REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO

Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO
Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO
Mariusz Barwinski
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Bateria samochodu elektrycznego? Z czasem ulegną usterce. Dlatego Volkswagen już dziś organizuje Centra Napraw Akumulatorów w Polsce.
rozwiń >

Serwis samochodów elektrycznych. Potrzeba specjalistów!

Niedawno pisaliśmy o tym, że Parlament Europejski chce zakazu sprzedaży samochodów spalinowych od roku 2035 (tutaj). Tyle że aby to mogło się stać faktem, trzeba najpierw przygotować na taką sytuację całą infrastrukturę. I nie chodzi tylko o stacje ładowania. Kluczowe są też działania w zakresie opracowania szeregu e-modeli, a do tego stworzenia sieci serwisowej. I Volkswagen o tym ostatnim aspekcie myśli już dziś. Marka podjęła decyzję o rozwoju Centrów Napraw Akumulatorów.

REKLAMA

Bateria samochodu elektrycznego

Bateria samochodu elektrycznego

Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO

Materiały prasowe Volkswagen

Naprawią baterię samochodu elektrycznego w ASO Volkswagena

REKLAMA

W Polsce obecnie funkcjonuje 11 Centrów Napraw Akumulatorów powstałych w oparciu o istniejącą infrastrukturę ASO. Dodatkowo dostępne jest jeszcze jedno zlokalizowane w Technicznym Centrum Szkoleniowo-Serwisowym na terenie Volkswagen Group Polska w Poznaniu. Ilość tego typu punktów będzie dalej rozbudowywana. A to wszystko w ramach odpowiedzi na rosnące znaczenie e-pojazdów na rynku. Wraz z rosnącym wolumenem sprzedaży, rosnąć musi też ilość punktów wyspecjalizowanych w wykonywaniu napraw akumulatorów do samochodów elektrycznych. A to daje Grupie Volkswagena spore pole do popisu.

Dużym atutem Grupy Volkswagen jest bardzo rozbudowana sieć serwisowa. 7 marek, które reprezentujemy, czyli Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze, Škoda, SEAT, Cupra, Audi i Porsche posiada w sumie niemal 400 punktów dealerskich i serwisowych. – powiedział Pavel Šolc, prezes zarządu Volkswagen Group Polska.

Ciekawostka? Tworzenie Centrów Napraw Akumulatorach w ASO Volkswagena oznacza nie tylko nową wiedzę dla pracowników, ale i nowe... stanowiska! Przykładem niech będzie chociażby Ekspert Wysokich Napięć (HVE).

Bateria samochodu elektrycznego

Bateria samochodu elektrycznego

Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO

Materiały prasowe Volkswagen

Naprawa a regeneracja baterii do samochodów elektrycznych

Naprawa baterii samochodu elektrycznego to proces wielopoziomowy. Najpierw należy ocenić jak szeroka jest skala uszkodzenia. Na tej podstawie mechanicy stwierdzą czy nie wystarczy np. wymiana jednego z elementów lub modułu. W sytuacji, w której skala uszkodzenia jest szeroka, pracownik Centrum Naprawy Akumulatora Volkswagena zakwalifikuje go do wymiany. Następnie wskazywana jest jedna z dwóch dróg dla zużytej baterii wymontowanej z auta elektrycznego.

  • Zużyta bateria może zostać poddana regeneracji – może dzięki temu służyć np. jako bank energii w domu czy element systemu podtrzymywania zasilania w przedsiębiorstwie.
  • Gdy bateria nie nadaje się do regeneracji (bo np. auto jest po wypadku i akumulator został poważnie uszkodzony), poddawana jest recyklingowi. Odzyskuje się z niej surowce bazowe, które ponownie zostaną wykorzystane do budowy baterii do e-auta.
Bateria samochodu elektrycznego

Bateria samochodu elektrycznego

Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO

Materiały prasowe Volkswagen

Uszkodzona bateria? Może wystarczy wymienić moduł

REKLAMA

Najlepszym scenariuszem jest uszkodzenie wyłącznie jednego z elementów baterii samochodu elektrycznego. Wymiana modułu (bo nie wymienia się części zamontowanych w modułach) jest zdecydowanie tańsza i przywraca akumulatorowi sprawność. Co więcej, jazda z uszkodzonym elementem modułu jest niezwykle groźna dla pozostałej części baterii. W baterii elektrycznych Volkswagenów montuje się od siedmiu do dwunastu modułów.

Awarię pojedynczych ogniw w module akumulatora można łatwo wykryć: jeśli jedno ogniwo ulegnie awarii, pojemność modułu nadal wynosi od 50 do 66 procent. Pozostałe sprawne ogniwa w module muszą wtedy "pracować" ciężej. Powoduje to, że osiągają one wyższą temperaturę przy niższym napięciu. – powiedział Krzysztof Rajewicz, Kierownik Szkoleń Technicznych w Akademii Szkoleń Volkswagen Group Polska.

Volkswagen stworzył centrum recyklingu akumulatorów

Podczas wypadku pirotechniczny bezpiecznik natychmiast odłącza akumulator wysokonapięciowy. A to dopiero pierwszy z problemów. Drugi wynika z faktu, że bateria jest zamontowana w podłodze platformy MEB. Zderzenie może się zatem zakończyć zniszczeniem akumulatora. Skutek? Ten będzie musiał zostać zrecyklingowany. Jego naprawa nie będzie możliwa. Trafi zatem m.in. do Salzgitter, czyli pierwszej linii recyklingu akumulatorów wysokiego napięcia stosowanych w samochodach elektrycznych powołanej do życia przez Volkswagen Group Components.

Bateria samochodu elektrycznego

Bateria samochodu elektrycznego

Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO

Materiały prasowe Volkswagen

Recykling baterii do samochodów elektrycznych

W czasie recyklingu z baterii auta elektrycznego odzyskuje się tak cenne surowce, jak lit, nikiel, mangan, kobalt. Poza tym uzyskiwane jest też aluminium czy miedź. W dalszej perspektywie czasowej stopień odzysku materiałów może sięgnąć nawet 90 proc. A to świetna informacja. Zwłaszcza że w wypadku wykonania katod z odzyskanych surowców i z wykorzystaniem "zielonej" energii elektrycznej, do atmosfery przedostaje się, według szacunków Volkswagena, około 1,3 tony mniej dwutlenku węgla na każdy akumulator o pojemności 62 kWh.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    UE wprowadza normę Euro 7. Surowsze warunki homologacji samochodów i silników

    Rada Unii Europejskiej przyjęła 25 września 2023 r. swoje stanowisko negocjacyjne w sprawie projektu rozporządzenia dotyczącego homologacji pojazdów (w tym samochodów) i silników. Chodzi o wprowadzenie normy Euro 7. Celem projektu jest obniżenie emisji substancji zanieczyszczających powietrze w transporcie drogowym.

    Czy jest możliwe odebranie samochodu za przekroczenie prędkości?

    Czy policjant może zabrać kierowcy samochód za przekroczenie prędkości? Może! Tyle że na razie policjant, ale nie w Polsce. Pójście w tym kierunku w naszym kraju jest jednak możliwe. Trzeba oczywiście na to jeszcze nieco poczekać.

    Prawo jazdy kat. B+. Rodzaj pojazdów, zakres uprawnień

    UE chce majstrować przy prawie jazdy. Nowy pomysł polega na podzieleniu obecnej kategorii B na kategorię B i B+. Stopniowanie uprawnień ma być sposobem na poprawę bezpieczeństwa. Tyle że pomysł wcale bezpiecznie nie brzmi. Sprawdźcie szczegóły.

    Przełomowy projekt Polaka ma szansę pojawić się na ścieżkach rowerowych na całym świecie!

    Uczestnicy ruchu drogowego cieszą się z innowacji, która ma potencjał zmienić ich codzienne podróże i uczynić je bardziej bezpiecznymi. Odpowiedzią na ich rosnące potrzeby jest BikeWatch. Urządzenie to jest skierowane głównie do włodarzy gmin, którzy przekształcają przestrzeń publiczną w celu zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu korzystających z niej mieszkańców. Oficjalna premiera BikeWatch odbyła się 21 września 2023 r. 

    REKLAMA

    Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?

    Kurs redukujący 6 punktów karnych powrócił. Kierowcy rzucili się do ośrodków ruchu drogowego w całym kraju, ale zszokowała ich jedna rzecz. Cena szkolenia wzrosła 3-krotnie. WORD-y chyba postanowiły odbić sobie chude lata.

    Konfiskata samochodu za przekraczanie prędkości - czy to możliwe?

    Zbliża się termin wejścia w życie przepisów umożliwiających konfiskatę pojazdów za prowadzenie w stanie nietrzeźwości. Podczas gdy władze mają czas na przyjrzenie się ewentualnym konsekwencjom tej nowelizacji, ustawa przegłosowana przez Sejm wciąż wzbudza wiele emocji. Niektórzy właściciele pojazdów obawiają się, że z czasem ten rodzaj kary będzie miał znacznie szersze zastosowanie. Czy w przyszłości może dojść do wprowadzenia w Polsce konfiskaty aut za przekroczenie prędkości, skoro takie przepisy obowiązują od lat w innych krajach Europy?

    Za co zabierają prawo jazdy na 3 miesiące?

    W Polsce są przepisy pozwalające na odbieranie kierowcom prawa jazdy na 3 miesiące. Te działają jednak w ściśle określonych przypadkach. Scenariusze są tak naprawdę trzy. Dziś każdy z nich dokładnie omówię w tym poradniku.

    Naklejka w strefie czystego transportu. Zniknie, zanim się pojawi?

    Naklejka w strefie czystego transportu miała się stać must have. Teraz rządzący wycofują się z tego pomysłu. I choć idą w dobrym kierunku, ten nadal jest problematyczny, ale dla gmin. Bo choć pojawiła się furtka kasująca nalepkę w SCT, ta okazuje się kosztowna.

    REKLAMA

    Unijne rozporządzenie AFIR. Wyższe wymogi dla infrastruktury ładowania elektryków!

    Rozporządzenie AFIR, przyjęte w lipcu tego roku przez Radę Unii Europejskiej, nakazuje rozbudowanie infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Czy Polska jest na to gotowa?

    Akcja „Prędkość” w środę 20 września. Drogówka zapowiada wzmożone kontrole

    Policjanci ruchu drogowego będą w środę 20 września prowadzić działania kontrolno-prewencyjne „Prędkość” – poinformował podkom. Marcin Sulik z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji. Dodał, że działania będą prowadzone w ramach corocznej europejskiej kampanii „Roadpol Safety Day 2023”.

    REKLAMA