REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Progresywna samochodowa platforma radiowa Continental

Progresywna samochodowa platforma radiowa Continental
Progresywna samochodowa platforma radiowa Continental
Continental

REKLAMA

REKLAMA

Progresywna samochodowa platforma radiowa Continental to nowe rozwiązanie, które wg jego twórców zapewnia maksymalny komfort użytkowania i umożliwia sterowanie wieloma funkcjami jednym wielordzeniowym procesorem.

Współczesne radio samochodowe to multimedialne centrum rozrywki, które musi sprostać wielu wymaganiom kierowcy. Oprócz zapewnienia podstawowych funkcji, jak radio cyfrowe, pozwalające na odbiór AM i FM, obsługę zestawu głośnomówiącego, czy sygnału audio z różnych źródeł, ważny jest także odpowiedni design. Kierowcy cenią duże ekrany dotykowe oraz wygodne klawisze. Nawet w przypadku pojazdów, w których cena odgrywa decydującą rolę, radia zmieniły się z prostych tunerów i wzmacniaczy w nowoczesne centra rozrywki.

REKLAMA

Zobacz też: Continental dostarcza technologię do silników

Progresywna samochodowa platforma radiowa Continental

REKLAMA

– Wykorzystywane w samochodach systemy informacyjno-rozrywkowe stają się coraz bardziej zaawansowane technologicznie, a nasza nowa platforma radiowa nie tylko zapewnia wiele użytecznych funkcji, ale także jest opłacalna dla producentów samochodów – komentuje Johann Hiebl, szef oddziału Infotainment & Connectivity w Continental.

Progresywna samochodowa platforma radiowa, to nowe rozwiązanie Continental, które zapewnia maksymalny komfort użytkowania i umożliwia sterowanie wieloma funkcjami jednym procesorem. Pozwala to na ograniczenie liczby obsługiwanych urządzeń do niezbędnego minimum. Ponieważ kierowcy korzystają głównie z cyfrowych urządzeń i technologii Bluetooth lub łącza USB/iPod, nowa platforma radiowa Continental nie ma odtwarzacza CD. Została za to wyposażona w płaski panel przedni o grubości 40 mm, z ekranem dotykowym, z rozdzielczością HD i wzmacniaczami klasy D. Pozwala to producentom pojazdów na większą swobodę w projektowaniu wnętrz.

Zobacz też: Intelligent Glass Control - Inteligentne szyby Continental

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowoczesna technologia

Platforma została oparta na układzie typu SoC. Wielordzeniowy procesor znajdujący się w jej wnętrzu obsługuje wszystkie funkcje interfejsu człowiek-maszyna, związane z komunikacją oraz przetwarzaniem dźwięku, jak również zintegrowany układ sterowania i cyfrowy procesor sygnałowy (DSP) umożliwiający zastosowanie podstawowej technologii radiowej w nowej platformie – radia programowalnego (SDR).

SDR łączy w jednym urządzeniu standardy radia analogowego i cyfrowego, takie jak AM/FM, DAB/DAB+/ DMB, DRM oraz radio HD. Nowe standardy można uruchomić poprzez aktualizację oprogramowania, w miarę jak stają się dostępne w różnych regionach.

Zobacz też: Nissan skonstruował krzesło, które samo "zaparkuje"

Historia radia samochodowego Continental

REKLAMA

Eksperci firmy Continental wyprodukowali pierwsze radia samochodowe w 1953 r. w Wetzlar, w Niemczech. Z kolei w 2011 r. firma wprowadziła na rynek pierwsze wysokiej klasy kolorowe radio, w którym zastosowano rozwiązanie DAB oparte na oprogramowaniu, będące poprzednikiem obecnie stosowanego radia programowalnego. Od 2007 r. firma Continental sprzedała ponad 40 milionów sztuk radia na całym świecie.

Continental nie tylko bazuje na ponad 60 latach doświadczeń w produkcji radia i systemów informacyjno-rozrywkowych, ale posiada również pionierskie laboratoria, stacje pomiarowe i symulatory w ośrodkach badawczo-rozwojowych systemów informacyjno-rozrywkowych, które znajdują się w Wetzlar i Regensburgu w Niemczech, Rambouillet we Francji, w Singapurze, w Deer Park w stanie Illinois oraz w Szanghaju w Chinach.

Źródło: Continental

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA