REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Seat Toledo I: wymiana podświetlenia zegarów

robert
Wymiana podświetlenia zegarów w Seacie Toledo I.
Wymiana podświetlenia zegarów w Seacie Toledo I.

REKLAMA

REKLAMA

Poradnik ten skierowany jest do osób, które chcą wymienić przepalone żarówki zegarów lub też myślą o wymianie koloru podświetlenia. Cała wymiana nie jest trudna i bez problemu wykonamy ją samemu, nadając nowy wygląd naszym zegarom.

Co będzie nam potrzebne?
• Śrubokręt gwiazdkowy
• Śrubokręt płaski
• 2 haczyki do wyjęcia kratek nawiewu
• 3 żarówki R5 12V/ 1.2 W

REKLAMA

Zobacz również: Seat Leon I: demontaż tapicerki drzwi przednich

REKLAMA

Zaczynamy od wyjęcia kratek nawiewu. Wkładamy dwa haczyki własnoręcznej roboty i zaczepiamy o środkowe, poziome elementy kratek. Najpierw wypinamy jedną stronę, następnie drugą. Teraz przechodzimy do wyjęcia przełączników i zaślepek, znajdujących się wokół zegarów. Wystarczy je delikatnie podważyć, gdyż trzymają się na przygiętych blaszkach.

Kolejny krok, to wymontowanie radia i jego metalowej ramki. Teraz czeka nas odkręcenie śrub trzymających ramkę deski rozdzielczej. Mamy do wykręcenia dokładnie 9 śrub. Należy uważać, żeby nie spadły nam przy wyjmowaniu. Możemy mieć duże problemy z ich odnalezieniem. Przechodzimy do wyjęcia ramki deski. Lewa strona nie jest tak problematyczna, jak prawa. Musimy bardzo mocno ją pociągnąć, tak żeby rozłączyć przewody wentylacyjne.

Zobacz również: Jak zmienić dysze spryskiwaczy w Seacie Toledo?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ramkę wyjmujemy bez zdjęcia kierownicy. Pociągamy ją do siebie, lekko wyginamy w łuk i powoli, delikatnie ją wyjmujemy. Przechodzimy do wykręcenia zegarów. Odkręcamy dwie śruby, rozłączamy linkę prędkościomierza i ciągniemy górną część obudowy do siebie. Musimy teraz wyjąć linkę prędkościomierza. Rozłączamy ją z uchwytu znajdującego się w podszybiu, po otwarciu maski silnika. Należy pociągnąć za linkę ok. 5 centymetrów. Teraz swobodnie demontujemy zegary do końca i zabieramy się za wymianę żarówek.

Wykręcamy przepalone żarówki i montujemy nowe, najlepiej diodowe - są trwalsze i można wybrać sobie kolor podświetlenia. Teraz zostało nam zamontowanie wszystkiego w odwrotnej kolejności. Linkę prędkościomierza najlepiej montować od strony podszybia.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    REKLAMA

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    REKLAMA