REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Lexus NX 450h+: japońska hybryda, ale plug-in
Lexus NX 450h+: japońska hybryda, ale plug-in
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

Lexus NX 450h+ otwiera nowy rozdział w historii marki. Tak, to nadal hybrydowy SUV. Tym jednak razem posiada też technologię plug-in.

Lexus NX 450h+ to pierwsza hybryda plug-in Lexusa

Lexus niedawno zaprezentował drugą generację modelu NX. SUV konkurujący z takimi tuzami rynku, jak Audi Q5, BMW X3 czy Mercedes GLC przeszedł dość poważną przemianę. Producent deklaruje, że choć ogólny zarys nadwozia jest podobny jak u poprzednika, inżynierowie de facto przeprojektowali aż 95 proc. części. Jednym z kluczowych elementów przemiany dotyczy napędu. Lexus NX 450h+ jest pierwszą hybrydą plug-in w historii marki!

REKLAMA

REKLAMA

Lexus NX 450h+

Lexus NX 450h+: japońska hybryda, ale plug-in

Lexus

Lexus NX 450h+: trzy silniki i 309 koni mocy

Sercem układu napędowego Lexusa NX 450h+ jest 2.5-litrowy motor benzynowy. 4-cylindrowa jednostka pracująca w cyklu Atkinsona współpracuje z dwoma elektrykami. Przednim o mocy 182 i tylnym o mocy 54 koni mechanicznych. W sumie daje to autu moc systemową wynoszącą 309 koni. Układ napędowy współpracuje z przekładnią e-CVT. Wysoka moc sprawia, że Lexus NX 450h+ jest naprawdę dynamiczny. Auto osiąga pierwszą setkę już w 6,3 sekundy. A osiągi to jedno. Drugim jest... duży zbiornik paliwa. Aby zwiększyć zasięg auta w trasie, bak ma aż 55 litrów.

Zasięg elektryczny Lexusa NX 450h+ to...

Choć zasięg poza miastem był priorytetem, inżynierowie zdają sobie sprawę z tego, że Lexus NX 450h+ będzie jeździł głównie w mieście i głównie w trybie elektrycznym. A ma do tego spore predyspozycje. Auto jest wyposażone w baterię litowo-jonową o pojemności 18,1 kWh. Bateria ma aż 96 ogniw! To raz. Dwa pozwala na pokonanie w trybie całkowicie zeroemisyjnym nawet od 69 do 76 kilometrów i to w cyklu mieszanym. W miejskim zasięg wyliczony według normy WLTP jest jeszcze większy i wynosi od 89 do 98 kilometrów.

Lexus NX 450h+

Lexus NX 450h+: japońska hybryda, ale plug-in

Lexus

Ile trwa ładowanie Lexusa NX 450h+?

Lexus NX 450h+ na zasilaniu elektrycznym może jechać nawet 135 km/h. A napęd elektryczny to też napęd na cztery koła E-Four. Co z ładowaniem? Po podłączeniu auta do gniazdka 230 V (32 A) już po 2,5 godziny kierowca może się cieszyć w pełni naładowaną baterią. Po rozładowaniu akumulatora Lexus NX 450h+ i tak stanie się o 30 proc. lepszą hybrydą. Po wyładowaniu baterii na dystansie pierwszych 100 kilometrów średnie spalanie SUV-a wyniesie od 0,9 do 1,1 litra.

REKLAMA

Lexus NX 450h+: japońska hybryda, ale plug-in
Lexus
Lexus NX 450h+: japońska hybryda, ale plug-in
JONATHANJONATHANGODIN.BE
Lexus
Lexus NX 450h+: japońska hybryda, ale plug-in
Lexus
Lexus NX 450h+: japońska hybryda, ale plug-in
Lexus
Lexus NX 450h+: japońska hybryda, ale plug-in
Lexus
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA