REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Moto

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Fiat i Chrysler będą produkować Alfy Romeo i Jeepy w Europie

Fiat i Chrysler zakładają spółkę joint venture i zamierzają wspólnie zainwestować w fabrykę Fiata w Mirafiori w Turynie.

Jak przygotować się do wyjazdu do Andory?

Przedstawiamy kilka cennych porad mających na celu, ułatwienie podróżnym zaplanowania wyjazdu na terytorium Andory.

Jak wprowadzić samochód w poślizg – lift-off oversteer?

Lift-Off Oversteer, czyli nadsterowność spowodowana ujęciem gazu. Stosuje się ją we wszystkich rodzajach pojazdów, chociaż najgorzej działa ona w przypadku aut przednionapędowych i tych z automatyczną skrzynią biegów.

Jak wprowadzić samochód w poślizg? Scandinavian flick - Skandynawskie szarpnięcie

Jest kilka sposobów na wprowadzenie samochodu w poślizg, na przykład na „rybkę”, „wahadło”, „skandynawskie szarpnięcie” czy z ujęciem gazu.  W tym poradniku przybliżymy istotę "skandynawskiego szarpnięcia".

REKLAMA

Jak wprowadzić samochód w poślizg? - Pendulum

Na „rybkę”, „wahadło”, „skandynawskie szarpnięcie” czy z ujęciem gazu – sposobów na wprowadzenie samochodu w poślizg jest przynajmniej kilka. Nie polecamy trenować ich na drogach publicznych.

Jak radzić sobie z zamarzniętą szybą?

Nadejście zimy sprawia, że zamarznięta szyba w naszym aucie to codzienność. W poradniku radzimy co zrobić, by polepszyć widoczność przez przednią szybę auta.

Wyjazd do Kazachstanu. O czym pamiętać?

Przed podróżą do Kazachstanu musimy zdobyć sporą wiedzę na temat funkcjonowania jego ustroju, zaopatrzyć się w odpowiedni sprzęt oraz przygotować się na bardzo trudne warunki atmosferyczne.

Gdzie montować opony typu run flat?

Pomimo wyglądu zbliżonego do zwykłych opon, montaż opon typu run flat, powinno się zlecać odpowiednio przeszkolonym ludziom, dysponującym specjalnym sprzętem. Podejmując się montażu na własną rękę, sporo ryzykujemy.

REKLAMA

Czy warto samodzielnie zakładać opony run flat?

Eksperci są zdania, że pomimo wyglądu zbliżonego do zwykłych opon, run flat’y powinny być montowane przez odpowiednio przeszkolonych pracowników i przy użyciu specjalnego sprzętu. Montaż na własną rękę jest raczej ryzykowny.

Czy można samodzielnie ocenić zużycie hamulców?

Nasze hamulce zużywają się i nieważne czy często ich używamy, czy staramy się hamować biegami. Trwałość części ściernych zależy przede wszystkim od intensywności eksploatacji. Co powinno wzbudzić nasz niepokój?

Kiedy powinniśmy zrobić kontrolę geometrii zawieszenia?

Kupujesz samochód z drugiej ręki? Po transakcji koniecznie skoryguj geometrię ustawienia kół samochodu w stacji diagnostycznej.

Czym grozi jazda z nieszczelnym tłumikiem?

Nieodpowiednio dobrany do oporów przepływu i pojemności, zasad prac i mocy silnika, może w dużej mierze przyczynić się do osłabienia osiągów jednostki napędowej. Ale nie tylko.

Jak wybierać żarówki? Porada

Na rynku produktów, zapewniających naszemu pojazdowi oświetlenie, wybór jest ogromny. Wymiana żarówki, wydaje się sprawą banalną, warto jednak w tym przypadku pamiętać o zaleceniach producenta.

Czym grozi jazda z niesprawnymi amortyzatorami?

To, że nic nie piszczy i nie stuka w zawieszeniu twojego samochodu, wcale nie oznacza, że wszystko jest w porządku. Niesprawne amortyzatory mają wpływ na każdy aspekt prowadzenia auta.

Po wymianie na zimówki czas zadbać o opony letnie

Opony przechowywane we właściwy sposób, pozwolą cieszyć się ich dłuższą eksploatacją. Będą mniej narażone na zużycie i zniszczenie niż opony rzucone bezładnie w kąt garażu.

Jak zadbać o opony letnie po założeniu zimowych?

Opony wrzucone w róg garażu, na strych czy do komórki nie stracą przez kilka miesięcy swoich właściwości jezdnych, ale przechowywane w prawidłowy sposób posłużą nam nieco dłużej.

