REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na które firmy ubezpieczeniowe najczęściej skarżą się kierowcy?

Na które firmy ubezpieczeniowe najczęściej skarżą się kierowcy?
Na które firmy ubezpieczeniowe najczęściej skarżą się kierowcy?

REKLAMA

REKLAMA

Na które firmy ubezpieczeniowe najczęściej skarżą się kierowcy? Rzecznik Finansowy podsumował liczbę skarg dotyczących ubezpieczeń komunikacyjnych w 2016 r.

Miniony rok był pierwszym takim pełnym okresem, w którym funkcjonował Rzecznik Finansowy. Wspomniana instytucja niedawno podsumowała liczbę skarg z 2016 r. dotyczących ubezpieczeń komunikacyjnych. Dzięki temu można sprawdzić, na który zakład ubezpieczeń najczęściej skarżą się polscy kierowcy. Przy obliczeniach warto uwzględnić udział rynkowy ubezpieczycieli.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Jakie są zasady przedawniania roszczeń wobec ubezpieczycieli?

Pod względem liczby skarg najlepiej przedstawia się Warta …

W swoim corocznym sprawozdaniu, Rzecznik Finansowy (RF) podaje dane o liczbie skarg dotyczących polis na życie (dział I) oraz pozostałych ubezpieczeń (dział II). W tabelach publikowanych przez RF, znajdziemy również informacje na temat skarg dotyczących tylko ubezpieczeń komunikacyjnych (głównie OC i AC dla kierowców). Statystyki o liczbie „komunikacyjnych” skarg, warto zestawić z danymi dotyczącymi znaczenia rynkowego poszczególnych ubezpieczycieli. Dlatego poniższa tabela prezentuje informacje na temat udziału każdego ubezpieczyciela w zebranej składce OC i AC z 2016 r. „Taki udział waha się od 0,32% (Pocztowe TUW) do 34,88% (PZU)” - informuje Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl.

PZU cechuje się zdecydowanie najwyższym udziałem w zebranej składce z tytułu OC i AC dla kierowców. Według danych dla 2016 roku, państwowy ubezpieczyciel posiadał udział w rynku komunikacyjnym wynoszący około 35%.

REKLAMA

Zobacz też: Na co najczęściej skarżą się kierowcy względem ubezpieczycieli?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dane Rzecznika Finansowego wskazują, że w 2016 r. najwięcej skarg dotyczących ubezpieczeń komunikacyjnych (1564), miało związek właśnie z firmą PZU. Taka sytuacja nie powinna dziwić, zważywszy na udział rynkowy największego ubezpieczyciela. Jeżeli przeliczymy liczbę skarg z 2016 r. na jeden procent udziału w rynku komunikacyjnym, to okaże się, że PZU uzyskało jeden z lepszych wyników (45). Lepiej zaprezentowały się następujące towarzystwa:

  • AXA TUiR - 30 skarg dotyczących polis komunikacyjnych na 1% udziału rynkowego
  • AXA Ubezpieczenia TUiR - 37 skarg dotyczących polis komunikacyjnych na 1% udziału rynkowego
  • Concordia Polska TUW - 33 skargi dotyczących polis komunikacyjnych na 1% udziału rynkowego
  • Pocztowe TUW - 41 skarg dotyczących polis komunikacyjnych na 1% udziału rynkowego
  • STU ERGO Hestia - 33 skargi dotyczących polis komunikacyjnych na 1% udziału rynkowego
  • TU Compensa VIG - 39 skarg dotyczących polis komunikacyjnych na 1% udziału rynkowego
  • TUiR Warta - 24 skargi dotyczących polis komunikacyjnych na 1% udziału rynkowego
  • TUW TUW - 34 skargi dotyczących polis komunikacyjnych na 1% udziału rynkowego

Na uwagę zasługuje bardzo dobry wynik dotyczący Warty, czyli największego konkurenta PZU. „Interesującą kwestią jest także bardzo duża liczba skarg komunikacyjnych w relacji do udziału rynkowego TUW TUZ (146) oraz Generali (98)” - zaznacza Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl.

Zobacz też: Czy możliwy jest wzrost cen OC w PZU po zakupie akcji Pekao S.A.?

 W 2016 roku na 1% udziału rynkowego Warty, przypadały tylko 24 skargi do Rzecznika Finansowego. Był to najlepszy wynik spośród wszystkich analizowanych ubezpieczycieli.

Sprawdź ile wynosi teraz Twoja składka i kup najtańsze OC

Źródło: opracowanie własne na podstawie danych Rzecznika Finansowego i KNF

Zobacz też: Czy warto kupić OC na raty?

Rzecznik Finansowy może odrzucić niektóre skargi na polisy

W nawiązaniu do zaprezentowanych statystyk warto podkreślić, że uwzględniają one wszystkie skargi wpływające do Rzecznika Finansowego. Wyniki z powyższej tabeli trzeba zatem traktować jako swego rodzaju subiektywną opinię klientów na temat polis komunikacyjnych z danej firmy.

Rzecznik Finansowy nie musi uwzględniać wszystkich skarg dotyczących ubezpieczeń oraz innych produktów (np. kredytów i pożyczek pozabankowych).

W praktyce nie wszystkie skargi kierowane do Rzecznika Finansowego, są zasadne i racjonalne. Ubiegłoroczne sprawozdanie tej instytucji wskazuje, że interwencja na rzecz skarżącego była niemożliwa w 21,2% badanych spraw. Rzecznik Finansowy musiał odmówić pomocy, jeżeli skarga była nieuzasadniona albo oparta na nieprawdziwych informacjach. Wniosek o interwencję został odrzucony również wtedy, gdy osoba pisząca skargę wcześniej nie wykorzystała wszystkich dostępnych możliwości reklamacji. „Wiele osób kontaktujących się z Rzecznikiem Finansowym, zapomina o wymogach dotyczących zamkniętej drogi reklamacyjnej” - podkreśla Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl.

Rzecznik Finansowy zajmie się skargą dotyczącą ubezpieczeń lub innego produktu finansowego tylko wtedy, gdy wnioskodawca wcześniej wyczerpał wszystkie możliwości reklamacji.

Źródło: porównywarka ubezpieczeń Ubea.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA