REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Haczyki w ubezpieczeniach Assistance

Haczyki w ubezpieczeniach Assistance
Haczyki w ubezpieczeniach Assistance

REKLAMA

REKLAMA

Na progu sezonu wakacyjnego, wielu kierowców interesuje się ubezpieczeniami Assistance (AS). Takie polisy mogą okazać się przydatne podczas dłuższych podróży samochodowych. Niektórzy właściciele aut już posiadają ubezpieczenia AS, które zostały im sprzedane jako element większego pakietu (np. OC + AC + AS). Zarówno kierowcy posiadający polisę Assistance, jak i właściciele aut zainteresowani zakupem takiego produktu, powinni zwracać dużą uwagę na „haczyki” w umowach.

Za pomoc drogową w czasie awarii często trzeba będzie dopłacić …

Ubezpieczenia Assistance kojarzą się z pomocą drogową i fachowcami przyjeżdzającymi do unieruchomionego samochodu. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że pęd do obniżenia składek za AS, skutkował znaczącym ograniczeniem zakresu ochrony w wielu najtańszych polisach. Takie ubezpieczenia „Mini - Assistance” czasem są dodawane nawet jako gratis do innych produktów ubezpieczeniowych (np. polisy OC lub AC). Z drugiej strony, na rynku znajdziemy również ubezpieczenia AS kosztujące 500 zł rocznie. Za 40% - 50% tej sumy można już nabyć polisę zapewniającą całkiem dobry poziom ochrony.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: OC z mini assistance - porównanie oferty rynkowej

Posiadacze najtańszych ubezpieczeń AS (np. ze składką 30 zł - 50 zł rocznie) zwykle mogą liczyć na pomoc techniczną tylko w razie kolizji. Warto również zwrócić uwagę, że ubezpieczyciele czasem stosują rozróżnienie między poważniejszym zdarzeniem skutkującym obrażeniami ciała (wypadkiem) oraz zwykłą stłuczką. „Ogólne warunki ubezpieczenia AS mogą przewidywać udzielenie pomocy tylko wtedy, gdy zdarzenie drogowe mieści się w definicji wypadku. Innym „haczykiem” jest ograniczona liczba interwencji w ciągu roku” - wyjaśnia Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl.

REKLAMA

Tanie polisy Assistance, które ubezpieczyciele często dodają jako gratis, cechują się bardzo ograniczonym zakresem ochrony. Posiadacz takich ubezpieczeń zwykle może liczyć na pomoc tylko po kolizji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Co daje assistance?

Czasem kierowca nie ma nawet okazji do skorzystania z Assistance

Terytorialny zakres działania polisy AS jest kolejną kwestią, której powinny przyjrzeć się osoby zainteresowane wykupieniem dodatkowej ochrony. Taka ochrona może obowiązywać na terenie Polski albo całej Europy. Pierwszy wariant pozwala na znaczące obniżenie składki i jest zupełnie wystarczający dla osób, które w trakcie podróży nie przekraczają granic naszego kraju. Takim kierowcom też może przydać się ochrona wynikająca z polisy Autocasco. W tym kontekście warto pamiętać, że niektóre podróże w obrębie Polski (np. z Krakowa do Gdańska) mogą być dłuższe niż niejeden zagraniczny wyjazd.

Zobacz też: Czy warto kupić OC na raty?

Osoby planujące zagraniczne wyjazdy (np. podczas wakacji), powinny zadbać aby zakres działania polisy Assistance obejmował Europę.

W kontekście ograniczeń terytorialnych warto również wspomnieć o tym, że ubezpieczyciele oferujący Assistance często wykluczają udzielanie pomocy w bliskiej odległości od domu poszkodowanej osoby. „Taka strefa nieobjęta ochroną może się rozciągać w promieniu np. 20 km lub 50 km od domu klienta i jest częstym elementem tanich ubezpieczeń AS. Wiele osób, które kupiły Assistance i podróżują tylko blisko domu, może posiadać błędne przeświadczenie, że ubezpieczyciel pomoże im w kłopocie” - podkreśla Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl.

Zobacz też: W jaki sposób UFG naprawia samochody?

Wiele tanich ubezpieczeń Assistance zapewnia kierowcy pomoc tylko w przypadku dalszych podróży (np. po przekroczeniu odległości 20 km - 50 km od miejsca stałego zamieszkania).

W kilka minut znajdź najtańsze OC na Ubea.pl

Kosztowe limity w polisie AS dotyczą nie tylko holowania pojazdu

Wspomniany już trend oferowania tanich ubezpieczeń Assistance i mocnego różnicowania składek, skutkuje wprowadzaniem na rynek polis posiadających bardzo ograniczony zakres ochrony. „Takie „cięcie” składki oraz potencjalnych kosztów ubezpieczyciela dokonuje się poprzez ograniczenie zakresu ochrony (tylko do wypadku) i wprowadzenie limitów dotyczących bezpłatnego holowania oraz naprawy samochodu na miejscu” - tłumaczy Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl.

 W przypadku taniej polisy AS, ubezpieczyciel może stosować restrykcyjny limit kosztów związanych z bezpłatnym holowaniem i naprawą samochodu na miejscu.

Obecnie na rynku znajdziemy polisy posiadające bardzo zróżnicowany zakres kosztów wspomnianych usług (tzn. bezpłatnego holowania i naprawy na miejscu awarii). Posiadacze najtańszych ubezpieczeń AS, już po holowaniu na dystansie przekraczającym 50 kilometrów - 100 kilometrów, będą musieli dopłacać za usługę. Problemem bywa także niski limit kosztów naprawy pojazdu na miejscu awarii (np. 500 zł), który jest wyczerpywalny.

Zobacz też: Co się stanie z OC po śmierci kierowcy?

Tanie polisy Assistance często nie zapewniają darmowego holowania na dystansie przekraczającym 50 km - 100 km. W przypadku drogich ubezpieczeń AS, w ogóle nie obowiązują limity odległości dla bezpłatnego holowania.

Limity związane z kluczowymi usługami (holowaniem oraz naprawą) to kwestie, które powinny wzbudzać największe zainteresowanie przy zakupie AS. Równie ważne są ograniczenia dotyczące okoliczności wypadku/awarii oraz terytorialnego zakresu ochrony.

Dopiero w dalszej kolejności trzeba zwracać uwagę na multum dodatkowych usług oferowanych przez ubezpieczycieli (przykłady: organizacja noclegu, zapewnienie zastępczego samochodu, dostarczenie paliwa, transport dzieci, awaryjne otwarcie samochodu bez kluczyków). „Przed dopłaceniem za takie rozszerzenia zakresu ochrony, warto zadać sobie pytanie, jakie jest prawdopodobieństwo ich wykorzystania w przyszłości” - podsumowuje Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl .

Ubezpieczyciele oferują wiele dodatkowych usług w ramach pakietów Assistance (zwłaszcza tych droższych). Takie rozszerzenia zakresu ochrony są mniej ważne, niż limity dotyczące holowania oraz napraw.

Źródło: porównywarka ubezpieczeń Ubea.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA