REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oto nowy Mercedes-Benz Klasy G!

Sebastian Tomaszewski
Oto nowy Mercedes-Benz Klasy G! / fot. Mercedes
Oto nowy Mercedes-Benz Klasy G! / fot. Mercedes
Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes Klasy G to prawdziwy weteran na rynku motoryzacyjnym - produkowany jest od 1979 roku, a dziś znów jest na topie. Niemiecki producent właśnie zaprezentował nową generację tego modelu.
Samochód terenowy, terenówka, Mercedes Klasy G

Mercedes

Mercedes

REKLAMA

Patrząc na nowa Klasę G, nie widać rewolucji. Wygląd jest ewolucją stylistyki poprzedniego modelu - bryła wciąż jest kanciasta i dalej nie ma nic wspólnego z wyścigiem o jak najmniejszy współczynnik oporu aerodynamicznego. Mercedes wiedział, co robi. Nadwozie nowego modelu nie zniechęci dotychczasowych klientów, a zwraca uwagę innych. Proporcje pozostały bez zmian, ale zmienił się wygląd przedniej partii karoserii, a także lekko zmodyfikowano tył pojazdu. "Gelenda" urosła o 53 mm oraz poszerzyła się o 121 mm, a jednocześnie inżynierom udało się także odchudzić wóz aż o około 170 kilogramów. Jak powszechnie wiadomo, mniejsza masa to same korzyści.

REKLAMA

Więcej zmian zaszło we wnętrzu nowego Mercedesa Klasy G. Na wzór Klasy E i S, przed oczami kierowcy znajduje się podwójny zestaw wyświetlaczy o przekątnych 12,3 cala . Wnętrze jest luksusowo wykończone, a kierowca może wybrać jeden z kilku trybów jazdy. Niemcy nie zapomnieli o bogatej historii modelu, dlatego we wnętrzu znajdziemy nawiewy środkowe inspirowane przednimi reflektorami oraz głośniki na podszybiu firmowane przez firmę Burmester.

Początkowo nowy Mercedes Klasy G będzie dostępny tylko w jednej wersji silnikowej, z 4-litrowym podwójnie turbodoładowanym V8, generującym 422 KM i 610 Nm. Motor połączono z 9-biegową skrzynią automatyczną, przekazującą napęd na wszystkie koła. Klasa G to wciąż samochód terenowy, dlatego oprócz napędu 4x4 nie mogło zabraknąć reduktora oraz trzech blokad mechanizmów różnicowych, natomiast prześwit wynosi 27 cm. Warto dodać, że maksymalna bezpieczna głębokość brodzenia pojazdu to 70 cm, zaś kąt natarcia, rampowy i zejścia to odpowiednio 31, 26 i 30 stopni. Inżynierowie Mercedesa w nowej generacji kultowej terenówki postawili na dwuwahaczowe zawieszenie z przodu i sztywną oś z tyłu, ale co ciekawe, przy pracach pomagali specjaliści z działu AMG.

Na niemieckim rynku nowy Mercedes Klasy G trafi do sprzedaży w czerwcu bieżącego roku. Ceny będą zaczynać się od 107 tys. euro (równowartość ok. 445 tys. zł).

Oto nowy Mercedes-Benz Klasy G! / fot. Mercedes
Mercedes
Oto nowy Mercedes-Benz Klasy G! / fot. Mercedes
Mercedes
Oto nowy Mercedes-Benz Klasy G! / fot. Mercedes
Mercedes
Oto nowy Mercedes-Benz Klasy G! / fot. Mercedes
Mercedes
Oto nowy Mercedes-Benz Klasy G! / fot. Mercedes
Mercedes
Oto nowy Mercedes-Benz Klasy G! / fot. Mercedes
Mercedes
Oto nowy Mercedes-Benz Klasy G! / fot. Mercedes
Mercedes
Oto nowy Mercedes-Benz Klasy G! / fot. Mercedes
Mercedes
Oto nowy Mercedes-Benz Klasy G! / fot. Mercedes
Mercedes
Oto nowy Mercedes-Benz Klasy G! / fot. Mercedes
Mercedes
Oto nowy Mercedes-Benz Klasy G! / fot. Mercedes
Mercedes
Oto nowy Mercedes-Benz Klasy G! / fot. Mercedes
Mercedes
Oto nowy Mercedes-Benz Klasy G! / fot. Mercedes
Mercedes
Oto nowy Mercedes-Benz Klasy G! / fot. Mercedes
Mercedes
Oto nowy Mercedes-Benz Klasy G! / fot. Mercedes
Mercedes
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA