Mercedes zaprezentował nową generację Sprintera
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Jedną z najważniejszych nowości w Mercedesie Sprinterze jest łączność internetowa. Nowe, sieciowe usługi Mercedes PRO w połączeniu z nowymi systemami multimedialnymi MBUX (Mercedes-Benz User Experience) są pomocnymi narzędziami w zarządzaniu firmowymi flotami. Mercedes PRO connect łączy menedżera floty ze wszystkimi pojazdami i kierowcami. Umożliwia to zarządzanie zleceniami w trybie online, a informacje o pojeździe, takie jak lokalizacja, poziom paliwa lub terminy przeglądów, mogą być pozyskiwane niemal w czasie rzeczywistym. Wraz z wejściem na rynek Mercedes PRO connect wprowadzonych zostanie osiem dostępnych fabrycznie pakietów obejmujących zagadnienia dotyczące floty, pojazdu, kierowcy oraz usług lokalizacyjnych. Wśród nich rozwiązania umożliwiające np. nadzór nad pojazdem i operacjami, które wykonuje, komunikację z flotą, zarządzanie eksploatacją, a także cyfrowy dziennik kierowcy.
REKLAMA
Furgon, Tourer, podwozie, autobus lub kabina do zabudowy jako typy zabudowy, trzy konfiguracje napędu, konstrukcja kabiny, długość nadwozia, tonaż, wysokość przestrzeni ładunkowej i cechy wyposażenia – możliwości personalizowania pojazdu pod własne potrzeby są bardzo duże. Dzięki nim można skonfigurować ponad 1700 różnych wariantów Mercedesa Sprintera. Zakres możliwości obejmuje np. rozwiązania dla usług kurierskich, dla transportu towarów na większe odległości lub dla techników serwisowych używających swojego pojazdu jako mobilnego magazynu części zamiennych. Nowy Sprinter może być również wykorzystywany jako kamper, autobus lub ambulans.
REKLAMA
Zmiany zagościły też pod karoserią. Do napędów na tylne oraz na cztery koła dołączył teraz napęd na przednią oś. Ze względu na różnice wynikające z konstrukcji pojazd w tej wersji można przewieźć ładunek cięższy o 50 kilogramów w porównaniu do wariantu z napędem na tylną oś. Pojawiły się także nowe skrzynie biegów. Dziewięciobiegowa automatyczna przekładnia hydrokinetyczna jest pierwszą tego typu w segmencie dużych samochodów dostawczych. Zakresy biegów są tak zestopniowane, aby zapewnić równowagę pomiędzy niskim zużyciem paliwa i sprawnością prowadzenia. Z kolei nowa 6-biegowa manualna skrzynia biegów ma przekonać do siebie komfortem zmiany przełożeń i brakiem drażniących wibracji dźwigni zmiany biegów.
Nie zapomniano oczywiście o kierowcy. Z myślą o nim w nowym Sprinterze zastosowano m.in. ergonomiczne fotele, uruchamianie bez kluczyka, ulepszony system klimatyzacji oraz mnóstwo schowków. Warto dodać, że maksymalna ładowność auta wynosi 17 m3, przy obciążeniu do 5,5 tony.
Nowego Sprintera już teraz można zamówić w Niemczech w cenie od 19,990 euro (bez VAT), a od czerwca auto będzie dostępne w salonach Mercedesa.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.