REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Na których ubezpieczycieli kierowcy często się skarżą?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Skargi na firmy ubezpieczeniowe
Skargi na firmy ubezpieczeniowe

REKLAMA

REKLAMA

Rynek firm ubezpieczeniowych w Polsce jest naprawdę duży, dlatego o wyborze konkretnego towarzystwa decyduje m.in. opinia na jego temat. Które firmy ubezpieczeniowe są najczęściej na ustach kierowców?

Polski rynek dobrowolnych ubezpieczeń nadal jest stosunkowo słabo rozwinięty. Dlatego nie można się dziwić, że w bilansach krajowych towarzystw ubezpieczeniowych dominują obowiązkowe polisy. Wśród nich zdecydowanie najpopularniejsze są ubezpieczenia komunikacyjne OC dla posiadaczy pojazdów mechanicznych oraz Autocasco pojazdów mechanicznych). Według danych KNF-u z I kw. 2016 roku, polscy kierowcy posiadają około 20,9 mln ubezpieczeń OC i 5,7 mln ubezpieczeń AC. Duża popularność polis komunikacyjnych sprawia, że Rzecznik Finansowy (dawny Rzecznik Ubezpieczonych) najczęściej otrzymuje skargi dotyczące właśnie takich ubezpieczeń. Najwięcej skarg napływa od klientów i petentów popularnych ubezpieczycieli. Porównanie liczby osób skarżących się na poszczególne zakłady ubezpieczeń staje się bardziej wiarygodne jeśli weźmiemy pod uwagę udział ubezpieczycieli w krajowym rynku. 

REKLAMA

Stosunkowo rzadko skarżą się klienci Compensy, Concordii oraz Warty

REKLAMA

Ciekawe dane o liczbie skarg na polisy komunikacyjne, znajdziemy w rocznym raporcie Rzecznika Finansowego (RF). Wspomniana instytucja podsumowała skargi złożone od 1 stycznia 2015 r. do 10 października 2015 r. Takie ograniczenie czasu analizy do 9 miesięcy wynika ze zmiany, która nastąpiła 11 października 2015 roku. Po przekształceniu Rzecznika Ubezpieczonych w Rzecznika Finansowego, nowy urząd zajmuje się nie tylko polisami. Z pomocy tej instytucji mogą również korzystać klienci innych podmiotów rynku finansowego (m.in. banków, spółdzielczych kas oszczędnościowo – kredytowych oraz firm pożyczkowych).

ZWRÓĆ UWAGĘ: Po zmianie z października 2015 roku, dawny Rzecznik Ubezpieczonych przekształcił się w Rzecznika Finansowego i pomaga również klientom wielu innych instytucji niż zakłady ubezpieczeń. 

Dane obecnego Rzecznika Finansowego wskazują, że w pierwszych trzech kwartałach 2015 roku najwięcej otrzymanych skarg (1551) dotyczyło PZU. Niestety raport RF nie zawiera informacji o tym, ile skarg na PZU oraz jego konkurentów, było faktycznie uzasadnionych. 

Zobacz też: Czy warto zakupić samochodowe OC na spółkę z rodzicami?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Duża liczba skarg na PZU, oczywiście wynika z wiodącej pozycji rynkowej tego ubezpieczyciela. Udział PZU w składce z tytułu ubezpieczeń komunikacyjnych wynosił aż 34,96% od I kw. do III kw. 2015 r. Jeśli przeliczymy łączną liczbę skarg na jeden procent udziału w rynku komunikacyjnym, to można stwierdzić, że osoby korzystające z usług PZU wcale nie skarżą się bardzo często. W poniższym zestawieniu najgorsze wyniki uzyskały firmy Generali, Interrisk, Benefia oraz TUW Pocztowe. Najlepszą relacją udziału rynkowego i liczby skarg, od I kw. do III kw. 2015 r, cechowała się Concordia (13 skarg na 1% udziału w rynku). Dobre wyniki uzyskało też pięć innych towarzystw - Compensa, Ergo Hestia, Allianz, WARTA oraz Uniqa.

Warto nadmienić, że Rzecznik Finansowy publikuje również informacje o liczbie skarg na te towarzystwa ubezpieczeniowe, które nie zostały zarejestrowane w Polsce i działają jako oddziały zagranicznych ubezpieczycieli (AXA Direct, Proama, Liberty Ubezpieczenia). W przypadku takich towarzystw, nie dysponujemy jednak danymi, które pozwalałyby na policzenie relacji skarg do udziału rynkowego (patrz poniższa tabela).

ZWRÓĆ UWAGĘ: Niektóre towarzystwa ubezpieczeniowe (np. AXA Direct, Proama, Liberty Ubezpieczenia), nie są zarejestrowane w Polsce i działają jako oddziały zagranicznych ubezpieczycieli.

Liczba oraz częstość skarg na największe zakłady ubezpieczeniowe                   w 2015 r. (ubezpieczenia komunikacyjne)

Nazwa ubezpieczyciela

Liczba skarg w sprawie ubezpieczeń komunikacyjnych         (od 1 stycznia 2015 r. do 10 października          2015 r.)

Udział rynkowy mierzony wartością składki przypisanej brutto (wynik dla polis komunikacyjnych od 1 stycznia 2015 r.                 do 30 września 2015 r.)

Liczba skarg przypadająca na każdy 1% udziału rynkowego

Zakłady ubezpieczeniowe zarejestrowane w Polsce

TUiR Allianz Polska

294

7,47%

 39

Aviva TU Ogólnych

85

1,38%

 61

Benefia TU

84

1,10%

 76

Compensa TU VIG

130

4,66%

 28

Concordia Polska TUW

9

0,69%

 13

STU Ergo Hestia

490

14,24%

 34

Generali TU

358

3,65%

 98

Gothaer TU

174

2,75%

 63

Interrisk TU VIG

218

2,93%

 74

Link 4 TU

199

3,03%

 66

TUW Pocztowe

26

0,29%

 90

PZU

1551

34,96%

 44

TUW TUW

102

2,29%

 45

TUZ TUW

103

1,50%

 69

Uniqa TU

128

3,42%

 37

TUiR WARTA

451

14,58%

 31

Firmy działające jako oddziały zagranicznych ubezpieczycieli

Ceska Pojistovna S.A. Oddział w Polsce (Proama)

451

-

-

Avanssur S.A. Oddział w Polsce (AXA Direct)

202

-

-

Liberty Seguros S.A. Oddział w Polsce (Liberty Ubezpieczenia)

106

-

-

Źródło: opracowanie własne na podstawie danych Rzecznika Ubezpieczonych i KNF

W razie kłopotów z OC lub AC warto złożyć reklamację i własną skargę

O możliwości złożenia własnej skargi do Rzecznika Finansowego (RF), powinna pamiętać każda osoba, która ma kłopoty z likwidacją szkody (niekoniecznie komunikacyjnej) lub realizacją umowy. Często okazuje się, że do szybkiego rozwiązania problemu wystarcza samo zainteresowanie się sprawą przez RF i wysłanie do ubezpieczyciela prośby o udostępnienie odpowiednich dokumentów. Osoby potrzebujące pomocy Rzecznika Finansowego w sprawie szkody ubezpieczeniowej lub swojej polisy, powinny jednak pamiętać, że wspomniana instytucja działa dopiero po wyczerpaniu przez klienta wszystkich możliwości reklamacyjnych u danego ubezpieczyciela. 

ZWRÓĆ UWAGĘ: Przed złożeniem skargi do Rzecznika Finansowego, najpierw trzeba wyczerpać wszystkie możliwości reklamacji u danego ubezpieczyciela.

Źródło: Ubea.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA