REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Progresywna samochodowa platforma radiowa Continental

Subskrybuj nas na Youtube
Progresywna samochodowa platforma radiowa Continental
Progresywna samochodowa platforma radiowa Continental
Continental

REKLAMA

REKLAMA

Progresywna samochodowa platforma radiowa Continental to nowe rozwiązanie, które wg jego twórców zapewnia maksymalny komfort użytkowania i umożliwia sterowanie wieloma funkcjami jednym wielordzeniowym procesorem.

Współczesne radio samochodowe to multimedialne centrum rozrywki, które musi sprostać wielu wymaganiom kierowcy. Oprócz zapewnienia podstawowych funkcji, jak radio cyfrowe, pozwalające na odbiór AM i FM, obsługę zestawu głośnomówiącego, czy sygnału audio z różnych źródeł, ważny jest także odpowiedni design. Kierowcy cenią duże ekrany dotykowe oraz wygodne klawisze. Nawet w przypadku pojazdów, w których cena odgrywa decydującą rolę, radia zmieniły się z prostych tunerów i wzmacniaczy w nowoczesne centra rozrywki.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Continental dostarcza technologię do silników

Progresywna samochodowa platforma radiowa Continental

– Wykorzystywane w samochodach systemy informacyjno-rozrywkowe stają się coraz bardziej zaawansowane technologicznie, a nasza nowa platforma radiowa nie tylko zapewnia wiele użytecznych funkcji, ale także jest opłacalna dla producentów samochodów – komentuje Johann Hiebl, szef oddziału Infotainment & Connectivity w Continental.

Progresywna samochodowa platforma radiowa, to nowe rozwiązanie Continental, które zapewnia maksymalny komfort użytkowania i umożliwia sterowanie wieloma funkcjami jednym procesorem. Pozwala to na ograniczenie liczby obsługiwanych urządzeń do niezbędnego minimum. Ponieważ kierowcy korzystają głównie z cyfrowych urządzeń i technologii Bluetooth lub łącza USB/iPod, nowa platforma radiowa Continental nie ma odtwarzacza CD. Została za to wyposażona w płaski panel przedni o grubości 40 mm, z ekranem dotykowym, z rozdzielczością HD i wzmacniaczami klasy D. Pozwala to producentom pojazdów na większą swobodę w projektowaniu wnętrz.

REKLAMA

Zobacz też: Intelligent Glass Control - Inteligentne szyby Continental

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowoczesna technologia

Platforma została oparta na układzie typu SoC. Wielordzeniowy procesor znajdujący się w jej wnętrzu obsługuje wszystkie funkcje interfejsu człowiek-maszyna, związane z komunikacją oraz przetwarzaniem dźwięku, jak również zintegrowany układ sterowania i cyfrowy procesor sygnałowy (DSP) umożliwiający zastosowanie podstawowej technologii radiowej w nowej platformie – radia programowalnego (SDR).

SDR łączy w jednym urządzeniu standardy radia analogowego i cyfrowego, takie jak AM/FM, DAB/DAB+/ DMB, DRM oraz radio HD. Nowe standardy można uruchomić poprzez aktualizację oprogramowania, w miarę jak stają się dostępne w różnych regionach.

Zobacz też: Nissan skonstruował krzesło, które samo "zaparkuje"

Historia radia samochodowego Continental

Eksperci firmy Continental wyprodukowali pierwsze radia samochodowe w 1953 r. w Wetzlar, w Niemczech. Z kolei w 2011 r. firma wprowadziła na rynek pierwsze wysokiej klasy kolorowe radio, w którym zastosowano rozwiązanie DAB oparte na oprogramowaniu, będące poprzednikiem obecnie stosowanego radia programowalnego. Od 2007 r. firma Continental sprzedała ponad 40 milionów sztuk radia na całym świecie.

Continental nie tylko bazuje na ponad 60 latach doświadczeń w produkcji radia i systemów informacyjno-rozrywkowych, ale posiada również pionierskie laboratoria, stacje pomiarowe i symulatory w ośrodkach badawczo-rozwojowych systemów informacyjno-rozrywkowych, które znajdują się w Wetzlar i Regensburgu w Niemczech, Rambouillet we Francji, w Singapurze, w Deer Park w stanie Illinois oraz w Szanghaju w Chinach.

Źródło: Continental

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA