REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koronawirus: czy kary za zmianę opon to dobry pomysł?

Koronawirus: czy kary za zmianę opon to dobry pomysł?
Koronawirus: czy kary za zmianę opon to dobry pomysł?
PZPO

REKLAMA

REKLAMA

Przedstawiciele czołowych organizacji działających na rzecz rynku motoryzacyjnego w Polsce są zaniepokojeni. Okazuje się bowiem, że policja karze mandatem 500-złotowym kierowców, którzy jadą na sezonową wymianę opon w samochodzie. Kolejny absurd?

Zmiana pogody stała się faktem, a wiosna uderzyła z pełną siłą. A jako że temperatury w ciągu dnia utrzymują się na zewnątrz powyżej 10 stopni Celsjusza, to idealny moment na zmianę ogumienia. Czy jednak na pewno? Innego zdania są niektórzy funkcjonariusze. Właśnie dlatego postanowili ukarać 500-złotowym mandatem kierowców napotkanych w zakładach wulkanizacyjnych. Tak, czasy pandemii koronawirusa z pewnością są trudne. Tylko czy muszą oznaczać z automatu, że kierowcy mają obniżać bezpieczeństwo jazdy? Bardziej miękka mieszanka gumowa bieżnika opon zimowych przy takich temperaturach jak obecnie nie zapewnia przyczepności na suchych drogach.

REKLAMA

Wymiana opon a koronawirus - to nadal bezpieczeństwo!

REKLAMA

A to jeszcze nie kończy sprawy. Bo przyczepność to jedno. Drugim i niewiele mniej ważnym czynnikiem jest droga hamowania. Jak wskazują przedstawiciele PZPO, droga hamowania samochodu na oponach zimowych latem ze 100 km/h do całkowitego zatrzymania może być nawet o 16 m dłuższa niż na oponach letnich. Takie wyniki pokazały m.in. badania prowadzone przez ADAC. Wniosek może być zatem jeden. Postawa kierowców, którzy nawet w tym trudnym okresie pandemii myślą o tym jak bezpiecznie dojechać do pracy i nie obciążać systemu ochrony zdrowia skutkami wypadku, zasługuję na szacunek organów państwa, a nie na karę.

PZPO, PZPM i ZDS postanowiły zatem działać. W pierwszej kolejności organizacje wystosowały do policji apel o niekaranie kierowców, którzy udali się na sezonową wymianę ogumienia. Organizacje liczą na to, że kary będą miały charakter incydentalny, a funkcjonariusze wykażą się zrozumieniem dla kwestii dbania o bezpieczeństwo na drodze. Poza tym napisały list otwarty do Premiera Mateusza Morawieckiego. W nim wzywają Prezesa Rady Ministrów do uznania sezonowej wymiany opon za spełniającą definicję potrzeb dnia codziennego. Poza tym PZPO postanowiło zadbać też o bezpieczeństwo pracowników warsztatów wulkanizacyjnych i ich klientów.

Koronawirus: wymiana opon bezpieczna jak zakupy w sklepie!

REKLAMA

Związek przygotował wytyczne dla serwisów oponiarskich, jak zachować bezpieczeństwo klientów i pracowników w warsztatach w trakcie pandemii. Przy zachowaniu restrykcyjnych procedur w zakresie bezpieczeństwa osobistego, wymiana opon w serwisie jest równie bezpieczna jak np. zakupy. - informuje Piotr Sarnecki, dyrektor generalny PZPO.

Komunikat wystosowany przez PZPO, PZPM i ZDS pokazuje również, że odstąpienie od karania kierowców zmieniających opony na letnie w dobie koronawirusa nie będzie tylko polską domeną. Dla przykładu władze Bawarii dopuściły wymianę opon na letnie. Oczywiście przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Powód był oczywisty. Jazda na ogumieniu dostosowanym do sezony ma to znaczny wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Podobnych postaw można się doszukać np. w Stanach Zjednoczonych. Tam w okresie pandemii koronawirusa serwisy samochodowe zostały wpisane na listę infrastruktury krytycznej i korzystanie z nich jest dozwolone.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA