REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Strefa ograniczonej prędkości

Jerzy Bitner
Strefa ograniczonej prędkości
Strefa ograniczonej prędkości
Jerzy Bitner

REKLAMA

REKLAMA

Wszyscy kierowcy wiedzą, jak wygląda znak „ograniczenie prędkości”, ale nie wszyscy znają znaczenie innego pokrewnego znaku „strefa ograniczonej prędkości”. Chcę zatem dzisiaj przypomnieć, czym różnią się oba te znaki i jaki jest zakres ich obowiązywania.

Znak B-33 „Ograniczenie prędkości” obowiązuje od miejsca jego ustawienia do najbliższego skrzyżowania. Oczywiście zabrania on przekraczania prędkości podanej na znaku liczbą km/h.

REKLAMA

Ograniczenie prędkości do 50 km/h

Ograniczenie prędkości do 50 km/h

Zobacz też: Czy na na autostradzie obowiązuje dolny limit prędkości?

Znak B-43 „Strefa ograniczonej prędkości” oznacza natomiast wjazd do strefy w obszarze zabudowanym, w której obowiązuje zakaz przekraczania prędkości, określonej na znaku przez liczbę kilometrów na godzinę.

Strefa ograniczonej prędkości

Strefa ograniczonej prędkości

Jerzy Bitner

Zobacz też: Gdzie znajdują się skrzyżowania z kamerami monitorującymi przejazd na czerwonym świetle?

Zakaz wyrażony znakiem B-43 nie jest więc odwoływany przez najbliższe skrzyżowanie. Co więcej, wjeżdżając do takiej strefy musimy pamiętać, że zakaz obowiązuje nie tylko na tej jezdni, po której się poruszamy, ale także na wszystkich drogach poprzecznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Strefa ograniczonej prędkości

Strefa ograniczonej prędkości

Jerzy Bitner

Zobacz też: Jak działa fotoradar na skrzyżowaniu?

Popatrzmy na oznakowanie strefy ograniczonej prędkości:

Strefa ograniczonej prędkości

Strefa ograniczonej prędkości

Jerzy Bitner

Zobacz też: Ograniczenie prędkości podczas holowania

Kolejny rysunek prezentuje zakres obowiązywania ograniczenia prędkości (oznaczono go ciemniejszym kolorem):

Strefa ograniczonej prędkości

Strefa ograniczonej prędkości

Jerzy Bitner

Zobacz też: Zdjęcie z fotoradaru – lepiej się nie przyznawać

Najprościej mówiąc, jeżeli wjeżdżamy do strefy ograniczonej prędkości, to zakaz obowiązuje nas aż do miejsca, w którym napotkamy znak B-44 „Koniec strefy ograniczonej prędkości”.

Strefa ograniczonej prędkości

Strefa ograniczonej prędkości

Jerzy Bitner

Mijając taki znak wiemy, że wyjeżdżamy z obszaru, na którym obowiązywało ograniczenie prędkości.

Strefa ograniczonej prędkości

Strefa ograniczonej prędkości

Jerzy Bitner

Warto wiedzieć, że strefy ograniczonej prędkości wyznaczone są tylko na obszarze zabudowanym. Ponadto, jeżeli w strefie obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h (lub do mniejszej prędkości), to w strefie tej mogą występować urządzenia spowalniające ruch, o których kierowca nie jest ostrzegany za pomocą znaków. Poza tym w strefie ograniczonej prędkości zazwyczaj występują tylko skrzyżowania równorzędne, natomiast nie powinny istnieć skrzyżowania ze znakami określającymi pierwszeństwo przejazdu.

W następnym odcinku omówimy strefę ograniczonego postoju.

Strefa ograniczonej prędkości
Jerzy Bitner
Strefa ograniczonej prędkości
Jerzy Bitner
Strefa ograniczonej prędkości
Jerzy Bitner
Strefa ograniczonej prędkości
Jerzy Bitner
Strefa ograniczonej prędkości
Jerzy Bitner
Strefa ograniczonej prędkości
Jerzy Bitner
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

REKLAMA

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

REKLAMA