Seat Toledo: wymiana szyberdachu
REKLAMA
REKLAMA
Rozpoczynamy od zdemontowania obudowy lampki i odpięcia kości elektrycznych. Jeśli w waszym modelu znajduje się również tylna lampka ją też trzeba odpiąć. Teraz musimy odpiąć boczne, przednie i tylne obudowy słupków, które przymocowane są na zatrzaski. Zdejmujemy uszczelkę szyberdachu oraz odkręcamy osłonki przeciwsłoneczne i uchwyty dla pasażerów. Zdejmujemy tylną uszczelkę podtrzymującą i wysuwamy ostrożnie podsufitkę. Następnie odpinamy przewody odpływowe i kluczem 10mm odkręcamy 8 śrub mocujących szyberdach. Przy odkręcaniu ostatnich śrub pamiętajmy, aby przytrzymać ręką szyberdach, aby nam nie spadł.
REKLAMA
Zobacz też: Jak naprawić cieknące uszczelki szyb i szyberdachu?
Przy zakupie nowego szyberdachu, na przykład z manualnym systemem otwierania, powinniśmy zwrócić uwagę na wykończenie jego obsługi. Czyli na montaż korbki. W manualnym dachu jest inna obudowa łącząca lampkę z mechanizmem. Jeśli będziemy próbowali zamontować go do tej z elektrycznym sterownikiem obudowy, raczej nic nam z tego nie wyjdzie.
Zobacz też: Czy w każdym samochodzie można zamontować szyberdach?
Montaż nowego odbywa się praktycznie tak samo, tylko w odwrotnej kolejności. Po pierwszym założeniu śruby dokręcamy dość lekko. Wpasowujemy go w dach równo i dokładnie, aby nie było nigdzie żadnych nieszczelności. Teraz możemy spokojnie przykręcić wszystkie śruby mocujące do końca, przypiąć przewody odpływowe i poskładać wszystkie elementy wnętrza. Na końcu powinniśmy jeszcze poddać nasz nowy szyberdach testowi szczelności polewając go obficie wodą. Jeśli nic nam nie przecieka to znaczy, że wszystko jest odpowiednio spasowane i możemy cieszyć się nowym szyberdachem.
REKLAMA
REKLAMA