REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na które firmy ubezpieczeniowe najczęściej skarżą się kierowcy?

Subskrybuj nas na Youtube
Na które firmy ubezpieczeniowe najczęściej skarżą się kierowcy?
Na które firmy ubezpieczeniowe najczęściej skarżą się kierowcy?

REKLAMA

REKLAMA

Na które firmy ubezpieczeniowe najczęściej skarżą się kierowcy? Rzecznik Finansowy podsumował liczbę skarg dotyczących ubezpieczeń komunikacyjnych w 2016 r.

Miniony rok był pierwszym takim pełnym okresem, w którym funkcjonował Rzecznik Finansowy. Wspomniana instytucja niedawno podsumowała liczbę skarg z 2016 r. dotyczących ubezpieczeń komunikacyjnych. Dzięki temu można sprawdzić, na który zakład ubezpieczeń najczęściej skarżą się polscy kierowcy. Przy obliczeniach warto uwzględnić udział rynkowy ubezpieczycieli.

REKLAMA

Zobacz też: Jakie są zasady przedawniania roszczeń wobec ubezpieczycieli?

Pod względem liczby skarg najlepiej przedstawia się Warta …

REKLAMA

W swoim corocznym sprawozdaniu, Rzecznik Finansowy (RF) podaje dane o liczbie skarg dotyczących polis na życie (dział I) oraz pozostałych ubezpieczeń (dział II). W tabelach publikowanych przez RF, znajdziemy również informacje na temat skarg dotyczących tylko ubezpieczeń komunikacyjnych (głównie OC i AC dla kierowców). Statystyki o liczbie „komunikacyjnych” skarg, warto zestawić z danymi dotyczącymi znaczenia rynkowego poszczególnych ubezpieczycieli. Dlatego poniższa tabela prezentuje informacje na temat udziału każdego ubezpieczyciela w zebranej składce OC i AC z 2016 r. „Taki udział waha się od 0,32% (Pocztowe TUW) do 34,88% (PZU)” - informuje Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl.

PZU cechuje się zdecydowanie najwyższym udziałem w zebranej składce z tytułu OC i AC dla kierowców. Według danych dla 2016 roku, państwowy ubezpieczyciel posiadał udział w rynku komunikacyjnym wynoszący około 35%.

Zobacz też: Na co najczęściej skarżą się kierowcy względem ubezpieczycieli?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dane Rzecznika Finansowego wskazują, że w 2016 r. najwięcej skarg dotyczących ubezpieczeń komunikacyjnych (1564), miało związek właśnie z firmą PZU. Taka sytuacja nie powinna dziwić, zważywszy na udział rynkowy największego ubezpieczyciela. Jeżeli przeliczymy liczbę skarg z 2016 r. na jeden procent udziału w rynku komunikacyjnym, to okaże się, że PZU uzyskało jeden z lepszych wyników (45). Lepiej zaprezentowały się następujące towarzystwa:

  • AXA TUiR - 30 skarg dotyczących polis komunikacyjnych na 1% udziału rynkowego
  • AXA Ubezpieczenia TUiR - 37 skarg dotyczących polis komunikacyjnych na 1% udziału rynkowego
  • Concordia Polska TUW - 33 skargi dotyczących polis komunikacyjnych na 1% udziału rynkowego
  • Pocztowe TUW - 41 skarg dotyczących polis komunikacyjnych na 1% udziału rynkowego
  • STU ERGO Hestia - 33 skargi dotyczących polis komunikacyjnych na 1% udziału rynkowego
  • TU Compensa VIG - 39 skarg dotyczących polis komunikacyjnych na 1% udziału rynkowego
  • TUiR Warta - 24 skargi dotyczących polis komunikacyjnych na 1% udziału rynkowego
  • TUW TUW - 34 skargi dotyczących polis komunikacyjnych na 1% udziału rynkowego

Na uwagę zasługuje bardzo dobry wynik dotyczący Warty, czyli największego konkurenta PZU. „Interesującą kwestią jest także bardzo duża liczba skarg komunikacyjnych w relacji do udziału rynkowego TUW TUZ (146) oraz Generali (98)” - zaznacza Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl.

Zobacz też: Czy możliwy jest wzrost cen OC w PZU po zakupie akcji Pekao S.A.?

 W 2016 roku na 1% udziału rynkowego Warty, przypadały tylko 24 skargi do Rzecznika Finansowego. Był to najlepszy wynik spośród wszystkich analizowanych ubezpieczycieli.

Sprawdź ile wynosi teraz Twoja składka i kup najtańsze OC

Źródło: opracowanie własne na podstawie danych Rzecznika Finansowego i KNF

Zobacz też: Czy warto kupić OC na raty?

Rzecznik Finansowy może odrzucić niektóre skargi na polisy

W nawiązaniu do zaprezentowanych statystyk warto podkreślić, że uwzględniają one wszystkie skargi wpływające do Rzecznika Finansowego. Wyniki z powyższej tabeli trzeba zatem traktować jako swego rodzaju subiektywną opinię klientów na temat polis komunikacyjnych z danej firmy.

Rzecznik Finansowy nie musi uwzględniać wszystkich skarg dotyczących ubezpieczeń oraz innych produktów (np. kredytów i pożyczek pozabankowych).

W praktyce nie wszystkie skargi kierowane do Rzecznika Finansowego, są zasadne i racjonalne. Ubiegłoroczne sprawozdanie tej instytucji wskazuje, że interwencja na rzecz skarżącego była niemożliwa w 21,2% badanych spraw. Rzecznik Finansowy musiał odmówić pomocy, jeżeli skarga była nieuzasadniona albo oparta na nieprawdziwych informacjach. Wniosek o interwencję został odrzucony również wtedy, gdy osoba pisząca skargę wcześniej nie wykorzystała wszystkich dostępnych możliwości reklamacji. „Wiele osób kontaktujących się z Rzecznikiem Finansowym, zapomina o wymogach dotyczących zamkniętej drogi reklamacyjnej” - podkreśla Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl.

Rzecznik Finansowy zajmie się skargą dotyczącą ubezpieczeń lub innego produktu finansowego tylko wtedy, gdy wnioskodawca wcześniej wyczerpał wszystkie możliwości reklamacji.

Źródło: porównywarka ubezpieczeń Ubea.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA