REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen e-up! Zasięg wystarczy żeby nauczył cię jeździć!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Volkswagen e-up! Zasięg wystarczy żeby nauczył cię jeździć!
Volkswagen e-up! Zasięg wystarczy żeby nauczył cię jeździć!
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen e-up! Zasięg tego auta nie poraża. To tylko 150 km. Z drugiej strony niemiecki hatchback dostał właśnie ważną rolę. Jest autem nauki jazdy!

Volkswagen e-up! Design zachowawczy, ale asy w rękawie są!

Volkswagen e-up! to niewielki, miejski hatchback. Jego stylizacja jest typowo niemiecka. Tak, budzi uśmiech, rzuca się w oczy za sprawą szeroko otwartych oczu i ma fajnie wyglądającą klapę wykonaną z tylnej szyby. Z drugiej strony jest nadmiernie... pudełkowata i ciężko mówić o potężnym zachwycie. Tyle że w tym przypadku nie chodzi o zachwyt, a zeroemisyjny transport miejski. I w tej kwestii e-up! ma już same asy w rękawie.

REKLAMA

Volkswagen e-up! Zasięg, moc, przyspieszenie

Do napędu Volkswagena e-up! służy 82-konny silnik elektryczny. 210 Nm rozpędza wozidełko do pierwszej setki w 11,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 130 km/h. Ma też automatyczną przekładnię. Zasięg? Latem to realnie jakieś 150 kilometrów. Zimą na pełnej baterii raczej nie pokona się więcej niż 110 kilometrów. W skrócie, typowo miejskie wartości. Choć dziś do tej listy dopisać można jeszcze jedną cechę. To idealne wartości dla samochodu nauki jazdy!

Volkswagen e-up! uczy przyszłych kierowców w Poznaniu

Tak, e-up! w Poznaniu w jednej ze szkół edukuje przyszłych kierowców. Mają oni dwie opcje. Każdy kursant spędza przynajmniej dwie godziny za kierownicą elektrycznego Volkswagena. Jest także możliwość zrobienia całego kursu i zdania egzaminu modelem e-up! Tyle że w tym przypadku trzeba się liczyć z tym, że w prawie jazdy pojawi się kod 78. On oznacza uprawnienia wyłącznie na auta posiadające automatyczną skrzynię biegów.

Skąd pomysł na Volkswagena e-up! z "elką" na dachu?

Samochód elektryczny ma wiele plusów. Ma też oczywiście pewne wady, choć w zasadzie uważam, że lepiej nazywać je ograniczeniami. Jeśli nauczymy się rozsądnie użytkować samochód elektryczny, to te ograniczenia (np. zasięg) przestają być problemem. Zalety to przede wszystkim niskie koszty użytkowania, a także możliwość korzystania z przywilejów, takich jak jazda buspasami w dużych miastach czy możliwość darmowego parkowania w płatnych strefach. – mówi Marcin Kukawka, właściciel poznańskiego ośrodka HigH.

Ile kosztuje Volkswagen e-up!? Niestety, ale...

Do e-up! można naprawdę poczuć sympatię. Nietrudno odnieść bowiem wrażenie, że to właściwe auto we właściwym miejscu. Bo pomijając jego rolę edukatora w szkole nauki jazdy, stanowi też prawdziwą odpowiedź na elektryczną mobilność w miastach. Tyle że... obecnie nie jest oferowany w Polsce i raczej już nie będzie oferowany. Tak, to wielka szkoda. Na otarcie łez mamy jednak inną ofertę. Bo zawsze zamiast e-up!a można kupić... model up! GTI! Jest tańszy od wersji elektrycznej (choć nadal drogi), a do tego wygląda rasowo i za sprawą 115-konnego benzyniaka staje się prawdziwym wilkiem w owczej skórze!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Test: Volkswagen Up GTI - stylistycznie Golf, dźwiękowo Mustang junior!

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA