Dunlop StreetResponse2 - nowa opona do małych aut
REKLAMA
REKLAMA
Opony Dunlop StreetResponse2
Dunlop, jeden z wiodących światowych producentów opon high i ultra high performance, wprowadza na europejski rynek model StreetResponse2. Nowe opony, przeznaczone do małych pojazdów umożliwiają wykorzystanie najlepszych właściwości opon Dunlop w tym segmencie.
REKLAMA
Nowe opony StreetResponse2, dostępne w rozmiarach 13, 14 i 15 cali, osiągają lepsze rezultaty na mokrej i suchej nawierzchni: krótszą drogę hamowania i wydłużenie przebiegów o 10% w porównaniu z poprzednim modelem (testowane w zakładach badawczo-rozwojowych Goodyear w Mireval we Francji w 2013 r. W oparciu o wyniki wew. testów z zastosowaniem opony o rozmiarze 175/65 R14 T na samochodzie Ford Fiesta 1.6i.)
Zobacz też: Czujniki TPMS obowiązkowo w każdym samochodzie
REKLAMA
„Projektując nową oponę przeznaczoną do małych samochodów dołożyliśmy wszelkich starań, aby posiadała wszystkie parametry jakościowe charakterystyczne dla Dunlopa. Dzięki temu StreetResponse2 wyróżnia się m.in. solidną przyczepnością na suchej i mokrej nawierzchni” – powiedział Guillaume Carli, dyrektor marki Dunlop w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Aby ułatwić prowadzenie na mokrej nawierzchni, opracowano nowy kształt opony, o bardziej zaokrąglonym konturze, który skutecznie przecina warstwę wody. Zoptymalizowana rzeźba bieżnika o podwójnym, szerokim rowku obwodowym pomaga odprowadzać wodę z podłoża. Dodatkowym czynnikiem poprawiającym przyczepność na mokrej nawierzchni są liczne nacięcia i rowki poprzeczne, których zadaniem jest usuwanie wody z bieżnika. Technologie te pomagają zmniejszyć ryzyko aquaplaningu i skrócić drogę hamowania na mokrej nawierzchni w porównaniu z poprzednim modelem opony.
Na suchej nawierzchni opona Dunlop StreetResponse2 radzi sobie doskonale za sprawą solidnego centralnego żebra, które poprawia przyczepność podczas skrętów. Natomiast ogólna konstrukcja i niewielka masa opony przekładają się na niższy opór toczenia.
Zobacz też: Porsche Macan na nowych oponach Michelin
REKLAMA
„StreetResponse2 zapewnia też lepsze parametry jeśli chodzi o drogę hamowania – w porównaniu z poprzednim modelem skróciliśmy ją o dwa metry na mokrej nawierzchni i półtora metra na suchej. Włożyliśmy również wiele pracy w inne niezwykle istotne kryterium – żywotność. Opona Dunlop StreetResponse2 imponuje wydłużeniem przebiegów o 10% w porównaniu z poprzednim modelem za sprawą wielu ulepszeń zastosowanych podczas projektowania (testowane w zakładach badawczo-rozwojowych Goodyear w Mireval we Francji w 2013 r. W oparciu o wyniki wew. testów z zastosowaniem opony o rozmiarze 175/65R14 T na samochodzie Ford Fiesta 1.6i.)" – dodał Guillaume Carli.
Efektem udoskonaleń w stosunku do pierwszej generacji opon StreetResponse jest skrócenie drogi hamowania na mokrej i suchej nawierzchni. Opona hamuje na mokrej nawierzchni na dystansie o 6% krótszym niż poprzedni model, co oznacza 2 metry różnicy przy hamowaniu z 80 km/h do zatrzymania. Na suchej nawierzchni opona hamuje na dystansie o 4% krótszym niż poprzedni model, co oznacza 1,5 metra przy hamowania ze 100 km/h do zatrzymania na suchej nawierzchni.
Przyczepność opony na mokrej nawierzchni
Dunlop StreetResponse2 posiada ocenę B w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni i ocenę C w zakresie oporu toczenia (W oparciu o 20 rozmiarów opon wprowadzonych dotychczas na rynek, z czego 18 (90%) posiada klasyfikację BC), co czyni ją jedną z najlepiej klasyfikowanych opon – w ramach europejskiego systemu etykietowania ogumienia – w swojej kategorii na rynku europejskim.
Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance,
z imponującą historią sukcesów i rekordów w sportach motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy.
Źródło: materiały prasowe Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o. o.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA