Pierwsza całoroczna opona Fuldy - MultiControl
REKLAMA
REKLAMA
Fulda wprowadza na rynek swoją pierwszą oponę całoroczną MultiControl. Niezależnie od tego, czy drogi są suche, mokre, pokryte śniegiem czy nawet oblodzone, nowy produkt zapewnia długie przebiegi i znakomitą charakterystykę prowadzenia. Wpływają na to technologia trójwymiarowych lameli „Bubble Blades”, rowki MultiControl, zaawansowana mieszanka gumowa oraz szeroki i płaski obszar styku opony z nawierzchnią. Fulda MultiControl to rozwiązanie dla kierowców, którzy chcą jeździć bezpiecznie, bez konieczności zmiany opon dwa razy w roku.
REKLAMA
Zobacz też: Nowe opony Dunlop SP346, SP446 i SP 246
REKLAMA
Aby uzyskać optymalną równowagę prowadzenia auta latem i zimą, w oponie Fulda MultiControl zastosowano technologię trójwymiarowych lameli „Bubble Blades”. Zapewnia ona równie dobrą przyczepność na drogach pokrytych śniegiem i lodem, oraz na mokrym asfalcie, jednocześnie oferując stabilną jazdę na suchej nawierzchni. Liczne lamele tworzą wiele krawędzi tnących, które przywierają do powierzchni drogi, gdy opona się obraca, co zapewnia lepszą trakcję na śniegu i lodzie. Ponadto lamele blokują się wzajemnie, tworząc zwarty blok podczas hamowania, przyspieszania i pokonywania zakrętów. Zwiększa to stabilność opony i znacząco poprawia precyzję kierowania. W rezultacie produkt oferuje bardzo dobre właściwości jezdne i wysoki poziom bezpieczeństwa przez cały rok.
Specjalne rowki MultiControl skutecznie usuwają wodę, zmniejszając ryzyko aquaplaningu. Opona posiada dodatkowe łączniki wzmacniające, w tym lamele między rowkami MultiControl, dzięki którym wykazuje ona dobrą trakcję na bardzo śliskich nawierzchniach.
Poziom przyczepności
Jednym z największych wyzwań podczas konstruowania opony całorocznej jest zastosowanie odpowiedniego składu mieszanki gumowej, która musi sprawdzać się dobrze zarówno w niskich temperaturach zimą, jak i w wysokich latem. W oponie MultiControl wykorzystano zaawansowaną mieszankę z bardzo dobrze rozproszonymi krzemionkowymi wypełniaczami. Dzięki nim właściwości adhezyjne powierzchni bieżnika pozostają niezmienne w szerokim zakresie temperatur, a opona oferuje dobrą przyczepność niezależnie od warunków atmosferycznych.
Zobacz też: Jak sprawdzać głębokość bieżnika w oponach?
REKLAMA
Opona MultiControl to nie tylko wysoki poziom bezpieczeństwa, ale także długa żywotność, przy jednoczesnym zachowaniu korzystnego stosunku wartości do ceny. Szeroka i płaska powierzchnia styku sprawia, że opona osiąga długie przebiegi. Jest to możliwe, ponieważ większa część gumy pozostaje w kontakcie z nawierzchnią drogi, a siła nacisku rozkłada się optymalnie.
Opona MultiControl będzie dostępna w sprzedaży od jesieni 2016 roku w 18 rozmiarach, o szerokości do 155 do 225 milimetrów, na obręcze o średnicy od 13 do 17 cali i wysokości od 45 do 70.
155/70 R13 75T |
165/70 R14 81T |
175/65 R14 82T |
175/70 R14 81T |
185/60 R15 88H XL |
185/55 R15 82H |
185/65 R15 88H |
195/55 R16 87V |
195/50 R15 82H |
165/65 R14 97T |
195/65 R15 91H |
185/60 R14 82H |
205/55 R16 94V XL |
195/60 R15 88H |
225/45 R17 94V XL |
205/60 R16 96V XL |
155/65 R14 75T |
215/55 R16 97V XL |
Źródło: materiały prasowe Fulda
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.