REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen e-up! Zasięg wystarczy żeby nauczył cię jeździć!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Volkswagen e-up! Zasięg wystarczy żeby nauczył cię jeździć!
Volkswagen e-up! Zasięg wystarczy żeby nauczył cię jeździć!
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen e-up! Zasięg tego auta nie poraża. To tylko 150 km. Z drugiej strony niemiecki hatchback dostał właśnie ważną rolę. Jest autem nauki jazdy!

Volkswagen e-up! Design zachowawczy, ale asy w rękawie są!

Volkswagen e-up! to niewielki, miejski hatchback. Jego stylizacja jest typowo niemiecka. Tak, budzi uśmiech, rzuca się w oczy za sprawą szeroko otwartych oczu i ma fajnie wyglądającą klapę wykonaną z tylnej szyby. Z drugiej strony jest nadmiernie... pudełkowata i ciężko mówić o potężnym zachwycie. Tyle że w tym przypadku nie chodzi o zachwyt, a zeroemisyjny transport miejski. I w tej kwestii e-up! ma już same asy w rękawie.

REKLAMA

Volkswagen e-up! Zasięg, moc, przyspieszenie

Do napędu Volkswagena e-up! służy 82-konny silnik elektryczny. 210 Nm rozpędza wozidełko do pierwszej setki w 11,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 130 km/h. Ma też automatyczną przekładnię. Zasięg? Latem to realnie jakieś 150 kilometrów. Zimą na pełnej baterii raczej nie pokona się więcej niż 110 kilometrów. W skrócie, typowo miejskie wartości. Choć dziś do tej listy dopisać można jeszcze jedną cechę. To idealne wartości dla samochodu nauki jazdy!

Volkswagen e-up! uczy przyszłych kierowców w Poznaniu

Tak, e-up! w Poznaniu w jednej ze szkół edukuje przyszłych kierowców. Mają oni dwie opcje. Każdy kursant spędza przynajmniej dwie godziny za kierownicą elektrycznego Volkswagena. Jest także możliwość zrobienia całego kursu i zdania egzaminu modelem e-up! Tyle że w tym przypadku trzeba się liczyć z tym, że w prawie jazdy pojawi się kod 78. On oznacza uprawnienia wyłącznie na auta posiadające automatyczną skrzynię biegów.

Skąd pomysł na Volkswagena e-up! z "elką" na dachu?

Samochód elektryczny ma wiele plusów. Ma też oczywiście pewne wady, choć w zasadzie uważam, że lepiej nazywać je ograniczeniami. Jeśli nauczymy się rozsądnie użytkować samochód elektryczny, to te ograniczenia (np. zasięg) przestają być problemem. Zalety to przede wszystkim niskie koszty użytkowania, a także możliwość korzystania z przywilejów, takich jak jazda buspasami w dużych miastach czy możliwość darmowego parkowania w płatnych strefach. – mówi Marcin Kukawka, właściciel poznańskiego ośrodka HigH.

Ile kosztuje Volkswagen e-up!? Niestety, ale...

Do e-up! można naprawdę poczuć sympatię. Nietrudno odnieść bowiem wrażenie, że to właściwe auto we właściwym miejscu. Bo pomijając jego rolę edukatora w szkole nauki jazdy, stanowi też prawdziwą odpowiedź na elektryczną mobilność w miastach. Tyle że... obecnie nie jest oferowany w Polsce i raczej już nie będzie oferowany. Tak, to wielka szkoda. Na otarcie łez mamy jednak inną ofertę. Bo zawsze zamiast e-up!a można kupić... model up! GTI! Jest tańszy od wersji elektrycznej (choć nadal drogi), a do tego wygląda rasowo i za sprawą 115-konnego benzyniaka staje się prawdziwym wilkiem w owczej skórze!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Test: Volkswagen Up GTI - stylistycznie Golf, dźwiękowo Mustang junior!

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA