAG EA189 wynikają głównie z wieku lub przebiegu. Po pokonaniu mniej więcej 350 tysięcy kilometrów mogą się pojawić usterki związane z kołem dwumasowym, filtrem cząstek stałych czy wtryskiwaczami.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.