REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sportowa opona do jazdy na torze - Dunlop Sport Maxx RT2

Dunlop Sport Maxx RT2
Dunlop Sport Maxx RT2
Dunlop

REKLAMA

REKLAMA

Kierowcy ceniący najwyższe osiągi oprócz szybkiego auta potrzebują też odpowiednich opon. Aby zarówno na drodze jak i na torze samochód dysponował odpowiednią przyczepnością Dunlop wprowadził nową, udoskonaloną oponę Sport Maxx RT2.

Dunlop wprowadza na rynek nową oponę letnią klasy Ultra High Performance – Sport Maxx RT2, która zastąpi wielokrotnie nagradzany model Sport Maxx RT. Opona wyróżnia się znakomitą przyczepnością i trakcją, a także krótszymi czasami okrążenia na torze w porównaniu z poprzednim modelem[1]. Znakomite właściwości jezdne potwierdzają testy przeprowadzone na zlecenie Dunlopa przez niezależną organizację TÜV[2].

REKLAMA

REKLAMA

Oponę skonstruowano w myśl filozofii marki, zawartej w haśle „Forever Forward”, której esencją jest zapewnianie ekscytujących wrażeń z jazdy. Źródłem wiedzy i inspiracji dla powstania nowej opony Sport Maxx RT2 była długa historia sukcesów Dunlopa w sporcie, w tym zwycięstwa w wyścigach na wytrzymałość.

Opona jest prawdziwym mistrzem przyczepności i precyzji kierowania, o czym świadczą wyniki testu porównawczego przeprowadzonego przez niezależną organizację TÜV Süd ¹, które potwierdzają, że znakomicie sprawdza się ona w sytuacjach wymagających najwyższych osiągów. Samochód na oponach Sport Maxx RT2 w czasie testu na mokrym torze pokonywał okrążenie o 1,3% szybciej niż wynosiła średnia wyników czterech produktów głównych konkurentów, a jego trakcja na suchej nawierzchni była o 4,1% lepsza niż średnia wyników czterech produktów głównych konkurentów ¹. Opona wykazała się również lepszą o 5,6% przyczepnością boczną na mokrej nawierzchni¹. Ponadto, jak wynika z testu DEKRA przeprowadzonego na zlecenie Dunlopa, opona Sport Maxx RT2 wyróżnia się wyższą o 34% trwałością bieżnika na najbardziej obciążonej osi, w porównaniu ze średnią wiodących produktów konkurencji[3].

REKLAMA

Najważniejsze właściwości techniczne:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Mieszanka gumowa z domieszką gumożywicy dla maksymalnej przyczepności na mokrych i suchych drogach.
  • Duże zewnętrzne bloki barkowe dla większej przyczepności w zakrętach w porównaniu z poprzednim modelem. 
  • Nowy wzór bieżnika z klockami skracającymi drogę hamowania w porównaniu z poprzednim modelem, szczególnie przy wysokich prędkościach.
  • Wzmocniony kord stalowy zapewniający krótszy czas reakcji opony na ruch kierownicą oraz lepszą trakcję w porównaniu z poprzednim modelem, inspirowany doświadczeniem Dunlopa i zwycięstwami w najtrudniejszym, 24-godzinnym wyścigu na bardzo trudnej Pętli Północnej toru Nürburgring.

„To idealna opona klasy Ultra High Performance dla wymagających kierowców, którzy poszukują najmocniejszych wrażeń z jazdy”, powiedział Alexis Bortoluzzi, dyrektor marketingu opon osobowych Goodyear EMEA. „Wyniki testu potwierdzają, że osiągnęliśmy silną pozycję w segmencie UHP”.

Opona została już wybrana na pierwsze wyposażenie jednego z najbardziej ekstremalnych samochodów dopuszczonych do ruchu drogowego. Firma Radical, najbardziej znana z samochodów wyścigowych, wybrała oponę Dunlop Sport Maxx RT2 do samochodu RXC Turbo model 2016. Pojazd ten jest inspirowany współczesnymi prototypami Le Mans i ma silnik o mocy ponad 500 koni. Aerodynamicznie zaawansowana karoseria i skrzydła wytwarzają siłę porównywalną z samochodami wyścigowymi. RXC Turbo zaprojektowano z myślą o zaawansowanej jeździe torowej, przy zachowaniu możliwości poruszania po nawet najbardziej wymagających drogach publicznych.

Opony będą dostępne na obręcze o średnicy od 17 do 21 cali (zgodnie z wyszczególnieniem w poniższej tabeli), a 80% rozmiarów będzie dostępnych od marca 2016 r.


[1] Test przeprowadzony na zlecenie by Dunlop we wrześniu 2015 przez TÜV SÜD Product Service GmbH (Sprawozdanie nr 713066268) w Mireval; rozmiar opony 225/45R17 91Y; samochód: Golf VI 1.4 TSI i Golf VI GTi. Rezultaty testu: czas okrążenia krótszy o 1,96 sekundy w porównaniu z poprzednim modelem Dunlop Sport Maxx RT.

[2] Test przeprowadzony na zlecenie Dunlop we wrześniu 2015 przez TÜV SÜD Product Service GmbH (Sprawozdanie nr 713066268) w Mireval; rozmiar opony 225/45R17 91Y; samochód: Golf VI 1.4 TSI i Golf VI Gatti. Rezultaty testu: prowadzenie na mokrej drodze lepsze o 4,1% (subiekt.), czas okrążenia na mokrym torze krótszy o 1,3% i o 5,6% lepsza przyczepność boczna w teście na mokrym okręgu, w porównaniu ze średnią głównych konkurentów w teście: Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Pirelli Pzero, Continental Sportcontact 5.

[3] Test przeprowadzony na zlecenie Dunlopa przez DEKRA: LRT 2015-137 w dniu 02/11/2015. Samochód: Golf VII 2.0 TDI 150 HP. Tor FP01, Mireval, Francja. Dystans 19275 km (6 serii). Rodzaj testu: zużycie bieżnika. Rozmiar opony: 225/45 R17. Porównanie ze średnią głównych konkurentów w teście: Pirelli P Zero, Michelin Pilot Sport 3, ContiSportContact 5 i Bridgestone Potenza S001.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

REKLAMA

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA