REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO
Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO
Mariusz Barwinski
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Bateria samochodu elektrycznego? Z czasem ulegną usterce. Dlatego Volkswagen już dziś organizuje Centra Napraw Akumulatorów w Polsce.
rozwiń >

Serwis samochodów elektrycznych. Potrzeba specjalistów!

Niedawno pisaliśmy o tym, że Parlament Europejski chce zakazu sprzedaży samochodów spalinowych od roku 2035 (tutaj). Tyle że aby to mogło się stać faktem, trzeba najpierw przygotować na taką sytuację całą infrastrukturę. I nie chodzi tylko o stacje ładowania. Kluczowe są też działania w zakresie opracowania szeregu e-modeli, a do tego stworzenia sieci serwisowej. I Volkswagen o tym ostatnim aspekcie myśli już dziś. Marka podjęła decyzję o rozwoju Centrów Napraw Akumulatorów.

REKLAMA

REKLAMA

Bateria samochodu elektrycznego

Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO

Materiały prasowe Volkswagen

Naprawią baterię samochodu elektrycznego w ASO Volkswagena

W Polsce obecnie funkcjonuje 11 Centrów Napraw Akumulatorów powstałych w oparciu o istniejącą infrastrukturę ASO. Dodatkowo dostępne jest jeszcze jedno zlokalizowane w Technicznym Centrum Szkoleniowo-Serwisowym na terenie Volkswagen Group Polska w Poznaniu. Ilość tego typu punktów będzie dalej rozbudowywana. A to wszystko w ramach odpowiedzi na rosnące znaczenie e-pojazdów na rynku. Wraz z rosnącym wolumenem sprzedaży, rosnąć musi też ilość punktów wyspecjalizowanych w wykonywaniu napraw akumulatorów do samochodów elektrycznych. A to daje Grupie Volkswagena spore pole do popisu.

Dużym atutem Grupy Volkswagen jest bardzo rozbudowana sieć serwisowa. 7 marek, które reprezentujemy, czyli Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze, Škoda, SEAT, Cupra, Audi i Porsche posiada w sumie niemal 400 punktów dealerskich i serwisowych. – powiedział Pavel Šolc, prezes zarządu Volkswagen Group Polska.

Ciekawostka? Tworzenie Centrów Napraw Akumulatorach w ASO Volkswagena oznacza nie tylko nową wiedzę dla pracowników, ale i nowe... stanowiska! Przykładem niech będzie chociażby Ekspert Wysokich Napięć (HVE).

REKLAMA

Bateria samochodu elektrycznego

Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO

Materiały prasowe Volkswagen

Naprawa a regeneracja baterii do samochodów elektrycznych

Naprawa baterii samochodu elektrycznego to proces wielopoziomowy. Najpierw należy ocenić jak szeroka jest skala uszkodzenia. Na tej podstawie mechanicy stwierdzą czy nie wystarczy np. wymiana jednego z elementów lub modułu. W sytuacji, w której skala uszkodzenia jest szeroka, pracownik Centrum Naprawy Akumulatora Volkswagena zakwalifikuje go do wymiany. Następnie wskazywana jest jedna z dwóch dróg dla zużytej baterii wymontowanej z auta elektrycznego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Zużyta bateria może zostać poddana regeneracji – może dzięki temu służyć np. jako bank energii w domu czy element systemu podtrzymywania zasilania w przedsiębiorstwie.
  • Gdy bateria nie nadaje się do regeneracji (bo np. auto jest po wypadku i akumulator został poważnie uszkodzony), poddawana jest recyklingowi. Odzyskuje się z niej surowce bazowe, które ponownie zostaną wykorzystane do budowy baterii do e-auta.

Bateria samochodu elektrycznego

Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO

Materiały prasowe Volkswagen

Uszkodzona bateria? Może wystarczy wymienić moduł

Najlepszym scenariuszem jest uszkodzenie wyłącznie jednego z elementów baterii samochodu elektrycznego. Wymiana modułu (bo nie wymienia się części zamontowanych w modułach) jest zdecydowanie tańsza i przywraca akumulatorowi sprawność. Co więcej, jazda z uszkodzonym elementem modułu jest niezwykle groźna dla pozostałej części baterii. W baterii elektrycznych Volkswagenów montuje się od siedmiu do dwunastu modułów.

Awarię pojedynczych ogniw w module akumulatora można łatwo wykryć: jeśli jedno ogniwo ulegnie awarii, pojemność modułu nadal wynosi od 50 do 66 procent. Pozostałe sprawne ogniwa w module muszą wtedy "pracować" ciężej. Powoduje to, że osiągają one wyższą temperaturę przy niższym napięciu. – powiedział Krzysztof Rajewicz, Kierownik Szkoleń Technicznych w Akademii Szkoleń Volkswagen Group Polska.

Volkswagen stworzył centrum recyklingu akumulatorów

Podczas wypadku pirotechniczny bezpiecznik natychmiast odłącza akumulator wysokonapięciowy. A to dopiero pierwszy z problemów. Drugi wynika z faktu, że bateria jest zamontowana w podłodze platformy MEB. Zderzenie może się zatem zakończyć zniszczeniem akumulatora. Skutek? Ten będzie musiał zostać zrecyklingowany. Jego naprawa nie będzie możliwa. Trafi zatem m.in. do Salzgitter, czyli pierwszej linii recyklingu akumulatorów wysokiego napięcia stosowanych w samochodach elektrycznych powołanej do życia przez Volkswagen Group Components.

Bateria samochodu elektrycznego

Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO

Materiały prasowe Volkswagen

Recykling baterii do samochodów elektrycznych

W czasie recyklingu z baterii auta elektrycznego odzyskuje się tak cenne surowce, jak lit, nikiel, mangan, kobalt. Poza tym uzyskiwane jest też aluminium czy miedź. W dalszej perspektywie czasowej stopień odzysku materiałów może sięgnąć nawet 90 proc. A to świetna informacja. Zwłaszcza że w wypadku wykonania katod z odzyskanych surowców i z wykorzystaniem "zielonej" energii elektrycznej, do atmosfery przedostaje się, według szacunków Volkswagena, około 1,3 tony mniej dwutlenku węgla na każdy akumulator o pojemności 62 kWh.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA