REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes pokazał III. generację modelu CLS

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Kuźmiuk
Mercedes pokazał III. generację modelu CLS / fot. Mercedes
Mercedes pokazał III. generację modelu CLS / fot. Mercedes
Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsza generacja modelu CLS była prawdziwą rewolucją – czterodrzwiowy sedan w stylu coupe zachwycał swoją stylistyką. Chociaż wprowadzenie tego auta na rynek było odważnym posunięciem, opłaciło się to na tyle, że Niemcy właśnie pokazali III. generację Mercedesa CLS.
Mercedes CLS

Mercedes CLS

Mercedes

Mercedes

REKLAMA

Pod względem stylistycznym nowa generacja CLS-a zdecydowanie różni się od poprzednika. Według niektórych osób auto nie prezentuje się już tak ładnie i elegancko, ale każdy sam musi stwierdzić czy samochód mu się podoba, czy nie. Z pewnością nowe dziecko Mercedesa może się pochwalić dopracowaniem aerodynamicznym, ponieważ współczynnik oporu powietrza w przypadku niemieckiego sedana wynosi 0,26 Cx.

REKLAMA

Duże zmiany w stosunku do poprzednika poczyniono także we wnętrzu pojazdu. Styl kabiny pasażerskiej nowego CLS-a dopasowano do aktualnie panujących w Mercedesie trendów. Na desce rozdzielczej zagościły dwa duże ekrany – jeden połączono z systemem multimedialnym, zaś drugi pełni rolę zegarów przed kierowcą. Pojawiła się również nowa kierownica z charakterystycznymi dotykowymi panelami, a samo wnętrze sedana prezentuje się elegancko i nowocześnie. Nowością jest również trzymiejscowa tylna kanapa, która zastąpiła dotychczas stosowane rozwiązanie, czyli dwa osobne fotele - to efekt nacisków ze strony klientów. Bagażnik ma pojemność 520 litrów

REKLAMA

Początkowo gama jednostek napędowych stosowanych w nowym Mercedesie CLS będzie składać się z tylko trzech turbodoładowanych propozycji – dwóch 3-litrowych „ropniaków” i jednego 3-litrowego „benzyniaka”. Warianty z motorami wysokoprężnymi to CLS 350d (286 KM, 600 Nm) oraz CLS 400d (340 KM i 700 Nm), natomiast pod oznaczeniem CLS 450 kryje się silnik benzynowy (367 KM, 500 Nm). Co ciekawe, w tym ostatnim zastosowano funkcję EQ Boost, czyli dodatkowy silnik elektryczny, który w momencie wciśnięcia pedału gazu do oporu generuje dodatkowe 22 KM i 250 Nm. Dzięki temu rozwiązaniu Mercedes CLS 450 jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,8 s. Warto dodać, że najnowszy model ze Stuttgartu standardowo jest wyposażony w napęd na wszystkie koła 4Matic.

Nowy Mercedes CLS w standardzie posiada reflektory wykonane w technologii LED, 18-calowe alufelgi, systemy wspomagające Lane Keeping Assist i Speed Limit Assist, nastrojowe oświetlenie w kabinie pasażerskiej oraz systemy Mercedes me connect i Mercedes Link.

Trzecia generacja Mercedesa CLS trafi do salonów w marcu przyszłego roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mercedes CLS III. generacji / fot. Mercedes
Mercedes
Mercedes CLS III. generacji / fot. Mercedes
Mercedes
Mercedes CLS III. generacji / fot. Mercedes
Mercedes
Mercedes CLS III. generacji / fot. Mercedes
Mercedes
Mercedes CLS III. generacji / fot. Mercedes
Mercedes
Mercedes CLS III. generacji / fot. Mercedes
Mercedes
Mercedes CLS III. generacji / fot. Mercedes
Mercedes
Mercedes CLS III. generacji / fot. Mercedes
Mercedes
Mercedes CLS III. generacji / fot. Mercedes
Mercedes
Mercedes CLS III. generacji / fot. Mercedes
Mercedes
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA