Rok 2017 najlepszym w historii Mercedesa
REKLAMA
REKLAMA
Rok 2017 dla Mercedes-Benz był najlepszym rokiem w historii marki - niemiecki producent sprzedał 2 289 344 pojazdy (wzrost sprzedaży jednostkowej o 9,9%). Do takiego wyniku w dużej mierze przyczyniły się nowa Klasa E, SUV-y oraz Klasa C. Sukces w trzech kluczowych regionach – Europa, Azja-Pacyfik oraz NAFTA – doprowadził do zajęcia, drugi rok z rzędu, pierwszego miejsca w przemyśle motoryzacyjnym pod względem sprzedaży samochodów osobowych wśród marek premium.
REKLAMA
Europa
Popyt na pojazdy marki Mercedes-Benz osiągnął w Europie poziom 955 301 sztuk, co daje wzrost o 6,4% w porównaniu do 2016 r. Największy wpływ na ten wynik miała sprzedaż Klasy E oraz pojazdów typu SUV. Polska odnotowała wzrost na niebywałym poziomie 42,4%.
Azja-Pacyfik
W regionie Azja-Pacyfik marka Mercedes-Benz dostarczyła do klientów 875 250 pojazdy, czyli aż o 19,2% więcej niż w 2016 r.
Region NAFTA
Mercedes-Benz sprzedał w regionie NAFTA 400 320 pojazdy w 2017 r. Rekord z 2016 r. został pobity o 1,3%.
Klasa C nieustannie bestsellerem Mercedesa
Klasa C w wersji nadwozia limuzyna oraz kombi była wolumenowym modelem dla marki Mercedes-Benz, pomimo czteroletniej obecności na rynku aktualnej generacji – ponad 415 000 sprzedanych sztuk w 2017 r.
Nowa Klasa E bije rekordy w swoim pierwszym pełnym roku sprzedaży
Ponad 350 000 Mercedesów Klasy E w wersji nadwozia limuzyna oraz kombi zostało dostarczonych do klientów od stycznia do grudnia zeszłego roku. Nigdy wcześniej Klasa E nie została sprzedana w takiej liczbie w ciągu roku jak to miało miejsce w 2017 r.
14% wzrostu w segmencie SUV-ów
Sprzedaż ponad 805 000 sztuk samochodów klasy SUV (+14%) wpłynęła w największym stopniu na sukces sprzedażowy marki Mercedes-Benz w zeszłym roku.
AMG sprzedało ponad 130 000 samochodów
AMG osiągnęło po raz pierwszy w swojej historii sześciocyfrowy poziom sprzedaży (131 970 sztuk), co daje wzrost o 33% w porównaniu z rokiem 2016.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.