REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Niezawodne hybrydy: lepsze od aut spalinowych i elektryków!

Subskrybuj nas na Youtube
Niezawodne hybrydy: lepsze od aut spalinowych i elektryków!
Niezawodne hybrydy: lepsze od aut spalinowych i elektryków!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Niezawodne hybrydy? Tak, to stwierdzenie jest prawdziwe. I udowadnia je najnowszy raport przygotowany przez organizację Consumer Reports.

Raport Consumer Reports: awarie, ale i zadowolenie z zakupu

Siłą ekspertyz, badań i prac organizacji Consumer Reports jest to, że polega ona na opiniach i doświadczeniach samych zainteresowanych, czyli konsumentów. I tak w wypadku rankingu „Najbardziej niezawodne samochody” zapytano samych właścicieli aut o to, co sądzą o swoich pojazdach. Ale ankiety, jakie otrzymało kilkaset tysięcy kierowców w USA, zawierały nie tylko pytania o usterki, lecz także o ogólne spostrzeżenia z użytkowania.

REKLAMA

REKLAMA

Wytknąć można było konkretnym modelom wszystkie mankamenty, irytujące rozwiązania, kiepską jakość, skrytykować działanie skrzyń biegów czy multimediów etc. Można zatem przyjąć, że kierowcy nie tylko oceniają niezawodność swoich samochodów, ale też de facto mówią, czy są z nich zadowoleni, czy też niekoniecznie.

Consumer Reports: metodologia raportu

Maksymalnie do zdobycia było 100 punktów. Średnia w tegorocznej edycji badania Consumer Reports to 50 punktów. Bank rozbili Japończycy. Osiem na dziesięć pierwszych pozycji w rankingu zajęły marki z Kraju Kwitnącej Wiśni. Natomiast bezwzględnym zwycięzcą okazuje się Toyota – ona sama zajęła co prawda trzecie miejsce, ale na pierwsze miejsce podium wjechał należący do niej Lexus, zdobywając aż 76 punktów. Te dwie marki rozdzieliła Mazda. Cały ranking, w którym sklasyfikowano 28 marek, wygląda tak:

Materiały prasowe

Europejskie marki? Daleko w tyle za Japonią

Zaskakująco słabo wypadły w badaniu marki europejskie. Najwyżej zajechało Mini (60 punktów), bo na 10 miejsce. W połowie stawki znalazło się Porsche i Audi (odpowiednio 52 i 47 punktów). Gorzej poszło BMW (45 punktów), a wręcz fatalnie wypadł Mercedes – jego średnia to zaledwie 34 punkty! Zaważyły na tym szczególnie złe oceny modelu GLE – otrzymał od właścicieli tylko 2 punkty! Dla porównania, jego konkurent od Lexusa, czyli model RX otrzymał aż 76 punktów.

REKLAMA

Consumer Reports: auta elektryczne mocno awaryjne!

Niżej od Mercedesa jest jeszcze Volkswagen z notą 31 punktów na 100. W jego przypadku kierowców zawiódł głównie model Tiguan, choć fatalnie oceniono także elektrycznego ID.3 – dostał 21 punktów. I "rewolucyjny" Volkswagen nie jest odosobnionym przypadkiem. Bo raport Consumer Reports jasno pokazuje, że auta elektryczne wcale nie są tak niezawodne, jak powszechnie się sądzi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Generalnie elektryki zostały ocenione przez właścicieli grubo poniżej średniej. I to pomimo, że przecież – co często się powtarza – mają kilkukrotnie mniej komponentów napędowych, więc teoretycznie powinny być bezawaryjne. Sęk w tym, że – jak zwracają uwagę eksperci – takie auta nasycone są nowymi technologiami, które bywają zawodne. Do tego dochodzą powtarzające się problemy z ładowaniem. Właściciele Audi e-Tronów czy Tesli Model X często zgłaszają więcej problemów z elektroniką, niż kierowcy aut z konwencjonalnymi napędami.

Niezawodne hybrydy? Tak, to one zwyciężyły!

Dla odmiany doskonałe noty otrzymały w rankingu auta hybrydowe. W pierwszej dziesiątce najwyżej ocenionych modeli znalazły się trzy hybrydowe Toyoty – Prius, Prius Plug-in i Highlander, a oprócz nich także Honda Insight. Świetne opnie zebrała też nowość od Toyoty – RAV4 Prime, czyli wersja plug-in dobrze znanego także w Europie SUV-a.

Consumer Reports, czyli tak właściwie co?

Consumer Reports (dawniej Consumers Union), to amerykańska organizacja konsumencka non-profit zajmująca się niezależnymi testami produktów, dziennikarstwem śledczym, badaniami zorientowanymi na konsumenta, edukacją konsumentów i ich wspieraniem. Co jakiś czas publikuje również rankingi konkretnych produktów, przy czym nie sprawdza ich sama, lecz polega na zdecydowanie bardziej wiarygodnym źródle – opiniach samych konsumentów. Dokładnie tak samo jest w przypadku raportu „Najbardziej niezawodne marki samochodów”.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA