REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO
Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO
Mariusz Barwinski
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Bateria samochodu elektrycznego? Z czasem ulegną usterce. Dlatego Volkswagen już dziś organizuje Centra Napraw Akumulatorów w Polsce.
rozwiń >

Serwis samochodów elektrycznych. Potrzeba specjalistów!

Niedawno pisaliśmy o tym, że Parlament Europejski chce zakazu sprzedaży samochodów spalinowych od roku 2035 (tutaj). Tyle że aby to mogło się stać faktem, trzeba najpierw przygotować na taką sytuację całą infrastrukturę. I nie chodzi tylko o stacje ładowania. Kluczowe są też działania w zakresie opracowania szeregu e-modeli, a do tego stworzenia sieci serwisowej. I Volkswagen o tym ostatnim aspekcie myśli już dziś. Marka podjęła decyzję o rozwoju Centrów Napraw Akumulatorów.

REKLAMA

REKLAMA

Bateria samochodu elektrycznego

Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO

Materiały prasowe Volkswagen

Naprawią baterię samochodu elektrycznego w ASO Volkswagena

W Polsce obecnie funkcjonuje 11 Centrów Napraw Akumulatorów powstałych w oparciu o istniejącą infrastrukturę ASO. Dodatkowo dostępne jest jeszcze jedno zlokalizowane w Technicznym Centrum Szkoleniowo-Serwisowym na terenie Volkswagen Group Polska w Poznaniu. Ilość tego typu punktów będzie dalej rozbudowywana. A to wszystko w ramach odpowiedzi na rosnące znaczenie e-pojazdów na rynku. Wraz z rosnącym wolumenem sprzedaży, rosnąć musi też ilość punktów wyspecjalizowanych w wykonywaniu napraw akumulatorów do samochodów elektrycznych. A to daje Grupie Volkswagena spore pole do popisu.

Dużym atutem Grupy Volkswagen jest bardzo rozbudowana sieć serwisowa. 7 marek, które reprezentujemy, czyli Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze, Škoda, SEAT, Cupra, Audi i Porsche posiada w sumie niemal 400 punktów dealerskich i serwisowych. – powiedział Pavel Šolc, prezes zarządu Volkswagen Group Polska.

Ciekawostka? Tworzenie Centrów Napraw Akumulatorach w ASO Volkswagena oznacza nie tylko nową wiedzę dla pracowników, ale i nowe... stanowiska! Przykładem niech będzie chociażby Ekspert Wysokich Napięć (HVE).

REKLAMA

Bateria samochodu elektrycznego

Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO

Materiały prasowe Volkswagen

Naprawa a regeneracja baterii do samochodów elektrycznych

Naprawa baterii samochodu elektrycznego to proces wielopoziomowy. Najpierw należy ocenić jak szeroka jest skala uszkodzenia. Na tej podstawie mechanicy stwierdzą czy nie wystarczy np. wymiana jednego z elementów lub modułu. W sytuacji, w której skala uszkodzenia jest szeroka, pracownik Centrum Naprawy Akumulatora Volkswagena zakwalifikuje go do wymiany. Następnie wskazywana jest jedna z dwóch dróg dla zużytej baterii wymontowanej z auta elektrycznego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Zużyta bateria może zostać poddana regeneracji – może dzięki temu służyć np. jako bank energii w domu czy element systemu podtrzymywania zasilania w przedsiębiorstwie.
  • Gdy bateria nie nadaje się do regeneracji (bo np. auto jest po wypadku i akumulator został poważnie uszkodzony), poddawana jest recyklingowi. Odzyskuje się z niej surowce bazowe, które ponownie zostaną wykorzystane do budowy baterii do e-auta.

Bateria samochodu elektrycznego

Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO

Materiały prasowe Volkswagen

Uszkodzona bateria? Może wystarczy wymienić moduł

Najlepszym scenariuszem jest uszkodzenie wyłącznie jednego z elementów baterii samochodu elektrycznego. Wymiana modułu (bo nie wymienia się części zamontowanych w modułach) jest zdecydowanie tańsza i przywraca akumulatorowi sprawność. Co więcej, jazda z uszkodzonym elementem modułu jest niezwykle groźna dla pozostałej części baterii. W baterii elektrycznych Volkswagenów montuje się od siedmiu do dwunastu modułów.

Awarię pojedynczych ogniw w module akumulatora można łatwo wykryć: jeśli jedno ogniwo ulegnie awarii, pojemność modułu nadal wynosi od 50 do 66 procent. Pozostałe sprawne ogniwa w module muszą wtedy "pracować" ciężej. Powoduje to, że osiągają one wyższą temperaturę przy niższym napięciu. – powiedział Krzysztof Rajewicz, Kierownik Szkoleń Technicznych w Akademii Szkoleń Volkswagen Group Polska.

Volkswagen stworzył centrum recyklingu akumulatorów

Podczas wypadku pirotechniczny bezpiecznik natychmiast odłącza akumulator wysokonapięciowy. A to dopiero pierwszy z problemów. Drugi wynika z faktu, że bateria jest zamontowana w podłodze platformy MEB. Zderzenie może się zatem zakończyć zniszczeniem akumulatora. Skutek? Ten będzie musiał zostać zrecyklingowany. Jego naprawa nie będzie możliwa. Trafi zatem m.in. do Salzgitter, czyli pierwszej linii recyklingu akumulatorów wysokiego napięcia stosowanych w samochodach elektrycznych powołanej do życia przez Volkswagen Group Components.

Bateria samochodu elektrycznego

Bateria samochodu elektrycznego. Volkswagen naprawi ją w ASO

Materiały prasowe Volkswagen

Recykling baterii do samochodów elektrycznych

W czasie recyklingu z baterii auta elektrycznego odzyskuje się tak cenne surowce, jak lit, nikiel, mangan, kobalt. Poza tym uzyskiwane jest też aluminium czy miedź. W dalszej perspektywie czasowej stopień odzysku materiałów może sięgnąć nawet 90 proc. A to świetna informacja. Zwłaszcza że w wypadku wykonania katod z odzyskanych surowców i z wykorzystaniem "zielonej" energii elektrycznej, do atmosfery przedostaje się, według szacunków Volkswagena, około 1,3 tony mniej dwutlenku węgla na każdy akumulator o pojemności 62 kWh.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

REKLAMA

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA