REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy można wymienić sprzęgło bez koła dwumasowego?

Czy można wymienić sprzęgło bez koła dwumasowego?
Czy można wymienić sprzęgło bez koła dwumasowego?
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Naprawa sprzęgła generuje potężne koszty. Jak je obniżyć? Pomijając wymianę dwumasy. A więc czy można wymienić sprzęgło bez koła dwumasowego?

Jeżeli chodzi o to czy można wymienić sprzęgło bez koła dwumasowego, szkoły są tak naprawdę trzy. Wybór jednej z nich jest uzależniony od kilku czynników. Po pierwsze indywidualnego przypadku uszkodzenia, a konkretnie jego objawów występujących w aucie. Po drugie wiedzy mechanika i jego praktyki. Po trzecie wiedzy właściciela samochodu i jego oczekiwań. Poniżej przedstawiamy wszystkie trzy poglądy dotyczące naprawy sprzęgła.

REKLAMA

1. Czy można wymienić sprzęgło bez koła dwumasowego? Nie, nie można.

Mechanicy, którzy w swojej pracy kierują się przede wszystkim wiedzą zapisaną w instrukcjach producenckich obsługi pojazdu, powiedzą że nie można wymienić sprzęgła bez koła dwumasowego. Czemu? Elementy współpracują ze sobą, a to oznacza że stopień zużycia jednego warunkuje pracę drugiego. Oznacza to mniej więcej tyle, że montaż nowego sprzęgła do starego koła dwumasowego sprawi, że układ albo nie będzie pracować prawidłowo, albo dojdzie do szybszego zużycia nowego sprzęgła i wygenerowania dodatkowych kosztów związanych z szybszą wymianą.

2. Czy można wymienić sprzęgło bez koła dwumasowego? Oczywiście!

Są mechanicy, którzy dopuszczają warunkową wymianę sprzęgła bez koła dwumasowego. Co oznacza w tym kontekście słowo warunkowy? Jeżeli dwumasa w przeciwieństwie do sprzęgła nie daje objawów zużycia, można ją ponownie zamontować. Kierowcy słuchający takiego poglądu z pewnością ucieszą się. Głównie dlatego, że mogą zaoszczędzić spore pieniądze. Koło dwumasowe kosztuje bowiem od 800 do kilku tysięcy złotych.

Zobacz również: Masz problemy ze skrzynią biegów? Zobacz jak sprawdzić dwumas podczas jazdy

3. Czy można wymienić sprzęgło bez koła dwumasowego? A po co w ogóle ta dwumasa...

Trzecim sposobem poszukiwania oszczędności jest wymiana koła dwumasowego, jednak na... jednomasowe. Stworzenie sztywnego układu niesie ze sobą jednak pewne wady. Brak koła dwumasowego (tłumika drgań skrętnych) oznacza brak redukcji ilości drgań. A to oznacza, że wibracje będą wyczuwalne nie tylko na gałce zmiany biegów, ale i w kabinie pasażerskiej. To jednak nie koniec, bo drgania powodowane przez układ napędowy będą się przenosić na skrzynię biegów i układ przeniesienia napędu. A to może ograniczyć trwałość tych elementów. Skutek? To chyba rozwiązanie najbardziej ryzykowne z eksploatacyjnego punktu widzenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA