Skoda Octavia I: demontaż i regulacja napędu szyberdachu
REKLAMA
REKLAMA
Cały proces, czyli zamontowanie i wymontowanie napędu szyberdachu powinno odbywać się tylko i wyłącznie po jego zamknięciu. W poradniku tym przedstawimy dwa typy szyberdachów. Zaczynamy od dachu rozsuwanego Rockwell.
REKLAMA
Pierwszy krok to odłączenie przewodu masowego akumulatora. Wykonujemy to tylko przy wyłączonym zapłonie. Teraz odczepiamy i wyjmujemy pokrywę napędu elektrycznego. Następnie odpinamy złącze wtykowe przewodów elektrycznych i odkręcamy śruby mocujące. W tym momencie możemy wyjąć silnik szyberdachu. Pamiętajmy, że przy montażu stosujemy tylko i wyłącznie nowe śruby.
Zobacz też: Skoda Octavia I: demontaż pompy paliwa w silniku benzynowym
Przystępujemy do regulacji. Położenie nominalne szyberdachu ustawiamy wtedy, gdy napęd został wymontowany z innego położenia lub gdy dach z powodu usterki był otwierany lub zamykany ręcznie. W celu regulacji, konieczne jest wymontowanie napędu.
Pierwszy krok to podłączenie przewodu masy do akumulatora, a następnie podłączenie przewodów elektrycznych do napędu szyberdachu.
Zobacz też: Skoda Octavia I: demontaż miski olejowej
REKLAMA
Włączamy zapłon, wciskamy przełącznik i zamykamy szyberdach. Spowoduje to samoczynne ustawienie się szyberdachu w położeniu zerowym i wyłączenie silnika. W takim ustawieniu kiedy szyberdach jest zamknięty, montujemy silnik. Pamiętajmy o uprzednim odłączeniu przewodu masowego akumulatora i odłączeniu złącza wtykowego. Przechodzimy do montażu.
Osadzamy silnik i przykręcamy go za pomocą nowych śrub momentem 3Nm. Następnie podłączamy złącze przewodów elektrycznych i montujemy pokrywę. Pozostaje nam podłączyć ujemną klemę akumulatora i sprawdzić działanie szyberdachu.
Przechodzimy do dachu rozsuwanego Webasto. Początek pozostaje taki sam, odłączamy ujemny przewód akumulatora. Za pomocą śrubokręta podważamy obudowę i odczepiamy złącze przewodów elektrycznych. Odkręcamy śruby i wyjmujemy silnik szyberdachu. Przystępujemy do regulacji. Podłączamy akumulator i przewody szyberdachu.
Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana głośników
Ustawiamy przełącznik w położenie do uchylenia dachu, następnie zamykamy dach. Teraz ustawiamy przełącznik w położenie dachu otwartego, a na końcu w położenie zamknięcia dachu. W ten sposób uzyskamy zerowe ustawienie. W takiej konfiguracji montujemy silnik, pamiętając o odłączeniu akumulatora i przewodów silnika.
Osadzamy silnik i dokręcamy za pomocą nowych śrub, podłączamy przewody oraz klemę akumulatora. Na końcu sprawdzamy działanie szyberdachu.
REKLAMA
REKLAMA