Jak hamować z ABS?

W niektórych negatywnych opiniach o systemie hamowania ABS jest ziarnko prawdy. Aby jednak ABS mógł pracować skutecznie, należy mu to umożliwić.

Co robić, gdy samochód „ściąga”?

Przyczyn, z powodu których samochód nie utrzymuje kierunku do jazdy na wprost jest kilka. W niektórych przypadkach może być to dla kierowcy sygnał, że niedługo będzie trzeba sięgnąć do portfela.

Wysokie spalanie? A może to termostat?


Gdy jednostka napędowa rozgrzewa się zbyt długo, zużywa większe ilości paliwa. Zbyt długie nagrzewanie się silnika, może być spowodowane uszkodzeniem termostatu.

Jak dbać o światła? Poradnik.

Najczęściej przypominamy sobie o nich, gdy przestają świecić. I nie szukamy przyczyny takiego stanu rzeczy. A czasem naprawdę warto.

A Ty kiedy ostatnio sprawdzałeś akumulator?

Tak zwany bezobsługowy akumulator wymaga okresowych kontroli. Stosowanie się do podstawowych zasad jego obsługi pozwoli eksploatować go przez kilka lat.

W jaki sposób dbać o przewody zapłonowe?

Budowa przewodu zapłonowego nie jest skomplikowana, ale ważne jest, by jego poszczególne elementy były wykonane z najlepszych surowców. Niewiele osób wie, że dla przedłużenia ich żywotności może zrobić coś więcej. Podpowiadamy, jak prawidłowo konserwować przewody zapłonowe.

Czy przez CB radio mogę wezwać pomoc w razie wypadku?

Nieco wątpliwa etykieta rozmów tzw. mobilek sprawia, że najważniejsze funkcje CB radia zostały przyćmione przez te najpraktyczniejsze. Nie wszyscy pamiętają, że oprócz kanału „19” istnieją też inne. Oto wykaz kanałów CB radia.

Jak efektywnie korzystać z systemu Bluetooth podczas jazdy?

Możliwości, jakie daje system bezprzewodowej łączności, rosną z roku na rok. Obecnie Bluetooth to już nie tylko sposób na nawiązywanie połączeń za pomocą słuchawki.

Jak jeździć, by nie uszkodzić podwozia?

Uszkodzony zderzak, wgnieciona misa olejowa czy pęknięty katalizator, to tylko kilka efektów nieostrożnej jazdy. Kierowcy i to nie tylko, ci sportowych samochodów, powinni pamiętać, że można zminimalizować ryzyko takich usterek.

Czy warto kupić sportowe klocki hamulcowe?

Odpowiadając na to pytanie musimy przede wszystkim szczerze określić, jak często sprawiamy, że nasz układ hamulcowy jest rozgrzany do czerwoności.

Co robić, gdy wydłuża się droga hamowania?

Przede wszystkim trzeba reagować, bo szczególnie podczas sezonu jesienno-zimowego długość drogi hamowania staje się krytycznym parametrem. Źródeł problemu należy szukać w kilku miejscach.

Co skuteczniej hamuje: opony letnie czy zimowe?

Dwa główne stanowiska dotyczące skuteczności opon, rozbijają się o konkurencję między oponami sezonowymi i całorocznymi. Niestety niewiele osób pamięta, że skuteczność hamowania jest jednym z najważniejszych parametrów.

Czy letnie opony hamują lepiej od zimowych?

W dyskusjach dotyczących skuteczności opon ścierają się stanowiska zwolenników sezonowych zmian ogumienia z wielbicielami opon całorocznych. Niewiele osób natomiast zastanawia się nad skutecznością ich hamowania.

Co może być przyczyną nierównej pracy silnika?

Jeżeli Twój „benzyniak” na niskich obrotach pracuje nierówno powodem może być zabrudzenie korpusu przepustnicy.

Jaki „zapas” wozić w bagażniku?

Pełnowymiarowe koło zapasowe, tzw. dojazdówka, a może specjalny zestaw naprawczy. Przedstawiamy kilka pomysłów, które pozwolą na szybką reakcję po stracie jednej z opon.

Jaki "zapas" wybrać?

Pełnowymiarowe koło zapasowe nie jest jedynym wyjściem. Są inne rozwiązania takie jak "dojazdówka" czy specjalny zestaw naprawczy. Przedstawiamy możliwe rozwiązania po stracie opony.

Jak ustawić światła drogowe?

Doświadczyliśmy tego wielokrotnie – zbliżający się samochód i blask jego świateł uniemożliwiający nie tylko identyfikację marki, ale przede wszystkim bezpieczną jazdę. Z tego powodu, przez kilka sekund, kierowca czuje się, jak niewidomy.

Jak samodzielnie zamontować obrotomierz?

Obrotomierz zapewnia kierowcy nie tylko estetykę wnętrza, ale także możliwość utrzymywania sportowych obrotów silnika podczas energicznej jazdy lub kontrolowania tzw. ecodrivingu.

Jakich zapachów unikać w samochodzie?

Jeżeli jesteś miłośnikiem rumianku lub lawendy ostrzegamy –  intensywny zapach może spowodować zbyt duże rozluźnienie podczas jazdy. Dlatego wyboru należy dokonywać z rozwagą.

Jak jeździć w czasie gołoledzi?

Policyjne statystyki nie kłamią - wypadki samochodowe podczas gołoledzi zdarzają się aż czterokrotnie częściej niż na mokrej nawierzchni oraz dwukrotnie częściej niż na zaśnieżonych jezdniach.

W czym przechowywać paliwo?

Trzylitrowy, czyli podręczny kanister na paliwo kosztuje w przeciętnym markecie kilkadziesiąt złotych. Może się przydać, o ile nie będzie z plastiku.

Jak zabezpieczyć uszczelki przed zimą?

Przy bardzo niskich temperaturach przymarzające uszczelki potrafią wywołać tyle samo frustracji u kierowców, co zamarznięty zamek. Jesienna profilaktyka pozbawi nas zimowych złości.

Jak walczyć z korozją?

Dla zdrowia najlepsza jest profilaktyka. Jak się okazuje dla naszej karoserii również. Aby maksymalnie spowolnić proces powstawania ognisk korozji odpowiednio zadbać o blachy.

Jak działa filtr kabinowy z węglem aktywowanym?

Filtry kabinowe z węglem aktywowanym są droższe od klasycznym ich odpowiedników. Czy warto inwestować w niego? Jakie są jego korzyści?

Co ile należy sprawdzać ciśnienie w oponach?

Jak często należy sprawdzać ciśnienie w oponach? Według statystyk, grubo ponad połowa użytkowników dróg jeździ na co dzień z niewłaściwym ciśnieniem w oponach. Tymczasem zbyt wysokie lub zbyt niskie ma negatywny wpływ na ich zużycie i nasze bezpieczeństwo.

Jak często kontrolować ciśnienie w oponach?

Według ekspertów aż trzy czwarte Polaków jeździ, na co dzień z nieprawidłowym ciśnieniem w oponach. Szkoda, bo to ciśnienie tak naprawdę utrzymuje ciężar samochodu.

Wymiana śrub w kołach. Poradnik eksperta

Rdza na śrubach ma istotny wpływ na nasze bezpieczeństwo. Warto jest je co pewien czas wymieniać. Na co zwrócić uwagę?

Czy warto wymieniać śruby w kołach?

Sezonowa zmiana opon to okazja do wnikliwej analizy stanu śrub koła. Zardzewiałe mogą mieć wpływ na nasze bezpieczeństwo.

Kiedy warto odwiedzić hamownię?

Testowanie samochodu na hamowni wcale nie jest fanaberią maniaków tuningu. Warto odwiedzić to miejsce, gdyż dzięki niemu w ciągu godziny możemy dowiedzieć się o stanie silnika więcej niż podczas kilku jazd próbnych.

Jak zabezpieczyć lakier na zimę?

O ile część kierowców latem pamięta o kompleksowej pielęgnacji lakieru, to profilaktyka zabezpieczeń karoserii kuleje w okresie jesienno-zimowym. A szkoda, bo naprawdę warto.

Prawidłowe przechowywanie opon

Posiadacze garażu lub pomieszczenia gospodarczego, mają ten komfort, że nie muszą ponosić dodatkowych wydatków związanych z przechowywaniem ogumienia u wulkanizatora.

Jak prawidłowo przechowywać opony?

Jeżeli jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami garażu lub komórki nie musimy płacić wulkanizatorowi za sezonowe przechowywanie naszego ogumienia.

Serwisowanie klimatyzacji samochodowej

Wielu kierowców zdziwi się, że w ogóle trzeba, ale są pierwszymi do narzekań, gdy podczas upałów klimatyzacja nie działa efektywnie. Tymczasem jak każdy element wyposażenia wymaga zainteresowania.

Jak często hydrofobizować szyby?

Koszt nałożenia pokrywy hydrofobizacyjnej na wszystkie szyby w samochodzie wynosi niemało, bo ok. 300 – 400 zł. Na szczęście zachowuje one swoje właściwości przez ok. 1-2 lata.

REKLAMA