REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa opona Continental SportContact 6

Subskrybuj nas na Youtube
Nowa opona Continental SportContact 6 została zatwierdzona do używania przy prędkościach dochodzących do 350 km/h! Z czego jest zrobiona?
Nowa opona Continental SportContact 6 została zatwierdzona do używania przy prędkościach dochodzących do 350 km/h! Z czego jest zrobiona?
Continental

REKLAMA

REKLAMA

Nowa opona Continental SportContact 6 została zatwierdzona do używania przy prędkościach dochodzących do 350 km/h! Z czego jest zrobiona?

Nowa opona Continental SportContact 6

SportContact 6 została opracowana z wykorzystaniem wielu nowatorskich rozwiązań. Pierwszym z nich jest udoskonalenie przez konstruktorów Continental mieszanki bieżnikowej „Black Chili”. Dzięki niej nowa opona jest nie tylko odpowiednio sztywna, ale także doskonale dopasowuje się do nawierzchni. W trakcie jazdy bieżnik z ulepszoną mieszanką zapewnia wyższą przyczepność opony do nawierzchni, działając jak małe przyssawki na poziomie nanoskopowym. Nowa opona zapewnia doskonałą przyczepność podczas hamowania, w zakrętach, czy przy gwałtownym przyspieszaniu, bez względu na warunki atmosferyczne.

REKLAMA

Nowa warstwa wzmacniająca została zaprojektowana z włókien Aralon 350, które opracowano specjalnie dla opony SportContact 6.

Continental

Continental

Zobacz nasz serwis o oponach

Jak skonstruowana jest opona Continental SportContact 6?

REKLAMA

Inżynierowie firmy zadbali również o lepszą kontrolę mocy w oponie, co było możliwe poprzez zastosowanie nowego wzoru bieżnika, opracowanego w technologii wektorowania sił (Force Vectoring). Dzięki niej opona SportContact 6 zapewnia precyzyjne prowadzenie i natychmiastową reakcję nawet przy niewielkich ruchach kierownicy. W nowej oponie zastosowano różne typy bieżnika wewnątrz, na zewnątrz i w środku czoła opony. W zależności od rozmiaru ogumienia, trzy lub cztery środkowe żebra, wraz z zewnętrznymi barkami opony, zapewniają poprzeczny transfer sił, co znacznie poprawia bezpośrednie przenoszenie ruchów kierownicy na nawierzchnię.

W przypadku opon sportowych, podczas skręcania zewnętrzna część opony jest narażona na oddziaływanie większych sił, niż część wewnętrzna. Dlatego też bloki żeber w SportContact 6 zostały ułożone asymetrycznie – jedna strona jest zwrócona na zewnątrz auta, druga do wewnątrz, co podnosi ich stabilność. Podczas pracy nad krawędziami zewnętrznymi, projektanci Continental połączyli różne elementy bloków, aby uformować jedną, większą jednostkę. W ten sposób, większe bloki bieżnika znajdujące się na zewnątrz zostały połączone ze splecionymi elementami w drugim rzędzie, a to pozwoliło na wzajemne wspomaganie podczas pokonywania zakrętów.

Opona Continental SportContact 6.

Continental

Continental

Zobacz też: Continental dostarcza technologię do silników

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aralon 350 - jak to działa?

Nowa opona SportContact 6 została zatwierdzona do użytku przy prędkościach aż do 350 km/h. Oznacza to, że nie tylko wymaga się od niej doskonałych właściwości podczas hamowania, przyczepności i stabilności kierunkowej, ale także jej struktura musi być przystosowana do ekstremalnych prędkości i towarzyszącym im ogromnym siłom odśrodkowym. Dla zwiększenia ogólnej sztywności i wytrzymałości opony, inżynierowie Continental dodali nową warstwę wzmacniającą i umieścili ją tuż pod bieżnikiem. Struktura ta została zaprojektowana z włókien Aralon 350, które opracowano specjalnie dla opony SportContact 6. Jest to syntetyczny materiał, w którym dwie przędze wykonane z silnego aramidu zostają ciasno zaplecione za pomocą elastycznego nylonu. Konstrukcja działa jak dodatkowy pas stali
i pozwala na zachowanie stabilnego kształtu bieżnika opony przy najwyższych prędkościach.

Zobacz też: Rodzaje bieżnika w oponach

Właściwości opony SportContact 6

Nowa opona Continental zastępuje ContiSportContact 5 P i jest dostępna w 41 rozmiarach, o średnicach od 19 do 23 cali. W porównaniu do poprzedniczki, SportContact 6 zapewnia poprawę właściwości w sześciu kluczowych obszarach. Precyzja kierowania w nowej oponie została podniesiona aż o 14%, podczas gdy ocena prowadzenia na suchej nawierzchni wzrosła o 11%. Jeśli chodzi o przyczepność, SportContact 6 notuje poprawę wyników na poziomie 4%, a całkowite charakterystyki przyczepności na mokrej nawierzchni, znajdują się o 2% powyżej, i tak wysokiego, poziomu poprzedniego modelu. Dodatkowo, szacowany okres użytkowania i komfort prowadzenia osiągnęły 7% poprawę.

Źródło: Continental

Nowa warstwa wzmacniająca została zaprojektowana z włókien Aralon 350, które opracowano specjalnie dla opony SportContact 6.
Continental
Opona Continental SportContact 6.
Continental
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

REKLAMA

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

REKLAMA