Lexus NX 450h+: japońska hybryda, ale plug-in
![Lexus NX 450h+: japońska hybryda, ale plug-in](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nLmluZm9yLnBsL3A/vX2ZpbGVzLzM3Mjg3MDAwL2xleHVzLW54LT/Q1MGgtamFwb25za2EtaHlicnlkYS1hbGUtc/Gx1Z2luLTM3Mjg3MDA2LmpwZyIsInciOjc3MX0.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
Lexus NX 450h+ to pierwsza hybryda plug-in Lexusa
Lexus niedawno zaprezentował drugą generację modelu NX. SUV konkurujący z takimi tuzami rynku, jak Audi Q5, BMW X3 czy Mercedes GLC przeszedł dość poważną przemianę. Producent deklaruje, że choć ogólny zarys nadwozia jest podobny jak u poprzednika, inżynierowie de facto przeprojektowali aż 95 proc. części. Jednym z kluczowych elementów przemiany dotyczy napędu. Lexus NX 450h+ jest pierwszą hybrydą plug-in w historii marki!
REKLAMA
![Lexus NX 450h+](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nLmluZm9yLnBsL/3AvX2ZpbGVzLzM3Mjg3MDAwL2xleHVzLW/54LTQ1MGgtamFwb25za2EtaHlicnlkYS1/hbGUtcGx1Z2luLTM3Mjg3MDAxLmpwZyJ9.jpg)
Lexus NX 450h+
Lexus NX 450h+: japońska hybryda, ale plug-in
Lexus
Lexus NX 450h+: trzy silniki i 309 koni mocy
Sercem układu napędowego Lexusa NX 450h+ jest 2.5-litrowy motor benzynowy. 4-cylindrowa jednostka pracująca w cyklu Atkinsona współpracuje z dwoma elektrykami. Przednim o mocy 182 i tylnym o mocy 54 koni mechanicznych. W sumie daje to autu moc systemową wynoszącą 309 koni. Układ napędowy współpracuje z przekładnią e-CVT. Wysoka moc sprawia, że Lexus NX 450h+ jest naprawdę dynamiczny. Auto osiąga pierwszą setkę już w 6,3 sekundy. A osiągi to jedno. Drugim jest... duży zbiornik paliwa. Aby zwiększyć zasięg auta w trasie, bak ma aż 55 litrów.
Zasięg elektryczny Lexusa NX 450h+ to...
Choć zasięg poza miastem był priorytetem, inżynierowie zdają sobie sprawę z tego, że Lexus NX 450h+ będzie jeździł głównie w mieście i głównie w trybie elektrycznym. A ma do tego spore predyspozycje. Auto jest wyposażone w baterię litowo-jonową o pojemności 18,1 kWh. Bateria ma aż 96 ogniw! To raz. Dwa pozwala na pokonanie w trybie całkowicie zeroemisyjnym nawet od 69 do 76 kilometrów i to w cyklu mieszanym. W miejskim zasięg wyliczony według normy WLTP jest jeszcze większy i wynosi od 89 do 98 kilometrów.
![Lexus NX 450h+](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nLmluZm9yLnBsL/3AvX2ZpbGVzLzM3Mjg3MDAwL2xleHVzLW/54LTQ1MGgtamFwb25za2EtaHlicnlkYS1/hbGUtcGx1Z2luLTM3Mjg3MDExLmpwZyJ9.jpg)
Lexus NX 450h+
Lexus NX 450h+: japońska hybryda, ale plug-in
Lexus
Ile trwa ładowanie Lexusa NX 450h+?
Lexus NX 450h+ na zasilaniu elektrycznym może jechać nawet 135 km/h. A napęd elektryczny to też napęd na cztery koła E-Four. Co z ładowaniem? Po podłączeniu auta do gniazdka 230 V (32 A) już po 2,5 godziny kierowca może się cieszyć w pełni naładowaną baterią. Po rozładowaniu akumulatora Lexus NX 450h+ i tak stanie się o 30 proc. lepszą hybrydą. Po wyładowaniu baterii na dystansie pierwszych 100 kilometrów średnie spalanie SUV-a wyniesie od 0,9 do 1,1 litra.
![](https://g.infor.pl/p/_files/37287000/lexus-nx-450h-japonska-hybryda-ale-plugin-37287026.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/37287000/lexus-nx-450h-japonska-hybryda-ale-plugin-37287016.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/37287000/lexus-nx-450h-japonska-hybryda-ale-plugin-37287001.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/37287000/lexus-nx-450h-japonska-hybryda-ale-plugin-37287021.jpg)
![](https://g.infor.pl/p/_files/37287000/lexus-nx-450h-japonska-hybryda-ale-plugin-37287011.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.