REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza całoroczna opona Fuldy - MultiControl

Subskrybuj nas na Youtube
opona Fulda MultiControl
opona Fulda MultiControl
Fulda

REKLAMA

REKLAMA

Fulda Multikontrol to pierwsza całoroczna opona niemieckiego producenta. Czym się charakteryzuje i w jakich rozmiarach jest dostępna?

Fulda wprowadza na rynek swoją pierwszą oponę całoroczną MultiControl. Niezależnie od tego, czy drogi są suche, mokre, pokryte śniegiem czy nawet oblodzone, nowy produkt zapewnia długie przebiegi i znakomitą charakterystykę prowadzenia. Wpływają na to technologia trójwymiarowych lameli „Bubble Blades”, rowki MultiControl, zaawansowana mieszanka gumowa oraz szeroki i płaski obszar styku opony z nawierzchnią. Fulda MultiControl to rozwiązanie dla kierowców, którzy chcą jeździć bezpiecznie, bez konieczności zmiany opon dwa razy w roku.

REKLAMA

Zobacz też: Nowe opony Dunlop SP346, SP446 i SP 246

REKLAMA

Aby uzyskać optymalną równowagę prowadzenia auta latem i zimą, w oponie Fulda MultiControl zastosowano technologię trójwymiarowych lameli „Bubble Blades”. Zapewnia ona równie dobrą przyczepność na drogach pokrytych śniegiem i lodem, oraz na mokrym asfalcie, jednocześnie oferując stabilną jazdę na suchej nawierzchni. Liczne lamele tworzą wiele krawędzi tnących, które przywierają do powierzchni drogi, gdy opona się obraca, co zapewnia lepszą trakcję na śniegu i lodzie. Ponadto lamele blokują się wzajemnie, tworząc zwarty blok podczas hamowania, przyspieszania i pokonywania zakrętów. Zwiększa to stabilność opony i znacząco poprawia precyzję kierowania. W rezultacie produkt oferuje bardzo dobre  właściwości jezdne i wysoki poziom bezpieczeństwa przez cały rok.

Specjalne rowki MultiControl skutecznie usuwają wodę, zmniejszając ryzyko aquaplaningu. Opona posiada dodatkowe łączniki wzmacniające, w tym lamele między rowkami MultiControl, dzięki którym wykazuje ona dobrą trakcję na bardzo śliskich nawierzchniach.

Poziom przyczepności

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednym z największych wyzwań podczas konstruowania opony całorocznej  jest zastosowanie odpowiedniego składu mieszanki gumowej, która musi sprawdzać się dobrze zarówno w niskich temperaturach zimą, jak i w wysokich latem. W oponie MultiControl wykorzystano zaawansowaną mieszankę z bardzo dobrze rozproszonymi krzemionkowymi wypełniaczami. Dzięki nim właściwości adhezyjne powierzchni bieżnika pozostają niezmienne w szerokim zakresie temperatur, a opona oferuje dobrą przyczepność niezależnie od warunków atmosferycznych.  

Zobacz też: Jak sprawdzać głębokość bieżnika w oponach?

REKLAMA

Opona MultiControl to nie tylko wysoki poziom bezpieczeństwa, ale także długa żywotność, przy jednoczesnym zachowaniu korzystnego stosunku wartości do ceny. Szeroka i płaska powierzchnia styku sprawia, że opona osiąga długie przebiegi.  Jest to możliwe, ponieważ większa część gumy pozostaje w kontakcie z nawierzchnią drogi, a siła nacisku rozkłada się optymalnie.

Opona MultiControl będzie dostępna w sprzedaży od jesieni 2016 roku w 18 rozmiarach, o szerokości do 155 do 225 milimetrów, na obręcze o średnicy od 13 do 17 cali i wysokości od 45 do 70.

155/70 R13 75T

165/70 R14 81T

175/65 R14 82T

175/70 R14 81T

185/60 R15 88H XL

185/55 R15 82H

185/65 R15 88H

195/55 R16 87V

195/50 R15 82H

165/65 R14 97T

195/65 R15 91H

185/60 R14 82H

205/55 R16 94V XL

195/60 R15 88H

225/45 R17 94V XL

205/60 R16 96V XL

155/65 R14 75T

215/55 R16 97V XL

Źródło: materiały prasowe Fulda

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA