REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen e-up! Zasięg wystarczy żeby nauczył cię jeździć!

Volkswagen e-up! Zasięg wystarczy żeby nauczył cię jeździć!
Volkswagen e-up! Zasięg wystarczy żeby nauczył cię jeździć!
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen e-up! Zasięg tego auta nie poraża. To tylko 150 km. Z drugiej strony niemiecki hatchback dostał właśnie ważną rolę. Jest autem nauki jazdy!

Volkswagen e-up! Design zachowawczy, ale asy w rękawie są!

Volkswagen e-up! to niewielki, miejski hatchback. Jego stylizacja jest typowo niemiecka. Tak, budzi uśmiech, rzuca się w oczy za sprawą szeroko otwartych oczu i ma fajnie wyglądającą klapę wykonaną z tylnej szyby. Z drugiej strony jest nadmiernie... pudełkowata i ciężko mówić o potężnym zachwycie. Tyle że w tym przypadku nie chodzi o zachwyt, a zeroemisyjny transport miejski. I w tej kwestii e-up! ma już same asy w rękawie.

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen e-up! Zasięg, moc, przyspieszenie

Do napędu Volkswagena e-up! służy 82-konny silnik elektryczny. 210 Nm rozpędza wozidełko do pierwszej setki w 11,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 130 km/h. Ma też automatyczną przekładnię. Zasięg? Latem to realnie jakieś 150 kilometrów. Zimą na pełnej baterii raczej nie pokona się więcej niż 110 kilometrów. W skrócie, typowo miejskie wartości. Choć dziś do tej listy dopisać można jeszcze jedną cechę. To idealne wartości dla samochodu nauki jazdy!

Volkswagen e-up! uczy przyszłych kierowców w Poznaniu

Tak, e-up! w Poznaniu w jednej ze szkół edukuje przyszłych kierowców. Mają oni dwie opcje. Każdy kursant spędza przynajmniej dwie godziny za kierownicą elektrycznego Volkswagena. Jest także możliwość zrobienia całego kursu i zdania egzaminu modelem e-up! Tyle że w tym przypadku trzeba się liczyć z tym, że w prawie jazdy pojawi się kod 78. On oznacza uprawnienia wyłącznie na auta posiadające automatyczną skrzynię biegów.

Skąd pomysł na Volkswagena e-up! z "elką" na dachu?

Samochód elektryczny ma wiele plusów. Ma też oczywiście pewne wady, choć w zasadzie uważam, że lepiej nazywać je ograniczeniami. Jeśli nauczymy się rozsądnie użytkować samochód elektryczny, to te ograniczenia (np. zasięg) przestają być problemem. Zalety to przede wszystkim niskie koszty użytkowania, a także możliwość korzystania z przywilejów, takich jak jazda buspasami w dużych miastach czy możliwość darmowego parkowania w płatnych strefach. – mówi Marcin Kukawka, właściciel poznańskiego ośrodka HigH.

REKLAMA

Ile kosztuje Volkswagen e-up!? Niestety, ale...

Do e-up! można naprawdę poczuć sympatię. Nietrudno odnieść bowiem wrażenie, że to właściwe auto we właściwym miejscu. Bo pomijając jego rolę edukatora w szkole nauki jazdy, stanowi też prawdziwą odpowiedź na elektryczną mobilność w miastach. Tyle że... obecnie nie jest oferowany w Polsce i raczej już nie będzie oferowany. Tak, to wielka szkoda. Na otarcie łez mamy jednak inną ofertę. Bo zawsze zamiast e-up!a można kupić... model up! GTI! Jest tańszy od wersji elektrycznej (choć nadal drogi), a do tego wygląda rasowo i za sprawą 115-konnego benzyniaka staje się prawdziwym wilkiem w owczej skórze!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Test: Volkswagen Up GTI - stylistycznie Golf, dźwiękowo Mustang junior!

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA