REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak znaleźć przyczynę trudnego rozruchu silnika gorącego?

Jakubowski Ryszard
Gorący silnik teoretycznie powinien odpalać bez problemów, fot. Fotolia
Gorący silnik teoretycznie powinien odpalać bez problemów, fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Ciepły lub gorący silnik nie powinien stwarzać żadnych problemów z uruchomieniem, ponieważ znajduje się w naturalnym dla normalnej pracy stanie. Jednak w oldtimerach nie zawsze tak się dzieje.

Trudności z uruchomieniem gorącego silnika mają swoje podłoże zarówno po stronie jego stanu technicznego, układu zapłonowego jak i zasilania go paliwem. Jeżeli stan techniczny silnika jest problematyczny, ma on źle wyregulowane zawory, które mogą w skrajnym przypadku nie domykać się po rozgrzaniu, olej przedostaje się do komory spalania przez wypracowane uszczelnienia trzonków zaworów, albo jest w nim wiele innych usterek, wówczas będzie trudno go uruchomić w stanie gorącym, a i na zimno także będzie sprawiał wiele kłopotów.

REKLAMA

Zobacz też: Jak umyć stare, zapuszczone elementy silnika, skrzyni biegów itp.

REKLAMA

W przypadku silników z zapłonem iskrowym może się zdarzyć, że w podwyższonej temperaturze zawodzi układ zapłonowy. Zdarza się, że po rozgrzaniu się cewek zapłonowych powstają w ich wnętrzu jakieś trudne do zdefiniowania upływności i prądy błądzące, powodujące znaczne lub całkowite obniżenie wysokiego napięcia. Dotyczy to zwłaszcza cewek mocowanych bezpośrednio nad głowicą silnika, jak np. we wszystkich modelach Syreny.

Podwyższona temperatura może także negatywnie wpływać na pracę kondensatora. Jego pojemność może się okresowo zmieniać na tyle, że traci on swoje właściwości i zapłon przestaje działać. Zdarza się także, że świece zapłonowe po nagraniu się do temperatury rzędu 400-600 stopni przestają funkcjonować. Wiąże się to z wadami ich izolatorów, które pokryte nagarem w pewnych warunkach stają się przewodnikami, a to skutkuje zwarciem elektrod świecy i zanikiem iskry. Co ciekawe, czasem taka świeca po ostygnięciu pracuje poprawnie i wówczas znalezienie przyczyn niedomagań gorącego silnika jest bardzo trudne.

Zobacz też: Jakie oleje stosować w pojazdach zabytkowych przy różnym stopniu zużycia silnika i skrzyni biegów?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Najczęściej spotykaną usterką po stronie układu zasilania silnika paliwem jest, w przypadku silników gaźnikowych, rozgrzewanie się gaźnika w wyniku zastosowania niewłaściwej uszczelki, zbyt cienkiej lub nieizolującej termicznie. W rozgrzanym gaźniku paliwo paruje, w komorze pływakowej wytwarza się nadciśnienie, które wypycha paliwo przez dysze do gardzieli gaźnika a stamtąd dostaje się ono w nadmiarze do cylindrów, gdzie z braku dostatecznej ilości tlenu nie dochodzi do zapłonu. Silnik jest więc zalany, świece zawilgocone i jego uruchomienie staje się bardzo trudne.

W przypadku silników z zapłonem samoczynnym brak możliwości uruchomienia silnika rozgrzanego może się wiązać z nadmiernym rozgrzaniem się paliwa, np w wyniku zastosowania dodatkowych podgrzewaczy w dodatnich temperaturach otoczenia. Parujące paliwo tworzy bańki gazowe w aparaturze wtryskowej. Zjawisko jest więc podobne, jak w przypadku zapowietrzenia układu wtryskowego, ale mija samoistnie po ochłodzeniu silnika.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

REKLAMA

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

REKLAMA