REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lexus zaprezentował jubileuszowe RC F i GS F

Łukasz Kuźmiuk
Lexus zaprezentował jubileuszowe RC F i GS F / fot. Lexus
Lexus zaprezentował jubileuszowe RC F i GS F / fot. Lexus
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

Od wypuszczenia na rynek pierwszego auta z serii F minęło już 10 lat, dlatego Lexus przygotował specjalne wersje modeli RC F i GS F 10th Anniversary Edition.
Lexus RC F i GS F

Lexus

Lexus

REKLAMA

Samochody wyróżniają się niecodzienną dla serii F kolorystyką - zamiast metalicznego błękitu, w którym Lexus często prezentuje modele RC F i GS F, tym razem zastosowano matowy, szary lakier Nebula Gray. Ponadto w autach pojawiły się pomalowane na niebiesko zaciski hamulcowe oraz 10-ramienne czarne 19-calowe felgi BBS z kutego aluminum. Jubileuszowe wydania sportowych Lexusów wyróżniają się także niebieską skórzaną tapicerką w środku pojazdów, a niecodzienną skórą pokryto tablicę przyrządów, kierownicę, centralną konsolę i lewarek zmiany biegów. Niebieskie są także elementy tapicerki i pasy bezpieczeństwa.

REKLAMA

Jubileuszowe wersje Lexusów RC F i GS F zostaną wyprodukowane w bardzo krótkich seriach - na japoński rynek trafi odpowiednio 35 i 25 egzemplarzy, zaś na rynek amerykański przewidziano 240 jubileuszowych Lexusów RC F (po jednym na każdy salon firmy w USA) i 100 Lexusów GS F Anniversary Edition. Sprzedaż w Japonii rozpocznie się w maju, a w Stanach latem tego roku. Nie wiadomo jeszcze, czy rocznicowe wersje trafią na inne rynki.

Sportową serię F zapoczątkował przedstawiony w styczniu 2007 Lexus IS F. Lexusa IS F wyposażono w wolnossący, pięciolitrowy silnik V8 o mocy 423 KM i momencie obrotowym 505 Nm, a samochód miał za zadanie walczyć z takimi konkurentami jak Mercedes C63 AMG, BMW M3 i Audi RS4.

Aktualnie trwają prace nad kolejnym członkiem rodziny F – wyczynową wersją flagowego coupe Lexus LC.

Lexus zaprezentował jubileuszowe RC F i GS F / fot. Lexus
Lexus
Lexus zaprezentował jubileuszowe RC F i GS F / fot. Lexus
Lexus
Lexus zaprezentował jubileuszowe RC F i GS F / fot. Lexus
Lexus
Lexus zaprezentował jubileuszowe RC F i GS F / fot. Lexus
Lexus
Lexus zaprezentował jubileuszowe RC F i GS F / fot. Lexus
Lexus
Lexus zaprezentował jubileuszowe RC F i GS F / fot. Lexus
Lexus
Lexus zaprezentował jubileuszowe RC F i GS F / fot. Lexus
Lexus
Lexus zaprezentował jubileuszowe RC F i GS F / fot. Lexus
Lexus
Lexus zaprezentował jubileuszowe RC F i GS F / fot. Lexus
Lexus
Lexus zaprezentował jubileuszowe RC F i GS F / fot. Lexus
Lexus
Lexus zaprezentował jubileuszowe RC F i GS F / fot. Lexus
Lexus
Lexus zaprezentował jubileuszowe RC F i GS F / fot. Lexus
Lexus
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA