Skoda Fabia I: czyszczenie potencjometru przepustnicy
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od wymontowania przepustnicy. Najpierw musimy zdemontować rurę z dolotu, następnie odkręcamy przepustnicę od kolektora ssącego. Wypinamy wtyczki i możemy swobodnie wyjąć ją z auta. Teraz musimy sprawdzić, w jaki sposób została zamocowana czarna osłona. Mamy trzy warianty. Pierwszy to montaż na zaczepy. Wystarczy je podważyć w kilku miejscach i mamy zdemontowaną osłonę. Wariant drugi, to zaciśnięta opaska, przecinamy ją i ściągamy. Trzeci wariant, to montaż na śruby.
REKLAMA
Zobacz również: Jak używać kobyłek?
Teraz przechodzimy do wyczyszczenia potencjometru. Robimy to za pomocą patyczka kosmetycznego. Do czyszczenia używamy preparatu do styków, typu Kontakt.
Należy nie demontować kół zębatych, gdyż będzie problem z ich montażem. Czarny dekielek, uszczelniamy na łączeniu silikonem. Jeżeli mamy opaskę, musimy kupić nową o odpowiedniej długości.
Zobacz również: Dlaczego pasek klinowy piszczy?
Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności i montujemy w samochodzie. Po zamontowaniu należy pamiętać o adaptacji przepustnicy. Możemy zrobić to sami, o ile posiadamy interfejs do pojazdów grupy VAG. Niestety, adaptacji przepustnicy nie można pominąć.
REKLAMA
REKLAMA