REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe opony Dunlop SP346, SP446 i SP 246

Tomasz Korniejew
Nowa opona Dunlop SP346
Nowa opona Dunlop SP346
Dunlop

REKLAMA

REKLAMA

Nowe opony Dunlop SP346, SP446 i SP 246 są przeznaczone do pojazdów ciężarowych. Według informacji producenta są cichsze, oszczędniejsze i zapewniają lepszą trakcję niż modele poprzedniej generacji.

Nowe opony Dunlop SP346, SP446 i SP246

Wprowadzenie do sprzedaży trzech nowych modeli opon przeznaczonych do samochodów ciężarowych, nie oznacza że na rynku pojawią się trzy nowe modele ogumienia, które każdy właściciel ciężarówki będzie mógł będzie mógł dobierać wedle uznania.

REKLAMA

W tym przypadku mamy do czynienia z premierą co prawda trzech różnych opon, ale przeznaczonych do jednego zestawu – każda z nich przeznaczona jest do użytkowania na innej osi zestawu: ciągnik siodłowy z naczepą.

W samochodach ciężarowych inny rodzaj opon przeznaczony jest do eksploatacji na osi kierowanej (SP346), inny na osi napędowej (SP446), a jeszcze inny na osi wleczonej. Wszystkie, choć należą do tej samej najnowszej (według nomenklatury producenta szóstej) generacji opon serii SP różnią się między sobą konstrukcją, kształtem bieżnika i składem mieszanki.

Zobacz też: Ciche opony - Dunlop Noise Shield

Opona Dunlop SP346 przeznaczona na oś kierowaną

REKLAMA

Według informacji producenta nowa opona Dunlop SP346 na oś kierowaną oferuje dłuższe przebiegi i niższe zużycie paliwa niż poprzedniczka (SP344), a także odpowiednią trakcję i kontrolę w każdych warunkach. Ogumienie spełnia regulacje dla unijnej homologacji opon zimowych dla pojazdów ciężarowych, jak również wymagania oznaczenia M+S.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak powiedział przedstawiciel Dunlop: „Lamele, pogłębione w stosunku do schodzącego z rynku modelu opony SP344, są tutaj kluczowym elementem, ponieważ zwiększają elastyczność bloków bieżnika i umożliwiają wydajniejsze zbijanie śniegu. Konstrukcja lameli i ich gęstość zostały dobrane w taki sposób, aby zapewniać jednocześnie wolne zużycie opony, sprawność zimą i wysoką przyczepność na mokrej nawierzchni. Charakterystyka zużycia utrzymuje właściwości bieżnika przez cały okres eksploatacji, aż do chwili gdy opona będzie gotowa do nacinania. Aby pomóc w utrzymaniu wydajności operacyjnej pojazdów, od których wymaga się zwiększonej nośności, nowa opona Dunlop SP346 na oś kierowaną jest w niektórych rozmiarach dostępna w wersji High Load. Ogumienie na oś kierowaną pomaga kompensować zwiększone obciążenia osi przedniej, na przykład dodatkowym osprzętem wymaganym przez normę Euro VI.”

Więcej informacji na temat eksploatacji opon znajdziesz tutaj

Opona na oś napędową Dunlop SP446

REKLAMA

Podobnie jak nowa opona na oś kierowaną, wersja Dunlop SP446 na oś napędową oferuje dłuższe przebiegi przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa w porównaniu z poprzednim modelem SP444.  Ogumienie charakteryzuje się również doskonałą trakcją w każdych warunkach. Jednym z najważniejszych elementów dających przewagę pod względem osiągów jest podstawa lameli, która kształtem przypomina kroplę deszczu. Specjalna konstrukcja pomaga spełnić wymogi oznaczeń M+S i 3PMSF, jednocześnie zmniejszając obciążenie spodniej części lameli. Kolejną zaletą lameli jest trwałość w warunkach przewozów regionalnych. Rozmiar bloków bieżnika i szerokość rowków równomiernie rozkłada sztywność bieżnika, co wydłuża przebiegi i zwiększa przyczepność w mokrych warunkach drogowych.

Dodatkową właściwością jest nowa technologia dwuwarstwowa. Zewnętrzna warstwa bieżnika jest wysoce odporna na ścieranie, natomiast wewnętrzna zmniejsza opór toczenia dzięki niskiej histerezie. Rozwiązania te wydłużają przebiegi oraz poprawiają efektywność paliwową, utrzymując niskie opory toczenia przez cały okres eksploatacji opony. Wzór bieżnika w kształcie litery V zmniejsza poziom hałasu i dodatkowo wydłuża przebiegi. Dzięki temu bloki wchodzą w strefę styku stopniowo, co ogranicza hałas. Taka konstrukcja przyczynia się również do wydłużenia żywotności opony dzięki poszerzeniu bieżnika i wyższej wartości wskaźnika netto-brutto. Dzięki tym właściwościom opona ma większą objętość gumy przy niezmienionym rozkładzie sztywności w blokach bieżnika. Łączniki poprzeczne zwiększają sztywność bieżnika i ograniczają uślizg bloków w momencie przechodzenia przez strefę styku. Podobnie jak produkty na oś kierowaną SP346, nowa SP446 zapewnia wysoki poziom przyczepności przez cały okres eksploatacji aż do chwili bieżnikowania.

Zobacz też: Etykiety na oponach - jak czytać?

Opony dla naczep Dunlop SP246

Nowe ogumienie dla naczep Dunlop SP246 z oznaczeniem M+S, które uzupełnia ofertę nowych opon SP346 i SP446 będzie dostępne w drugiej połowie roku w rozmiarach 385/55R22.5 160 (158) i wersji 385/65R22.5 164 (158) HL (High Load)  umożliwiającej obciążenie osi przedniej do 10 ton, co pozwoli zwiększyć ładowność użytkową, a tym samym zwiększy wydajność operatorów flot.

Kilka "żyć" opon przeznaczonych do samochodów ciężarowych

Opony do samochodów ciężarowych są zazwyczaj projektowane w taki sposób, by można je było regenerować po pewnym okresie eksploatacji.

Także najnowsze ogumienie Dunlop zostało zaprojektowane zgodnie z koncepcją „wielokrotnego życia”.

W efekcie opony SP346, SP446 i SP246 można pogłębiać i bieżnikować. Maksymalna głębokość pogłębienia to w przypadku wspomnianych modeli – 3mm, szerokość pogłębienia głównego rowka: 6-8 mm, a rowków poprzecznych 3-4 mm.

Zobacz też: Czujnik zużycia opony CAIS

Rozmiary i dostępność

Opony na oś kierującą Dunlop SP346  Dostępne od Opony na oś napędową Dunlop SP446  Dostępne od
315/80R22.5 156/150L (154/150M) maj  315/80R22.5 156/150L (154/150M) maj
315/70R22.5 156/150L High Load czerwiec 315/70R22.5 154/150L (152/148M) czerwiec
295/80R22.5 154/149M High Load lipiec 295/80R22.5 152/148M lipiec
385/65R22.5 160K (158L) lipiec  315/60R22.5 152/148L sierpień
295/60R22.5 150/147K (149/146L) sierpień 295/60R22.5 150/147K (149/146L) sierpień

Źródło: Dunlop

Nowa opona Dunlop SP446
Dunlop
Nowa opona Dunlop SP246
Dunlop
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

REKLAMA

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

W 2024 r. wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Podsumowanie roku na polskich drogach

Komenda Główna Policji opublikowała wstępne dane dotyczące roku 2024 na polskich drogach. Wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Liczba ofiar śmiertelnych zmalała.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli rozruchowych? Czy ważna jest kolejność?

Chyba większość kierowców spotkała sytuacja, w której nie mogli odpalić auta z powodu rozładowanego akumulatora. Czasem wystarczy noc z przymrozkami, aby samochód przestał współpracować. Z pomocą przychodzą wtedy kable rozruchowe i pojazd "dawca". Jak prawidłowo podłączyć kable, aby bezpiecznie odpalić auto? Podpowiadamy.

Rok 2024 w motoryzacji. Zmiany, wyzwania i przełomowe momenty

Rok 2024 przyniósł kluczowe zmiany i wyzwania dla przemysłu motoryzacyjnego. Zaostrzone regulacje, jak Fit for 55 i AFIR, przyspieszają przejście na elektromobilność, podczas gdy spadające zainteresowanie elektrykami, rosnąca konkurencja z Chin i niedostateczna infrastruktura ładowania utrudniają rozwój tego sektora. Eksperci podsumowują najważniejsze wydarzenia i trendy, które ukształtowały rynek motoryzacyjny w minionym roku, oraz dzielą się prognozami na przyszłość.

REKLAMA