REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza całoroczna opona Fuldy - MultiControl

opona Fulda MultiControl
opona Fulda MultiControl
Fulda

REKLAMA

REKLAMA

Fulda Multikontrol to pierwsza całoroczna opona niemieckiego producenta. Czym się charakteryzuje i w jakich rozmiarach jest dostępna?

Fulda wprowadza na rynek swoją pierwszą oponę całoroczną MultiControl. Niezależnie od tego, czy drogi są suche, mokre, pokryte śniegiem czy nawet oblodzone, nowy produkt zapewnia długie przebiegi i znakomitą charakterystykę prowadzenia. Wpływają na to technologia trójwymiarowych lameli „Bubble Blades”, rowki MultiControl, zaawansowana mieszanka gumowa oraz szeroki i płaski obszar styku opony z nawierzchnią. Fulda MultiControl to rozwiązanie dla kierowców, którzy chcą jeździć bezpiecznie, bez konieczności zmiany opon dwa razy w roku.

REKLAMA

Zobacz też: Nowe opony Dunlop SP346, SP446 i SP 246

REKLAMA

Aby uzyskać optymalną równowagę prowadzenia auta latem i zimą, w oponie Fulda MultiControl zastosowano technologię trójwymiarowych lameli „Bubble Blades”. Zapewnia ona równie dobrą przyczepność na drogach pokrytych śniegiem i lodem, oraz na mokrym asfalcie, jednocześnie oferując stabilną jazdę na suchej nawierzchni. Liczne lamele tworzą wiele krawędzi tnących, które przywierają do powierzchni drogi, gdy opona się obraca, co zapewnia lepszą trakcję na śniegu i lodzie. Ponadto lamele blokują się wzajemnie, tworząc zwarty blok podczas hamowania, przyspieszania i pokonywania zakrętów. Zwiększa to stabilność opony i znacząco poprawia precyzję kierowania. W rezultacie produkt oferuje bardzo dobre  właściwości jezdne i wysoki poziom bezpieczeństwa przez cały rok.

Specjalne rowki MultiControl skutecznie usuwają wodę, zmniejszając ryzyko aquaplaningu. Opona posiada dodatkowe łączniki wzmacniające, w tym lamele między rowkami MultiControl, dzięki którym wykazuje ona dobrą trakcję na bardzo śliskich nawierzchniach.

Poziom przyczepności

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednym z największych wyzwań podczas konstruowania opony całorocznej  jest zastosowanie odpowiedniego składu mieszanki gumowej, która musi sprawdzać się dobrze zarówno w niskich temperaturach zimą, jak i w wysokich latem. W oponie MultiControl wykorzystano zaawansowaną mieszankę z bardzo dobrze rozproszonymi krzemionkowymi wypełniaczami. Dzięki nim właściwości adhezyjne powierzchni bieżnika pozostają niezmienne w szerokim zakresie temperatur, a opona oferuje dobrą przyczepność niezależnie od warunków atmosferycznych.  

Zobacz też: Jak sprawdzać głębokość bieżnika w oponach?

REKLAMA

Opona MultiControl to nie tylko wysoki poziom bezpieczeństwa, ale także długa żywotność, przy jednoczesnym zachowaniu korzystnego stosunku wartości do ceny. Szeroka i płaska powierzchnia styku sprawia, że opona osiąga długie przebiegi.  Jest to możliwe, ponieważ większa część gumy pozostaje w kontakcie z nawierzchnią drogi, a siła nacisku rozkłada się optymalnie.

Opona MultiControl będzie dostępna w sprzedaży od jesieni 2016 roku w 18 rozmiarach, o szerokości do 155 do 225 milimetrów, na obręcze o średnicy od 13 do 17 cali i wysokości od 45 do 70.

155/70 R13 75T

165/70 R14 81T

175/65 R14 82T

175/70 R14 81T

185/60 R15 88H XL

185/55 R15 82H

185/65 R15 88H

195/55 R16 87V

195/50 R15 82H

165/65 R14 97T

195/65 R15 91H

185/60 R14 82H

205/55 R16 94V XL

195/60 R15 88H

225/45 R17 94V XL

205/60 R16 96V XL

155/65 R14 75T

215/55 R16 97V XL

Źródło: materiały prasowe Fulda

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

REKLAMA

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

REKLAMA