REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sportowa opona do jazdy na torze - Dunlop Sport Maxx RT2

Dunlop Sport Maxx RT2
Dunlop Sport Maxx RT2
Dunlop

REKLAMA

REKLAMA

Kierowcy ceniący najwyższe osiągi oprócz szybkiego auta potrzebują też odpowiednich opon. Aby zarówno na drodze jak i na torze samochód dysponował odpowiednią przyczepnością Dunlop wprowadził nową, udoskonaloną oponę Sport Maxx RT2.

Dunlop wprowadza na rynek nową oponę letnią klasy Ultra High Performance – Sport Maxx RT2, która zastąpi wielokrotnie nagradzany model Sport Maxx RT. Opona wyróżnia się znakomitą przyczepnością i trakcją, a także krótszymi czasami okrążenia na torze w porównaniu z poprzednim modelem[1]. Znakomite właściwości jezdne potwierdzają testy przeprowadzone na zlecenie Dunlopa przez niezależną organizację TÜV[2].

REKLAMA

REKLAMA

Oponę skonstruowano w myśl filozofii marki, zawartej w haśle „Forever Forward”, której esencją jest zapewnianie ekscytujących wrażeń z jazdy. Źródłem wiedzy i inspiracji dla powstania nowej opony Sport Maxx RT2 była długa historia sukcesów Dunlopa w sporcie, w tym zwycięstwa w wyścigach na wytrzymałość.

Opona jest prawdziwym mistrzem przyczepności i precyzji kierowania, o czym świadczą wyniki testu porównawczego przeprowadzonego przez niezależną organizację TÜV Süd ¹, które potwierdzają, że znakomicie sprawdza się ona w sytuacjach wymagających najwyższych osiągów. Samochód na oponach Sport Maxx RT2 w czasie testu na mokrym torze pokonywał okrążenie o 1,3% szybciej niż wynosiła średnia wyników czterech produktów głównych konkurentów, a jego trakcja na suchej nawierzchni była o 4,1% lepsza niż średnia wyników czterech produktów głównych konkurentów ¹. Opona wykazała się również lepszą o 5,6% przyczepnością boczną na mokrej nawierzchni¹. Ponadto, jak wynika z testu DEKRA przeprowadzonego na zlecenie Dunlopa, opona Sport Maxx RT2 wyróżnia się wyższą o 34% trwałością bieżnika na najbardziej obciążonej osi, w porównaniu ze średnią wiodących produktów konkurencji[3].

REKLAMA

Najważniejsze właściwości techniczne:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Mieszanka gumowa z domieszką gumożywicy dla maksymalnej przyczepności na mokrych i suchych drogach.
  • Duże zewnętrzne bloki barkowe dla większej przyczepności w zakrętach w porównaniu z poprzednim modelem. 
  • Nowy wzór bieżnika z klockami skracającymi drogę hamowania w porównaniu z poprzednim modelem, szczególnie przy wysokich prędkościach.
  • Wzmocniony kord stalowy zapewniający krótszy czas reakcji opony na ruch kierownicą oraz lepszą trakcję w porównaniu z poprzednim modelem, inspirowany doświadczeniem Dunlopa i zwycięstwami w najtrudniejszym, 24-godzinnym wyścigu na bardzo trudnej Pętli Północnej toru Nürburgring.

„To idealna opona klasy Ultra High Performance dla wymagających kierowców, którzy poszukują najmocniejszych wrażeń z jazdy”, powiedział Alexis Bortoluzzi, dyrektor marketingu opon osobowych Goodyear EMEA. „Wyniki testu potwierdzają, że osiągnęliśmy silną pozycję w segmencie UHP”.

Opona została już wybrana na pierwsze wyposażenie jednego z najbardziej ekstremalnych samochodów dopuszczonych do ruchu drogowego. Firma Radical, najbardziej znana z samochodów wyścigowych, wybrała oponę Dunlop Sport Maxx RT2 do samochodu RXC Turbo model 2016. Pojazd ten jest inspirowany współczesnymi prototypami Le Mans i ma silnik o mocy ponad 500 koni. Aerodynamicznie zaawansowana karoseria i skrzydła wytwarzają siłę porównywalną z samochodami wyścigowymi. RXC Turbo zaprojektowano z myślą o zaawansowanej jeździe torowej, przy zachowaniu możliwości poruszania po nawet najbardziej wymagających drogach publicznych.

Opony będą dostępne na obręcze o średnicy od 17 do 21 cali (zgodnie z wyszczególnieniem w poniższej tabeli), a 80% rozmiarów będzie dostępnych od marca 2016 r.


[1] Test przeprowadzony na zlecenie by Dunlop we wrześniu 2015 przez TÜV SÜD Product Service GmbH (Sprawozdanie nr 713066268) w Mireval; rozmiar opony 225/45R17 91Y; samochód: Golf VI 1.4 TSI i Golf VI GTi. Rezultaty testu: czas okrążenia krótszy o 1,96 sekundy w porównaniu z poprzednim modelem Dunlop Sport Maxx RT.

[2] Test przeprowadzony na zlecenie Dunlop we wrześniu 2015 przez TÜV SÜD Product Service GmbH (Sprawozdanie nr 713066268) w Mireval; rozmiar opony 225/45R17 91Y; samochód: Golf VI 1.4 TSI i Golf VI Gatti. Rezultaty testu: prowadzenie na mokrej drodze lepsze o 4,1% (subiekt.), czas okrążenia na mokrym torze krótszy o 1,3% i o 5,6% lepsza przyczepność boczna w teście na mokrym okręgu, w porównaniu ze średnią głównych konkurentów w teście: Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Pirelli Pzero, Continental Sportcontact 5.

[3] Test przeprowadzony na zlecenie Dunlopa przez DEKRA: LRT 2015-137 w dniu 02/11/2015. Samochód: Golf VII 2.0 TDI 150 HP. Tor FP01, Mireval, Francja. Dystans 19275 km (6 serii). Rodzaj testu: zużycie bieżnika. Rozmiar opony: 225/45 R17. Porównanie ze średnią głównych konkurentów w teście: Pirelli P Zero, Michelin Pilot Sport 3, ContiSportContact 5 i Bridgestone Potenza S001.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA