REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na które firmy ubezpieczeniowe najczęściej skarżą się kierowcy?

Na które firmy ubezpieczeniowe najczęściej skarżą się kierowcy?
Na które firmy ubezpieczeniowe najczęściej skarżą się kierowcy?

REKLAMA

REKLAMA

Na które firmy ubezpieczeniowe najczęściej skarżą się kierowcy? Rzecznik Finansowy podsumował liczbę skarg dotyczących ubezpieczeń komunikacyjnych w 2016 r.

Miniony rok był pierwszym takim pełnym okresem, w którym funkcjonował Rzecznik Finansowy. Wspomniana instytucja niedawno podsumowała liczbę skarg z 2016 r. dotyczących ubezpieczeń komunikacyjnych. Dzięki temu można sprawdzić, na który zakład ubezpieczeń najczęściej skarżą się polscy kierowcy. Przy obliczeniach warto uwzględnić udział rynkowy ubezpieczycieli.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Jakie są zasady przedawniania roszczeń wobec ubezpieczycieli?

Pod względem liczby skarg najlepiej przedstawia się Warta …

W swoim corocznym sprawozdaniu, Rzecznik Finansowy (RF) podaje dane o liczbie skarg dotyczących polis na życie (dział I) oraz pozostałych ubezpieczeń (dział II). W tabelach publikowanych przez RF, znajdziemy również informacje na temat skarg dotyczących tylko ubezpieczeń komunikacyjnych (głównie OC i AC dla kierowców). Statystyki o liczbie „komunikacyjnych” skarg, warto zestawić z danymi dotyczącymi znaczenia rynkowego poszczególnych ubezpieczycieli. Dlatego poniższa tabela prezentuje informacje na temat udziału każdego ubezpieczyciela w zebranej składce OC i AC z 2016 r. „Taki udział waha się od 0,32% (Pocztowe TUW) do 34,88% (PZU)” - informuje Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl.

PZU cechuje się zdecydowanie najwyższym udziałem w zebranej składce z tytułu OC i AC dla kierowców. Według danych dla 2016 roku, państwowy ubezpieczyciel posiadał udział w rynku komunikacyjnym wynoszący około 35%.

REKLAMA

Zobacz też: Na co najczęściej skarżą się kierowcy względem ubezpieczycieli?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dane Rzecznika Finansowego wskazują, że w 2016 r. najwięcej skarg dotyczących ubezpieczeń komunikacyjnych (1564), miało związek właśnie z firmą PZU. Taka sytuacja nie powinna dziwić, zważywszy na udział rynkowy największego ubezpieczyciela. Jeżeli przeliczymy liczbę skarg z 2016 r. na jeden procent udziału w rynku komunikacyjnym, to okaże się, że PZU uzyskało jeden z lepszych wyników (45). Lepiej zaprezentowały się następujące towarzystwa:

  • AXA TUiR - 30 skarg dotyczących polis komunikacyjnych na 1% udziału rynkowego
  • AXA Ubezpieczenia TUiR - 37 skarg dotyczących polis komunikacyjnych na 1% udziału rynkowego
  • Concordia Polska TUW - 33 skargi dotyczących polis komunikacyjnych na 1% udziału rynkowego
  • Pocztowe TUW - 41 skarg dotyczących polis komunikacyjnych na 1% udziału rynkowego
  • STU ERGO Hestia - 33 skargi dotyczących polis komunikacyjnych na 1% udziału rynkowego
  • TU Compensa VIG - 39 skarg dotyczących polis komunikacyjnych na 1% udziału rynkowego
  • TUiR Warta - 24 skargi dotyczących polis komunikacyjnych na 1% udziału rynkowego
  • TUW TUW - 34 skargi dotyczących polis komunikacyjnych na 1% udziału rynkowego

Na uwagę zasługuje bardzo dobry wynik dotyczący Warty, czyli największego konkurenta PZU. „Interesującą kwestią jest także bardzo duża liczba skarg komunikacyjnych w relacji do udziału rynkowego TUW TUZ (146) oraz Generali (98)” - zaznacza Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl.

Zobacz też: Czy możliwy jest wzrost cen OC w PZU po zakupie akcji Pekao S.A.?

 W 2016 roku na 1% udziału rynkowego Warty, przypadały tylko 24 skargi do Rzecznika Finansowego. Był to najlepszy wynik spośród wszystkich analizowanych ubezpieczycieli.

Sprawdź ile wynosi teraz Twoja składka i kup najtańsze OC

Źródło: opracowanie własne na podstawie danych Rzecznika Finansowego i KNF

Zobacz też: Czy warto kupić OC na raty?

Rzecznik Finansowy może odrzucić niektóre skargi na polisy

W nawiązaniu do zaprezentowanych statystyk warto podkreślić, że uwzględniają one wszystkie skargi wpływające do Rzecznika Finansowego. Wyniki z powyższej tabeli trzeba zatem traktować jako swego rodzaju subiektywną opinię klientów na temat polis komunikacyjnych z danej firmy.

Rzecznik Finansowy nie musi uwzględniać wszystkich skarg dotyczących ubezpieczeń oraz innych produktów (np. kredytów i pożyczek pozabankowych).

W praktyce nie wszystkie skargi kierowane do Rzecznika Finansowego, są zasadne i racjonalne. Ubiegłoroczne sprawozdanie tej instytucji wskazuje, że interwencja na rzecz skarżącego była niemożliwa w 21,2% badanych spraw. Rzecznik Finansowy musiał odmówić pomocy, jeżeli skarga była nieuzasadniona albo oparta na nieprawdziwych informacjach. Wniosek o interwencję został odrzucony również wtedy, gdy osoba pisząca skargę wcześniej nie wykorzystała wszystkich dostępnych możliwości reklamacji. „Wiele osób kontaktujących się z Rzecznikiem Finansowym, zapomina o wymogach dotyczących zamkniętej drogi reklamacyjnej” - podkreśla Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl.

Rzecznik Finansowy zajmie się skargą dotyczącą ubezpieczeń lub innego produktu finansowego tylko wtedy, gdy wnioskodawca wcześniej wyczerpał wszystkie możliwości reklamacji.

Źródło: porównywarka ubezpieczeń Ubea.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA