REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa opona Continental SportContact 6

Subskrybuj nas na Youtube
Nowa opona Continental SportContact 6 została zatwierdzona do używania przy prędkościach dochodzących do 350 km/h! Z czego jest zrobiona?
Nowa opona Continental SportContact 6 została zatwierdzona do używania przy prędkościach dochodzących do 350 km/h! Z czego jest zrobiona?
Continental

REKLAMA

REKLAMA

Nowa opona Continental SportContact 6 została zatwierdzona do używania przy prędkościach dochodzących do 350 km/h! Z czego jest zrobiona?

Nowa opona Continental SportContact 6

SportContact 6 została opracowana z wykorzystaniem wielu nowatorskich rozwiązań. Pierwszym z nich jest udoskonalenie przez konstruktorów Continental mieszanki bieżnikowej „Black Chili”. Dzięki niej nowa opona jest nie tylko odpowiednio sztywna, ale także doskonale dopasowuje się do nawierzchni. W trakcie jazdy bieżnik z ulepszoną mieszanką zapewnia wyższą przyczepność opony do nawierzchni, działając jak małe przyssawki na poziomie nanoskopowym. Nowa opona zapewnia doskonałą przyczepność podczas hamowania, w zakrętach, czy przy gwałtownym przyspieszaniu, bez względu na warunki atmosferyczne.

REKLAMA

REKLAMA

Nowa warstwa wzmacniająca została zaprojektowana z włókien Aralon 350, które opracowano specjalnie dla opony SportContact 6.

Continental

Continental

Zobacz nasz serwis o oponach

Jak skonstruowana jest opona Continental SportContact 6?

Inżynierowie firmy zadbali również o lepszą kontrolę mocy w oponie, co było możliwe poprzez zastosowanie nowego wzoru bieżnika, opracowanego w technologii wektorowania sił (Force Vectoring). Dzięki niej opona SportContact 6 zapewnia precyzyjne prowadzenie i natychmiastową reakcję nawet przy niewielkich ruchach kierownicy. W nowej oponie zastosowano różne typy bieżnika wewnątrz, na zewnątrz i w środku czoła opony. W zależności od rozmiaru ogumienia, trzy lub cztery środkowe żebra, wraz z zewnętrznymi barkami opony, zapewniają poprzeczny transfer sił, co znacznie poprawia bezpośrednie przenoszenie ruchów kierownicy na nawierzchnię.

W przypadku opon sportowych, podczas skręcania zewnętrzna część opony jest narażona na oddziaływanie większych sił, niż część wewnętrzna. Dlatego też bloki żeber w SportContact 6 zostały ułożone asymetrycznie – jedna strona jest zwrócona na zewnątrz auta, druga do wewnątrz, co podnosi ich stabilność. Podczas pracy nad krawędziami zewnętrznymi, projektanci Continental połączyli różne elementy bloków, aby uformować jedną, większą jednostkę. W ten sposób, większe bloki bieżnika znajdujące się na zewnątrz zostały połączone ze splecionymi elementami w drugim rzędzie, a to pozwoliło na wzajemne wspomaganie podczas pokonywania zakrętów.

REKLAMA

Opona Continental SportContact 6.

Continental

Continental

Zobacz też: Continental dostarcza technologię do silników

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aralon 350 - jak to działa?

Nowa opona SportContact 6 została zatwierdzona do użytku przy prędkościach aż do 350 km/h. Oznacza to, że nie tylko wymaga się od niej doskonałych właściwości podczas hamowania, przyczepności i stabilności kierunkowej, ale także jej struktura musi być przystosowana do ekstremalnych prędkości i towarzyszącym im ogromnym siłom odśrodkowym. Dla zwiększenia ogólnej sztywności i wytrzymałości opony, inżynierowie Continental dodali nową warstwę wzmacniającą i umieścili ją tuż pod bieżnikiem. Struktura ta została zaprojektowana z włókien Aralon 350, które opracowano specjalnie dla opony SportContact 6. Jest to syntetyczny materiał, w którym dwie przędze wykonane z silnego aramidu zostają ciasno zaplecione za pomocą elastycznego nylonu. Konstrukcja działa jak dodatkowy pas stali
i pozwala na zachowanie stabilnego kształtu bieżnika opony przy najwyższych prędkościach.

Zobacz też: Rodzaje bieżnika w oponach

Właściwości opony SportContact 6

Nowa opona Continental zastępuje ContiSportContact 5 P i jest dostępna w 41 rozmiarach, o średnicach od 19 do 23 cali. W porównaniu do poprzedniczki, SportContact 6 zapewnia poprawę właściwości w sześciu kluczowych obszarach. Precyzja kierowania w nowej oponie została podniesiona aż o 14%, podczas gdy ocena prowadzenia na suchej nawierzchni wzrosła o 11%. Jeśli chodzi o przyczepność, SportContact 6 notuje poprawę wyników na poziomie 4%, a całkowite charakterystyki przyczepności na mokrej nawierzchni, znajdują się o 2% powyżej, i tak wysokiego, poziomu poprzedniego modelu. Dodatkowo, szacowany okres użytkowania i komfort prowadzenia osiągnęły 7% poprawę.

Źródło: Continental

Nowa warstwa wzmacniająca została zaprojektowana z włókien Aralon 350, które opracowano specjalnie dla opony SportContact 6.
Continental
Opona Continental SportContact 6.
Continental
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA