REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO
Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO
Mariusz Barwinski
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Bateria samochodu elektrycznego? Z czasem ulegną usterce. Dlatego Volkswagen już dziś organizuje Centra Napraw Akumulatorów w Polsce.
rozwiń >

Serwis samochodów elektrycznych. Potrzeba specjalistów!

Niedawno pisaliśmy o tym, że Parlament Europejski chce zakazu sprzedaży samochodów spalinowych od roku 2035 (tutaj). Tyle że aby to mogło się stać faktem, trzeba najpierw przygotować na taką sytuację całą infrastrukturę. I nie chodzi tylko o stacje ładowania. Kluczowe są też działania w zakresie opracowania szeregu e-modeli, a do tego stworzenia sieci serwisowej. I Volkswagen o tym ostatnim aspekcie myśli już dziś. Marka podjęła decyzję o rozwoju Centrów Napraw Akumulatorów.

REKLAMA

REKLAMA

Bateria samochodu elektrycznego

Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO

Materiały prasowe Volkswagen

Naprawią baterię samochodu elektrycznego w ASO Volkswagena

W Polsce obecnie funkcjonuje 11 Centrów Napraw Akumulatorów powstałych w oparciu o istniejącą infrastrukturę ASO. Dodatkowo dostępne jest jeszcze jedno zlokalizowane w Technicznym Centrum Szkoleniowo-Serwisowym na terenie Volkswagen Group Polska w Poznaniu. Ilość tego typu punktów będzie dalej rozbudowywana. A to wszystko w ramach odpowiedzi na rosnące znaczenie e-pojazdów na rynku. Wraz z rosnącym wolumenem sprzedaży, rosnąć musi też ilość punktów wyspecjalizowanych w wykonywaniu napraw akumulatorów do samochodów elektrycznych. A to daje Grupie Volkswagena spore pole do popisu.

Dużym atutem Grupy Volkswagen jest bardzo rozbudowana sieć serwisowa. 7 marek, które reprezentujemy, czyli Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze, Škoda, SEAT, Cupra, Audi i Porsche posiada w sumie niemal 400 punktów dealerskich i serwisowych. – powiedział Pavel Šolc, prezes zarządu Volkswagen Group Polska.

Ciekawostka? Tworzenie Centrów Napraw Akumulatorach w ASO Volkswagena oznacza nie tylko nową wiedzę dla pracowników, ale i nowe... stanowiska! Przykładem niech będzie chociażby Ekspert Wysokich Napięć (HVE).

REKLAMA

Bateria samochodu elektrycznego

Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO

Materiały prasowe Volkswagen

Naprawa a regeneracja baterii do samochodów elektrycznych

Naprawa baterii samochodu elektrycznego to proces wielopoziomowy. Najpierw należy ocenić jak szeroka jest skala uszkodzenia. Na tej podstawie mechanicy stwierdzą czy nie wystarczy np. wymiana jednego z elementów lub modułu. W sytuacji, w której skala uszkodzenia jest szeroka, pracownik Centrum Naprawy Akumulatora Volkswagena zakwalifikuje go do wymiany. Następnie wskazywana jest jedna z dwóch dróg dla zużytej baterii wymontowanej z auta elektrycznego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Zużyta bateria może zostać poddana regeneracji – może dzięki temu służyć np. jako bank energii w domu czy element systemu podtrzymywania zasilania w przedsiębiorstwie.
  • Gdy bateria nie nadaje się do regeneracji (bo np. auto jest po wypadku i akumulator został poważnie uszkodzony), poddawana jest recyklingowi. Odzyskuje się z niej surowce bazowe, które ponownie zostaną wykorzystane do budowy baterii do e-auta.

Bateria samochodu elektrycznego

Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO

Materiały prasowe Volkswagen

Uszkodzona bateria? Może wystarczy wymienić moduł

Najlepszym scenariuszem jest uszkodzenie wyłącznie jednego z elementów baterii samochodu elektrycznego. Wymiana modułu (bo nie wymienia się części zamontowanych w modułach) jest zdecydowanie tańsza i przywraca akumulatorowi sprawność. Co więcej, jazda z uszkodzonym elementem modułu jest niezwykle groźna dla pozostałej części baterii. W baterii elektrycznych Volkswagenów montuje się od siedmiu do dwunastu modułów.

Awarię pojedynczych ogniw w module akumulatora można łatwo wykryć: jeśli jedno ogniwo ulegnie awarii, pojemność modułu nadal wynosi od 50 do 66 procent. Pozostałe sprawne ogniwa w module muszą wtedy "pracować" ciężej. Powoduje to, że osiągają one wyższą temperaturę przy niższym napięciu. – powiedział Krzysztof Rajewicz, Kierownik Szkoleń Technicznych w Akademii Szkoleń Volkswagen Group Polska.

Volkswagen stworzył centrum recyklingu akumulatorów

Podczas wypadku pirotechniczny bezpiecznik natychmiast odłącza akumulator wysokonapięciowy. A to dopiero pierwszy z problemów. Drugi wynika z faktu, że bateria jest zamontowana w podłodze platformy MEB. Zderzenie może się zatem zakończyć zniszczeniem akumulatora. Skutek? Ten będzie musiał zostać zrecyklingowany. Jego naprawa nie będzie możliwa. Trafi zatem m.in. do Salzgitter, czyli pierwszej linii recyklingu akumulatorów wysokiego napięcia stosowanych w samochodach elektrycznych powołanej do życia przez Volkswagen Group Components.

Bateria samochodu elektrycznego

Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO

Materiały prasowe Volkswagen

Recykling baterii do samochodów elektrycznych

W czasie recyklingu z baterii auta elektrycznego odzyskuje się tak cenne surowce, jak lit, nikiel, mangan, kobalt. Poza tym uzyskiwane jest też aluminium czy miedź. W dalszej perspektywie czasowej stopień odzysku materiałów może sięgnąć nawet 90 proc. A to świetna informacja. Zwłaszcza że w wypadku wykonania katod z odzyskanych surowców i z wykorzystaniem "zielonej" energii elektrycznej, do atmosfery przedostaje się, według szacunków Volkswagena, około 1,3 tony mniej dwutlenku węgla na każdy akumulator o pojemności 62 kWh.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
W której gminie podatnik zapłaci podatek od środków transportowych? Czy może wybrać tę, w której obowiązują niższe stawki?

Miejsce zamieszkania, miejsce zameldowania, czy siedziba działalności gospodarczej? Gdzie trzeba zapłacić podatek od środków transportowych? Przepisy budzą wątpliwości, a podatnicy wolą płacić mniej, a nie więcej.

Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

REKLAMA

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA