Ford Fiesta 1.4 TDCI: wymiana filtra paliwa
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od wyrównania ciśnienia w układzie paliwowym. Wyjmujemy bezpiecznik pompy paliwowej i odpalamy auto. Czekamy, aż samochód sam zgaśnie. Teraz musimy kręcić rozrusznikiem, przez ok. 6 sekund. Da nam to pewność, że wyrównaliśmy ciśnienie. Wkładamy ponownie bezpiecznik i dla pewności, możemy odpiąć klemę akumulatora. Odczepiamy przewód pierwotny biegnący od pompy do zbiornika paliwa. Wystarczy wypiąć kostkę.
REKLAMA
Zobacz również: Jak dbać o sprzęgło?
Za pomocą klucza płaskiego 7 odkręcamy śruby osłony filtra paliwa. Zdejmujemy osłonę i przechodzimy do odłączenia przewodu paliwowego od filtra do pompy paliwa. Kolejny krok, to odpięcie od filtra przewodu paliwowego zasilającego, biegnącego od filtra do zbiornika paliwa. Jeżeli byłby problem z lokalizacją, znajduje się on między filtrami powietrza i paliwa.
Zobacz również: Jak określić stopień zużycia silnika?
Wykręcamy wkręt mocujący filtr paliwa, odchylamy lewą stronę filtra do siebie i wypinamy z zaczepów. Wyjmujemy złącze podgrzewania paliwa. Znajduje się bezpośrednio pod filtrem. Montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności. Należy pamiętać o zalaniu nowego filtra olejem napędowym. Wykonujemy to uruchamiając pompkę ok. 30 razy.
REKLAMA
REKLAMA