REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Skoda Octavia I: wymiana rozrusznika

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Wymiana rozrusznika w Skodzie Octavii I.
Wymiana rozrusznika w Skodzie Octavii I.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Awaria rozrusznika uniemożliwia rozruch silnika. W poradniku tym pokażemy jak sprawdzić i wymienić rozrusznik w Skodzie Octavii I.

Usterka rozrusznika jest możliwa do potwierdzenia bez konieczności jego demontażu. Podstawowy warunek to bardzo dobrze naładowany akumulator. Na początku ustawiamy dźwignię zmiany biegów w położeniu neutralnym. Następnie mostkujemy za pomocą przewodu zacisk 30 (gruby przewód dodatni) i zacisk 50 (cienki przewód biegnący do wyłącznika zapłonu na rozruszniku. Po wykonaniu tej czynności zębnik rozrusznika powinien wysunąć się, a rozrusznik powinien zacząć pracować. Jeżeli tak się nie dzieje to znak, że czeka nas wymiana rozrusznika.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana alternatora

Odłączamy przewód masy od akumulatora i podnosimy przód samochodu. W tym celu można skorzystać z tradycyjnego lewarka razem z podstawkami. Pamiętajmy o zachowaniu wszystkich zasad bezpieczeństwa. W silniku wysokoprężnym należy wymontować akumulator. W tym celu otwieramy przednią maskę, a następnie odpinamy zapięcie na rzep i zdejmujemy osłonę akumulatora.

Odchylamy do przodu pokrywę górnej skrzynki bezpieczników poprzez ściśnięcie zaczepów ustalających na pokrywie po lewej i prawej stronie. Odkręcamy nakrętki mocujące i wyjmujemy główną skrzynkę bezpieczników. Teraz odkręcamy i wyjmujemy nakładkę mocującą podstawę akumulatora. Pozostaje wysunąć akumulator z listwy mocującej i wyjąć go, pamiętajmy o odkręceniu wspornika akumulatora. Listwa umiejscowiona jest naprzeciwko nakładki.

REKLAMA

Kolejne kroki są takie same dla każdej wersji silnikowej. Odłączamy i wyjmujemy ze wspornika złącze elektryczne. Następnie demontujemy przewód przy rozruszniku i odkręcamy znajdujące się nad nim złącze. Wyjmujemy przewody z uchwytów i odkręcamy górną śrubę mocującą rozrusznik. Teraz odkręcamy przewód układu wspomagania, umiejscowiony jest on na wsporniku po prawej stronie. Wykręcamy dolną śrubę mocującą rozrusznik i wyjmujemy go do dołu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Skoda Octavia I: wymiana intercoolera

Po wymontowaniu rozrusznika warto zastanowić się w jaki sposób zostanie przeprowadzona naprawa. Możemy kupić nowy. Jednak w tym przypadku nowy nie zawsze określa faktyczny stan podzespołu. Zazwyczaj są to chińskie zamienniki, które jakościowo odstają od oryginału. W porównaniu z oryginałem są atrakcyjne cenowo ale to ich jedyna zaleta.

Należy o tym pamiętać decydując się na taki zakup. Nie powinniśmy być mocno zdziwieni, jeżeli nie wytrzyma on do końca okresu gwarancyjnego. Można przemyśleć zakup używanego. Jednak tutaj musimy być pewni co do źródła. W innym przypadku taki zakup to duże ryzyko. Może się okazać, że ten używany będzie w znacznie gorszym stanie niż ten, który wyjęliśmy z naszego auta. Jednak kiedy trafimy na dobry egzemplarz warto zastanowić się nad kupnem. Jakby nie było to nadal pozostajemy przy oryginale.

Najczęściej stosowanym rozwiązaniem jest regeneracja starego rozrusznika. Cenowo wychodzi prawie tak samo lub taniej jak zakup chińskiej podróbki. Jeżeli wykonujemy taką usługę w dobrym warsztacie to możemy być pewni, że posłuży nam dłuższy czas. Ceniące się zakłady dają na taką regenerację pisemną gwarancję. Zazwyczaj mają rozruszniki na wymianę, lub można poczekać na regenerację naszego.

Zobacz też: Skoda Octavia I: demontaż półosi

Przechodzimy do montażu rozrusznika. Wsadzamy go na swoje miejsce i dokręcamy śruby mocujące do skrzyni biegów. Następnie dokręcamy przewód układu wspomagania. Podpinamy przewody elektryczne do zacisków. W silnikach Diesla montujemy wspornik akumulatora i zaczynamy instalować akumulator. Wykonujemy to w odwrotnej kolejności do demontażu. Pamiętajmy o poprawnym osadzeniu. Akumulator jest poprawnie zamontowany jeśli środkowe wycięcie w podstawie znajduje się bezpośrednio nad gwintowanym otworem we wsporniku akumulatora.

Podłączamy przewód masy do akumulatora i uruchamiamy silnik. Nie powinno być żadnych problemów.

Zobacz też: Skoda Octavia I: demontaż tylnych sprężyn i amortyzatorów

Jeżeli awaria rozrusznika spotka nas w trakcie podróży i nie będziemy mogli uruchomić naszego auto to pozostaje nam zazwyczaj uruchomienie auta z popychu. Nie polecamy tego rozwiązania z racji możliwości uszkodzenia rozrządu. Jednak w wielu przypadkach, taki sposób to jedyne wyjście.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA