REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Progresywna samochodowa platforma radiowa Continental

Progresywna samochodowa platforma radiowa Continental
Progresywna samochodowa platforma radiowa Continental
Continental

REKLAMA

REKLAMA

Progresywna samochodowa platforma radiowa Continental to nowe rozwiązanie, które wg jego twórców zapewnia maksymalny komfort użytkowania i umożliwia sterowanie wieloma funkcjami jednym wielordzeniowym procesorem.

Współczesne radio samochodowe to multimedialne centrum rozrywki, które musi sprostać wielu wymaganiom kierowcy. Oprócz zapewnienia podstawowych funkcji, jak radio cyfrowe, pozwalające na odbiór AM i FM, obsługę zestawu głośnomówiącego, czy sygnału audio z różnych źródeł, ważny jest także odpowiedni design. Kierowcy cenią duże ekrany dotykowe oraz wygodne klawisze. Nawet w przypadku pojazdów, w których cena odgrywa decydującą rolę, radia zmieniły się z prostych tunerów i wzmacniaczy w nowoczesne centra rozrywki.

REKLAMA

Zobacz też: Continental dostarcza technologię do silników

Progresywna samochodowa platforma radiowa Continental

REKLAMA

– Wykorzystywane w samochodach systemy informacyjno-rozrywkowe stają się coraz bardziej zaawansowane technologicznie, a nasza nowa platforma radiowa nie tylko zapewnia wiele użytecznych funkcji, ale także jest opłacalna dla producentów samochodów – komentuje Johann Hiebl, szef oddziału Infotainment & Connectivity w Continental.

Progresywna samochodowa platforma radiowa, to nowe rozwiązanie Continental, które zapewnia maksymalny komfort użytkowania i umożliwia sterowanie wieloma funkcjami jednym procesorem. Pozwala to na ograniczenie liczby obsługiwanych urządzeń do niezbędnego minimum. Ponieważ kierowcy korzystają głównie z cyfrowych urządzeń i technologii Bluetooth lub łącza USB/iPod, nowa platforma radiowa Continental nie ma odtwarzacza CD. Została za to wyposażona w płaski panel przedni o grubości 40 mm, z ekranem dotykowym, z rozdzielczością HD i wzmacniaczami klasy D. Pozwala to producentom pojazdów na większą swobodę w projektowaniu wnętrz.

Zobacz też: Intelligent Glass Control - Inteligentne szyby Continental

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowoczesna technologia

Platforma została oparta na układzie typu SoC. Wielordzeniowy procesor znajdujący się w jej wnętrzu obsługuje wszystkie funkcje interfejsu człowiek-maszyna, związane z komunikacją oraz przetwarzaniem dźwięku, jak również zintegrowany układ sterowania i cyfrowy procesor sygnałowy (DSP) umożliwiający zastosowanie podstawowej technologii radiowej w nowej platformie – radia programowalnego (SDR).

SDR łączy w jednym urządzeniu standardy radia analogowego i cyfrowego, takie jak AM/FM, DAB/DAB+/ DMB, DRM oraz radio HD. Nowe standardy można uruchomić poprzez aktualizację oprogramowania, w miarę jak stają się dostępne w różnych regionach.

Zobacz też: Nissan skonstruował krzesło, które samo "zaparkuje"

Historia radia samochodowego Continental

REKLAMA

Eksperci firmy Continental wyprodukowali pierwsze radia samochodowe w 1953 r. w Wetzlar, w Niemczech. Z kolei w 2011 r. firma wprowadziła na rynek pierwsze wysokiej klasy kolorowe radio, w którym zastosowano rozwiązanie DAB oparte na oprogramowaniu, będące poprzednikiem obecnie stosowanego radia programowalnego. Od 2007 r. firma Continental sprzedała ponad 40 milionów sztuk radia na całym świecie.

Continental nie tylko bazuje na ponad 60 latach doświadczeń w produkcji radia i systemów informacyjno-rozrywkowych, ale posiada również pionierskie laboratoria, stacje pomiarowe i symulatory w ośrodkach badawczo-rozwojowych systemów informacyjno-rozrywkowych, które znajdują się w Wetzlar i Regensburgu w Niemczech, Rambouillet we Francji, w Singapurze, w Deer Park w stanie Illinois oraz w Szanghaju w Chinach.

Źródło: Continental

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA