Nowa Honda Civic sedan 2017 – cennik i wrażenia z jazdy
REKLAMA
REKLAMA
Honda przyzwyczaiła nas, że model Civic przyciąga wzrok oryginalnym designem nadwozia. Nie inaczej jest w przypadku debiutującej na rynku, dziesiątej generacji modelu.
REKLAMA
Nowy Civic sedan mierzy 464,8 cm długości, jest szeroki na 179,9 cm i ma 141,6 cm wysokości. Oznacz to, że w porównaniu do wersji 5d jest dłuższy o 13 cm i niższy o 1,8 cm. Rozstaw osi w czterodrzwiowym Civicu wynosi 269,8 cm (w wersji 5d rozstaw osi jest o 0,1 cm krótszy).
Ciekawymi elementami stylizacyjnymi obfitującego w liczne przetłoczenia i ostre krawędzie nadwozia są reflektory i lampy tylne. Całości dopełniają felgi ze stopów lekkich (w bazowej odmianie o przekątnej 16 cali).
Zobacz też: Test Honda HR-V 1.5 130 KM
Nowa Honda Civic sedan 2017 – silniki tylko z turbo
Jak zapewnia producent, dziesiąta generacja Hondy Civic nie prawie nic wspólnego z dziewiątą. Co ciekawe, Honda zdecydowała się wycofać z oferty silniki wolnossące. Tym samym w gamie napędowej obecnej na rynku odmiany pięciodrzwiowej znalazły się jednostki z turbo – 1.0VTEC/129 KM i 1.5VTEC/182 KM. Z kolei w gamie debiutującej wersji sedan znajduje się na razie tylko jeden silnik, turbodoładowany – 1.5 VTEC/182 KM. Według informacji producenta za 6 miesięcy do oferty zostanie wprowadzony silnik Diesla, który jest już znany klientom Hondy, bo znajdował się w ofercie Civica 9 generacji. Chodzi o oszczędną jednostkę – 1.6/120 KM.
Zobacz też: Test Honda Civic Type-R - 310 KM mocy dzięki Turbo!
Nowa Honda Civic sedan 2017 – wnętrze/wyposażenie
Przedział pasażerski nowej Hondy Civic jest przestronny. Design tablicy przyrządów jest nietuzinkowy, ale kokpit jest ergonomiczny. Jedynym uszczerbkiem w tym zakresie, jaki dostrzegliśmy podczas krótkiej przejażdżki autem, było ukrycie sterowania siłą nawiewu w menu komputera pokładowego (temperaturę reguluje się dostępnymi „pod ręką” pokrętłami).
Kokpit częściowo wykończono miękkim tworzywem, a częściowo twardym plastikiem. Ale całość wygląda dobrze i nie sprawia wrażenia taniego.
Każda wersja jest wyposażona w kolorowy wyświetlacz zainstalowany w miejscu „zegarów” oraz kolorowy wyświetlacz zlokalizowany na konsoli centralnej. Jednak w bazowej ten drugi ma przekątną pięciu cali i obsługuje zestaw Audio, z kolei w bogatszych odmianach ekran ma przekątną 7 cali i obsługuje (oprócz systemu Audio) system pokładowy Honda Connect, kamerę cofania i nawigację Garmin.
Bagażnik Hondy Civic w wersji sedan ma pojemność 519 l.
Zobacz też: Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC
Nowa Honda Civic sedan 2017 – jednostki napędowe
Jak wspomnieliśmy na początku tekstu w tej chwili w gamie jednostek napędowych czterodrzwiowego Civica dostępny jest jeden silnik o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 182 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 240 Nm w zakresie od 1900 do 5000 obr./min. Z napędem standardowo współpracuje sześciobiegowa manualna przekładania. Oprócz niej jest dostępna zmodernizowana przekładnia bezstopniowa CVT, która według informacji producenta imituje zmianę biegów, co przekłada się na znaczny wzrost przyjemności z prowadzenia Civica z CVT. Ponadto w ofercie ma się pojawić 9 stopniowa skrzynia automatyczna.
Według danych producenta 182 konny Civi rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,6 s (8,2 s z CVT) oraz może pojechać z maksymalną prędkością 210 km/h (200 km/h z CVT).
Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ nowy Civic z manualną przekładnią.
Tradycyjnie dla Hondy, dźwignia biegów ma krótki skok i potęguje przyjemność prowadzenia. Jednostka napędowa w dolnych zakresach obrotów niechętnie pokazuje drzemiący w niej potencjał. Dopiero, gdy wskazówka obrotomierza minie wartość 2,5 tys. obr./min. auto żwawo wyrywa do przodu. Układ kierowniczy jest bezpośredni, a zawieszenie dość sprężyste. Cieszy wytłumienie przedziału pasażerskiego podczas jazdy w ruchu miejskim. Podczas jazdy po autostradzie komfort jazdy wyraźnie się obniża po przekroczeniu prędkości 140 km/h. Wtedy szum opływającego nadwozie powietrza staje się zbyt donośny.
Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM
Nowa Honda Civic sedan 2017 – cennik
Najtańsza odmiana nowej Hondy Civic sedan kosztuje 90 400 zł. W standardowym wyposażeniu podstawowej odmiany Comfort znajdziemy m.in.:
- System zapobiegania zjeżdżaniu z pasa ruchu
- System rozpoznawania znaków drogowych
- Radio z ośmioma głośnikami
- Wejście USB
- Automatyczną klimatyzację
- Bezprzewodowy system obsługi telefonu Bluetooth
- Sterowanie radiem z kierownicy
- Automatyczny włącznik świateł
- Elektrycznie regulowane szyby w 4 drzwiach
- Podgrzewane i elektrycznie regulowane lusterka boczne
- Tempomat adaptacyjny
- Podgrzewane fotele przednie
- Światła LED do jazdy dziennej
Wersja Elegance kosztuje minimum 99 200 zł i jest dodatkowo wyposażona m.in. w:
- Skórzaną kierownicę
- Dźwignię zmiany biegów obszytą skórą
- Aluminiowe nakładki na pedały
- System multimedialny Honda Connect z wyświetlaczem o przekątnej 7 cali
- Wejście HDMI
- Czujnik deszczu
- Dwustrefową klimatyzację automatyczną
- Kamerę cofania
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- Elektrycznie składane lusterka wewnętrzne
- Regulację lędźwiowego podparcia fotela kierowcy
- Przednie światła przeciwmgielne
Najbogatsza wersja Executive kosztuje co najmniej 109 200 zł i jest dodatkowo wyposażona m.in. w:
- System monitorowania martwego pola
- System ostrzegania o zbliżającym się pojeździe podczas cofania
- Skórzaną tapicerkę
- Ładowarkę bezprzewodową
- 10 głośników
- Automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne
- Regulację lędźwiowego podparcia fotela pasażera
- Podgrzewane tylne fotele
- Reflektory LED
- Światła przednie przeciwmgielne LED
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.