REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lexus NX 450h+: japońska hybryda, ale plug-in

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Lexus NX 450h+: japońska hybryda, ale plug-in
Lexus NX 450h+: japońska hybryda, ale plug-in
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

Lexus NX 450h+ otwiera nowy rozdział w historii marki. Tak, to nadal hybrydowy SUV. Tym jednak razem posiada też technologię plug-in.

Lexus NX 450h+ to pierwsza hybryda plug-in Lexusa

Lexus niedawno zaprezentował drugą generację modelu NX. SUV konkurujący z takimi tuzami rynku, jak Audi Q5, BMW X3 czy Mercedes GLC przeszedł dość poważną przemianę. Producent deklaruje, że choć ogólny zarys nadwozia jest podobny jak u poprzednika, inżynierowie de facto przeprojektowali aż 95 proc. części. Jednym z kluczowych elementów przemiany dotyczy napędu. Lexus NX 450h+ jest pierwszą hybrydą plug-in w historii marki!

REKLAMA

Lexus NX 450h+

Lexus NX 450h+: japońska hybryda, ale plug-in

Lexus

Lexus NX 450h+: trzy silniki i 309 koni mocy

Sercem układu napędowego Lexusa NX 450h+ jest 2.5-litrowy motor benzynowy. 4-cylindrowa jednostka pracująca w cyklu Atkinsona współpracuje z dwoma elektrykami. Przednim o mocy 182 i tylnym o mocy 54 koni mechanicznych. W sumie daje to autu moc systemową wynoszącą 309 koni. Układ napędowy współpracuje z przekładnią e-CVT. Wysoka moc sprawia, że Lexus NX 450h+ jest naprawdę dynamiczny. Auto osiąga pierwszą setkę już w 6,3 sekundy. A osiągi to jedno. Drugim jest... duży zbiornik paliwa. Aby zwiększyć zasięg auta w trasie, bak ma aż 55 litrów.

Zasięg elektryczny Lexusa NX 450h+ to...

Choć zasięg poza miastem był priorytetem, inżynierowie zdają sobie sprawę z tego, że Lexus NX 450h+ będzie jeździł głównie w mieście i głównie w trybie elektrycznym. A ma do tego spore predyspozycje. Auto jest wyposażone w baterię litowo-jonową o pojemności 18,1 kWh. Bateria ma aż 96 ogniw! To raz. Dwa pozwala na pokonanie w trybie całkowicie zeroemisyjnym nawet od 69 do 76 kilometrów i to w cyklu mieszanym. W miejskim zasięg wyliczony według normy WLTP jest jeszcze większy i wynosi od 89 do 98 kilometrów.

Lexus NX 450h+

Lexus NX 450h+: japońska hybryda, ale plug-in

Lexus

Ile trwa ładowanie Lexusa NX 450h+?

Lexus NX 450h+ na zasilaniu elektrycznym może jechać nawet 135 km/h. A napęd elektryczny to też napęd na cztery koła E-Four. Co z ładowaniem? Po podłączeniu auta do gniazdka 230 V (32 A) już po 2,5 godziny kierowca może się cieszyć w pełni naładowaną baterią. Po rozładowaniu akumulatora Lexus NX 450h+ i tak stanie się o 30 proc. lepszą hybrydą. Po wyładowaniu baterii na dystansie pierwszych 100 kilometrów średnie spalanie SUV-a wyniesie od 0,9 do 1,1 litra.

Lexus NX 450h+: japońska hybryda, ale plug-in
Lexus
Lexus NX 450h+: japońska hybryda, ale plug-in
JONATHANJONATHANGODIN.BE
Lexus
Lexus NX 450h+: japońska hybryda, ale plug-in
Lexus
Lexus NX 450h+: japońska hybryda, ale plug-in
Lexus
Lexus NX 450h+: japońska hybryda, ale plug-in
Lexus
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA