Seat Toledo I: wymiana podświetlenia zegarów
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Śrubokręt płaski
• 2 haczyki do wyjęcia kratek nawiewu
• 3 żarówki R5 12V/ 1.2 W
REKLAMA
Zobacz również: Seat Leon I: demontaż tapicerki drzwi przednich
REKLAMA
Zaczynamy od wyjęcia kratek nawiewu. Wkładamy dwa haczyki własnoręcznej roboty i zaczepiamy o środkowe, poziome elementy kratek. Najpierw wypinamy jedną stronę, następnie drugą. Teraz przechodzimy do wyjęcia przełączników i zaślepek, znajdujących się wokół zegarów. Wystarczy je delikatnie podważyć, gdyż trzymają się na przygiętych blaszkach.
Kolejny krok, to wymontowanie radia i jego metalowej ramki. Teraz czeka nas odkręcenie śrub trzymających ramkę deski rozdzielczej. Mamy do wykręcenia dokładnie 9 śrub. Należy uważać, żeby nie spadły nam przy wyjmowaniu. Możemy mieć duże problemy z ich odnalezieniem. Przechodzimy do wyjęcia ramki deski. Lewa strona nie jest tak problematyczna, jak prawa. Musimy bardzo mocno ją pociągnąć, tak żeby rozłączyć przewody wentylacyjne.
Zobacz również: Jak zmienić dysze spryskiwaczy w Seacie Toledo?
Ramkę wyjmujemy bez zdjęcia kierownicy. Pociągamy ją do siebie, lekko wyginamy w łuk i powoli, delikatnie ją wyjmujemy. Przechodzimy do wykręcenia zegarów. Odkręcamy dwie śruby, rozłączamy linkę prędkościomierza i ciągniemy górną część obudowy do siebie. Musimy teraz wyjąć linkę prędkościomierza. Rozłączamy ją z uchwytu znajdującego się w podszybiu, po otwarciu maski silnika. Należy pociągnąć za linkę ok. 5 centymetrów. Teraz swobodnie demontujemy zegary do końca i zabieramy się za wymianę żarówek.
Wykręcamy przepalone żarówki i montujemy nowe, najlepiej diodowe - są trwalsze i można wybrać sobie kolor podświetlenia. Teraz zostało nam zamontowanie wszystkiego w odwrotnej kolejności. Linkę prędkościomierza najlepiej montować od strony podszybia.
REKLAMA
REKLAMA