Seat Toledo II: naprawa kierunkowskazów
REKLAMA
REKLAMA
Źródłem naszych problemów jest uszkodzony włącznik świateł awaryjnych. Oczywiście możemy go wymienić lub naprawić ten, co mamy. W większości przypadków, to właśnie przełącznik świateł awaryjnych jest odpowiedzialny za taką pracę kierunkowskazów. Zaczynamy od demontażu przycisku. Podważamy cienkim śrubokrętem plastikową zaślepkę, podginamy blaszki wyłącznika i wyjmujemy wyłącznik.
REKLAMA
Zobacz również: Seat Toledo II: wymiana świec i kabli
Demontujemy włącznik. Wciskamy plastikowe zaczepy i wysuwamy zewnętrzną obudowę. Teraz czyścimy metalowe blaszki za pomocą papieru ściernego. Podpinamy włączniki sprawdzamy czy działa. Jeżeli to nic nie pomogło, przechodzimy do kolejnego etapu. Demontujemy płytkę drukowaną, problemem mogą być „zimne luty” na tej płytce. Chcąc wyjąć płytkę musimy odlutować 5 blaszek. Rozcinamy plastik po bokach, w celu polepszenia dostępu do lutów na płytce. Przelutowujemy wszystko, zwracając uwagę na luty przekaźnika.
Pamiętaj o podgięciu blaszki przekaźnika.
Zobacz również: Seat Toledo II: demontaż włącznika świateł
Składamy cały włącznik i sklejamy rozcięty plastik. Przed montażem podklejamy blaszki, żeby miały lepszy styk. Sklejamy delikatnie obudowę, żeby się dobrze trzymała i montujemy włącznik w samochodzie. Wszystko powinno działać bez problemów.
REKLAMA
REKLAMA