REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polisa OC dla taksówki, wypożyczalni i szkoły jazdy jest droga?

Polisa OC dla taksówki, wypożyczalni i szkoły jazdy jest droga?
Polisa OC dla taksówki, wypożyczalni i szkoły jazdy jest droga?

REKLAMA

REKLAMA

Porównania cen obowiązkowych polis OC, zwykle dotyczą osób wykorzystujących samochód tylko do celów niezwiązanych z działalnością gospodarczą (tzw. konsumentów). Warto zatem sprawdzić, czy za wymagane ubezpieczenie znacznie więcej będą musieli zapłacić przedsiębiorcy prowadzący np. małe wypożyczalnie aut lub szkoły jazdy. Interesująco przedstawia się również koszt obowiązkowego ubezpieczenia OC dla osoby, która przewozi pasażerów w ramach systemu Uber.

Ubezpieczenie auta ze znakiem „L” będzie szczególnie kosztowne

Wpływ nietypowego wykorzystania auta i prowadzonej działalności gospodarczej na koszt ubezpieczenia OC, porównywarka Ubea.pl sprawdziła na przykładzie czterdziestojednoletniego właściciela Opla Corsy (2011 r.) z Warszawy. W ramach poszczególnych wariantów analizy, ten mieszkaniec stolicy:

REKLAMA

  • Wariant 1: pracuje na stanowisku urzędnika i użytkuje swój samochód jako osoba prywatna
  • Wariant 2: jest przedsiębiorcą i używa Opla jako samochód do nauki jazdy (w ramach małej szkoły nauki jazdy)
  • Wariant 3: jest przedsiębiorcą i używa Opla jako wypożyczany samochód (w ramach małej wypożyczalni)
  • Wariant 4: jest przedsiębiorcą i używa Opla do zarobkowego przewozu osób (w ramach systemu Uber)

Zobacz też: Czy warto kupić OC na raty?

REKLAMA

Pozostałe założenia dotyczące analizy, zostały przedstawione w poniższej tabeli. To zestawienie prezentuje również poziom składki za OC oferowanej przez poszczególnych ubezpieczycieli. Nietrudno zauważyć, że koszty obowiązkowego ubezpieczenia znacząco rosną, gdy właściciel samochodu wybiera jeden z niestandardowych sposobów wykorzystania swojego pojazdu.

Najlepszym dowodem jest przeciętny poziom składki za obowiązkowe OC. Wynosi on 887 zł w przypadku samochodu wykorzystywanego tylko prywatnie. Najdroższa jest polisa dla auta używanego w ramach nauki jazdy (średnia składka: 2223 zł). „Tak wysoki koszt ubezpieczenia auta z „elką”, to skutek wcześniejszych doświadczeń ubezpieczycieli. Ze względu na dużą liczbę wypadków powodowanych przez kursantów, ubezpieczenie tego samego Opla Corsy będzie o 151% droższe, gdy właściciel użyje auta do nauki jazdy” - zaznacza Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl.

Zobacz też: Co się stanie z OC po śmierci kierowcy?

 Właściciel przykładowego samochodu będzie musiał zapłacić o 151% więcej za obowiązkowe ubezpieczenie OC, gdy zadeklaruje wykorzystywanie pojazdu do nauki jazdy.

Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl zwraca również uwagę na relatywnie wysokie koszty związane z ubezpieczeniem przykładowego Opla Corsy wykorzystywanego do wynajmu (w ramach małej wypożyczalni) lub zarabiania na przewozie osób za pośrednictwem systemu Uber. W obydwu przypadkach, roczne ubezpieczenie OC będzie o 131% droższe niż analogiczna polisa dotycząca samochodu wykorzystywanego tylko do celów prywatnych. Taka zwyżka kosztów ubezpieczenia również jest związana z większym ryzykiem spowodowania wypadku.

Zobacz też: Haczyki w ubezpieczeniach Assistance

W analizowanym przykładzie, wykorzystanie auta jako pojazdu do wynajmu (wypożyczalnia) lub przewozu osób (system Uber), również wiąże się z wzrostem kosztów obowiązkowego OC o ponad 100%.

Sprawdź, ile wynosi składka za taksówkę lub auto do nauki jazdy na kalkulatorze OC

*- Pozostałe założenia: ubezpieczający parkuje czerwonego Opla Corsę D 1.2 16V Cosmo (2011 r.) w garażu indywidualnym (Warszawa, 04 - 301) i używa go regularnie. Właściciel samochodu użytkuje go tylko w kraju. Przebieg Opla Corsy to 75 000 km (spodziewany roczny przebieg wynosi 15 000 km). Auto zostało zakupione jako nowe w salonie Opla, jest wyposażone w fabryczny immobilizer i nie posiada uszkodzeń. Data pierwszej rejestracji samochodu to 10 maj 2011 r. Właścicielem Opla Corsy jest czterdziestojednolatek, który wraz z żoną wychowuje dwoje dzieci (7 lat, 11 lat). Kierowca posiada prawo jazdy od 14 czerwca 1995 r. Opel Corsa to jedyny samochód w gospodarstwie domowym. Ubezpieczający jest głównym użytkownikiem pojazdu. Posiadacz auta przez minione pięć lat ubezpieczał się w Allianz Direct. Zniżka dotycząca ostatniej umowy to 50% (zero szkód w minionych 7 latach). Polisa OC ma obowiązywać od 25 sierpnia 2017 r. Ubezpieczenie zostanie zamówione przez Internet i opłacone jednym przelewem. Klient akceptuje domyślne pakiety ochrony, które proponują mu ubezpieczyciele.                               

Źródło: opracowanie własne na podstawie danych porównywarki Ubea.pl

Przedsiębiorcy zawsze powinni korzystać z porównywarki polis …

Na podstawie danych z powyższej tabeli, można wyciągnąć jeszcze jeden ciekawy wniosek. Okazuje się bowiem, że firmy oferujące najtańsze ubezpieczenie OC dla osoby wykorzystującej samochód do prywatnych celów, niekoniecznie są liderami cenowymi w trzech innych wariantach. Za przykład może posłużyć marka Link4, która oferuje zdecydowanie najtańszą polisę w przypadku wykorzystania samochodu do celów prywatnych. Ten sam ubezpieczyciel w pozostałych trzech wariantach (auto do nauki jazdy, wypożyczany samochód i przewóz osób w ramach Ubera), wycenił obowiązkową polisę na ponad 2900 zł, czyli znacznie więcej od średniej. „Przykład dotyczący Link4 udowadnia, że osoby wykorzystujące auto w nietypowy sposób, zawsze powinny korzystać z porównywarek ubezpieczeniowych” - podsumowuje Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl. 

Źródło: Sprawdź różnicę w OC dla taksówki i kierowcy Ubera

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA