Nowa opona Continental SportContact 6
![Nowa opona Continental SportContact 6 została zatwierdzona do używania przy prędkościach dochodzących do 350 km/h! Z czego jest zrobiona?](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nMi5pbmZvci5/wbC9wL19maWxlcy8yOTEwMDAvM19ub3/dhX29wb25hX2NvbnRpbmVudGFsX3Nwb/3J0Y29udGFjdF82LmpwZyIsInciOjY2MH0.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
Nowa opona Continental SportContact 6
SportContact 6 została opracowana z wykorzystaniem wielu nowatorskich rozwiązań. Pierwszym z nich jest udoskonalenie przez konstruktorów Continental mieszanki bieżnikowej „Black Chili”. Dzięki niej nowa opona jest nie tylko odpowiednio sztywna, ale także doskonale dopasowuje się do nawierzchni. W trakcie jazdy bieżnik z ulepszoną mieszanką zapewnia wyższą przyczepność opony do nawierzchni, działając jak małe przyssawki na poziomie nanoskopowym. Nowa opona zapewnia doskonałą przyczepność podczas hamowania, w zakrętach, czy przy gwałtownym przyspieszaniu, bez względu na warunki atmosferyczne.
REKLAMA
![Nowa warstwa wzmacniająca została zaprojektowana z włókien Aralon 350, które opracowano specjalnie dla opony SportContact 6.](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nMS5pbmZvc/i5wbC9wL19maWxlcy8yOTEwMDAvM1/9ub3dhX29wb25hX2NvbnRpbmVudGF/sX3Nwb3J0Y29udGFjdF82cC5qcGcifQ.jpg)
Nowa warstwa wzmacniająca została zaprojektowana z włókien Aralon 350, które opracowano specjalnie dla opony SportContact 6.
Continental
Continental
Zobacz nasz serwis o oponach
Jak skonstruowana jest opona Continental SportContact 6?
REKLAMA
Inżynierowie firmy zadbali również o lepszą kontrolę mocy w oponie, co było możliwe poprzez zastosowanie nowego wzoru bieżnika, opracowanego w technologii wektorowania sił (Force Vectoring). Dzięki niej opona SportContact 6 zapewnia precyzyjne prowadzenie i natychmiastową reakcję nawet przy niewielkich ruchach kierownicy. W nowej oponie zastosowano różne typy bieżnika wewnątrz, na zewnątrz i w środku czoła opony. W zależności od rozmiaru ogumienia, trzy lub cztery środkowe żebra, wraz z zewnętrznymi barkami opony, zapewniają poprzeczny transfer sił, co znacznie poprawia bezpośrednie przenoszenie ruchów kierownicy na nawierzchnię.
W przypadku opon sportowych, podczas skręcania zewnętrzna część opony jest narażona na oddziaływanie większych sił, niż część wewnętrzna. Dlatego też bloki żeber w SportContact 6 zostały ułożone asymetrycznie – jedna strona jest zwrócona na zewnątrz auta, druga do wewnątrz, co podnosi ich stabilność. Podczas pracy nad krawędziami zewnętrznymi, projektanci Continental połączyli różne elementy bloków, aby uformować jedną, większą jednostkę. W ten sposób, większe bloki bieżnika znajdujące się na zewnątrz zostały połączone ze splecionymi elementami w drugim rzędzie, a to pozwoliło na wzajemne wspomaganie podczas pokonywania zakrętów.
![Opona Continental SportContact 6.](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nMi5pbmZvc/i5wbC9wL19maWxlcy8yOTEwMDAvM1/9ub3dhX29wb25hX2NvbnRpbmVudGF/sX3Nwb3J0Y29udGFjdF82cy5qcGcifQ.jpg)
Opona Continental SportContact 6.
Continental
Continental
Zobacz też: Continental dostarcza technologię do silników
Aralon 350 - jak to działa?
Nowa opona SportContact 6 została zatwierdzona do użytku przy prędkościach aż do 350 km/h. Oznacza to, że nie tylko wymaga się od niej doskonałych właściwości podczas hamowania, przyczepności i stabilności kierunkowej, ale także jej struktura musi być przystosowana do ekstremalnych prędkości i towarzyszącym im ogromnym siłom odśrodkowym. Dla zwiększenia ogólnej sztywności i wytrzymałości opony, inżynierowie Continental dodali nową warstwę wzmacniającą i umieścili ją tuż pod bieżnikiem. Struktura ta została zaprojektowana z włókien Aralon 350, które opracowano specjalnie dla opony SportContact 6. Jest to syntetyczny materiał, w którym dwie przędze wykonane z silnego aramidu zostają ciasno zaplecione za pomocą elastycznego nylonu. Konstrukcja działa jak dodatkowy pas stali
i pozwala na zachowanie stabilnego kształtu bieżnika opony przy najwyższych prędkościach.
Zobacz też: Rodzaje bieżnika w oponach
Właściwości opony SportContact 6
Nowa opona Continental zastępuje ContiSportContact 5 P i jest dostępna w 41 rozmiarach, o średnicach od 19 do 23 cali. W porównaniu do poprzedniczki, SportContact 6 zapewnia poprawę właściwości w sześciu kluczowych obszarach. Precyzja kierowania w nowej oponie została podniesiona aż o 14%, podczas gdy ocena prowadzenia na suchej nawierzchni wzrosła o 11%. Jeśli chodzi o przyczepność, SportContact 6 notuje poprawę wyników na poziomie 4%, a całkowite charakterystyki przyczepności na mokrej nawierzchni, znajdują się o 2% powyżej, i tak wysokiego, poziomu poprzedniego modelu. Dodatkowo, szacowany okres użytkowania i komfort prowadzenia osiągnęły 7% poprawę.
Źródło: Continental
![](https://g1.infor.pl/p/_files/291000/3_nowa_opona_continental_sportcontact_6p.jpg)
![](https://g2.infor.pl/p/_files/291000/3_nowa_opona_continental_sportcontact_6s.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.