REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy można wymienić sprzęgło bez koła dwumasowego?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Czy można wymienić sprzęgło bez koła dwumasowego?
Czy można wymienić sprzęgło bez koła dwumasowego?
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Naprawa sprzęgła generuje potężne koszty. Jak je obniżyć? Pomijając wymianę dwumasy. A więc czy można wymienić sprzęgło bez koła dwumasowego?

Jeżeli chodzi o to czy można wymienić sprzęgło bez koła dwumasowego, szkoły są tak naprawdę trzy. Wybór jednej z nich jest uzależniony od kilku czynników. Po pierwsze indywidualnego przypadku uszkodzenia, a konkretnie jego objawów występujących w aucie. Po drugie wiedzy mechanika i jego praktyki. Po trzecie wiedzy właściciela samochodu i jego oczekiwań. Poniżej przedstawiamy wszystkie trzy poglądy dotyczące naprawy sprzęgła.

REKLAMA

1. Czy można wymienić sprzęgło bez koła dwumasowego? Nie, nie można.

Mechanicy, którzy w swojej pracy kierują się przede wszystkim wiedzą zapisaną w instrukcjach producenckich obsługi pojazdu, powiedzą że nie można wymienić sprzęgła bez koła dwumasowego. Czemu? Elementy współpracują ze sobą, a to oznacza że stopień zużycia jednego warunkuje pracę drugiego. Oznacza to mniej więcej tyle, że montaż nowego sprzęgła do starego koła dwumasowego sprawi, że układ albo nie będzie pracować prawidłowo, albo dojdzie do szybszego zużycia nowego sprzęgła i wygenerowania dodatkowych kosztów związanych z szybszą wymianą.

2. Czy można wymienić sprzęgło bez koła dwumasowego? Oczywiście!

Są mechanicy, którzy dopuszczają warunkową wymianę sprzęgła bez koła dwumasowego. Co oznacza w tym kontekście słowo warunkowy? Jeżeli dwumasa w przeciwieństwie do sprzęgła nie daje objawów zużycia, można ją ponownie zamontować. Kierowcy słuchający takiego poglądu z pewnością ucieszą się. Głównie dlatego, że mogą zaoszczędzić spore pieniądze. Koło dwumasowe kosztuje bowiem od 800 do kilku tysięcy złotych.

Zobacz również: Masz problemy ze skrzynią biegów? Zobacz jak sprawdzić dwumas podczas jazdy

3. Czy można wymienić sprzęgło bez koła dwumasowego? A po co w ogóle ta dwumasa...

Trzecim sposobem poszukiwania oszczędności jest wymiana koła dwumasowego, jednak na... jednomasowe. Stworzenie sztywnego układu niesie ze sobą jednak pewne wady. Brak koła dwumasowego (tłumika drgań skrętnych) oznacza brak redukcji ilości drgań. A to oznacza, że wibracje będą wyczuwalne nie tylko na gałce zmiany biegów, ale i w kabinie pasażerskiej. To jednak nie koniec, bo drgania powodowane przez układ napędowy będą się przenosić na skrzynię biegów i układ przeniesienia napędu. A to może ograniczyć trwałość tych elementów. Skutek? To chyba rozwiązanie najbardziej ryzykowne z eksploatacyjnego punktu widzenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA