REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Porsche wprowadza nową 718-tkę w wersji Boxster!

Subskrybuj nas na Youtube
Porsche 718 Boxster
Porsche 718 Boxster
porsche

REKLAMA

REKLAMA

Porsche odświeżyło swoja gamę modelową. Niemiecki producent wprowadził do oferty nowy model 718 Boxster, który zastąpi dotychczasowego Boxstera.

20 lat po premierze pierwszej generacji Porsche Boxster producent z Zuffenhausen restrukturyzuje swoją ofertę roadsterów z silnikiem umieszczonym centralnie. Ich nowe wcielenie nosi oznaczenia 718 Boxster oraz 718 Boxster S. Dwuosobowe kabriolety są teraz mocniejsze, a jednocześnie bardziej oszczędne. To hołd, jaki składają sportowemu Porsche 718 z 4-cylindrowymi jednostkami umieszczonymi centralnie, które w latach 60. odniosło szereg sukcesów na torach wyścigowych.

REKLAMA

Sercem najnowszej serii modelowej jest nowo opracowany, 4-cylindrowy silnik typu bokser z turbodoładowaniem. Porsche 718 Boxster dysponuje 2-litrową jednostką o mocy 220 kW (300 KM), a 718 Boxster S – 2,5-litrową, o mocy 257 kW (350 KM). Ta druga wyróżnia się turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek.

Zobacz też: Porsche 911 Turbo i 911 Turbo S modele na 2016 r.

Względem poprzedniego Boxstera imponuje zarówno przyrost mocy – w obu modelach wynosi on 26 kW (35 KM), jak i efektywność paliwowa nowych silników. Zużycie paliwa spadło tu nawet o 13%.

Nowe zestrojenie podwozia i mocniejsze hamulce zapewniają pasjonujące, sportowe doznania z jazdy. Kompleksowo zmienił się także design – pomijając pokrywy bagażników, przednią szybą i dach, karoseria została całkowicie przeprojektowana. W kabinie uwagę zwraca nowy panel deski rozdzielczej oraz montowana w standardzie, najnowsza generacja systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym. Na życzenie oferowany jest moduł nawigacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wydajne 4-cylindrowe jednostki turbo

REKLAMA

Wraz z premierą nowej linii modelowej 718 Boxster firma Porsche powraca do tradycji budowania sportowych aut z 4-cylindrowymi silnikami typu bokser. Zastosowanie turbodoładowania pozwoliło znacząco podnieść ich moment obrotowy. 2-litrowa jednostka w 718 Boxster osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 380 Nm (+100 Nm), dostępny w szerokim zakresie 1950-4500 obr./min. 2,5-litrowy motor w 718 Boxster S generuje jeszcze wyższą siłę napędową – 420 Nm (+60 Nm) w przedziale 1900-4500 obr./min.

W rezultacie nowe modele 718 Boxster mają jeszcze lepsze osiągi. 718 Boxster – z przekładnią PDK oraz pakietem Sport Chrono – przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s (o 0,8 s szybciej) i rozwija prędkość maksymalną 275 km/h. 718 Boxster S z takim samym wyposażeniem na sprint do „setki” potrzebuje jedynie 4,2 s (o 0,6 s mniej), a jego prędkość maksymalna wynosi 285 km/h.

Koncepcja turbodoładowania Porsche służy poprawie osiągów przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa. W przypadku modelu 718 Boxster 4-cylindrowy silnik połączony z przekładnią PDK na każde 100 km w cyklu NEDC potrzebuje 6,9 l (o 1,0 l/100 km mniej). 2,5-litrowy bokser napędzający roadstera 718 Boxster S ze skrzynią PDK zużywa jedynie 7,3 l/100 km (o 0,9 l/100 km mniej).

Zobacz też: Nowe oznaczenia i silniki turbo w Porsche

Standardowo obie „718” wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną. Na życzenie dostępna jest dwusprzęgłowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK), teraz wyposażona w oszczędzające paliwo wirtualne biegi.

Zmiany w wyglądzie

REKLAMA

Linia modelowa 718 od pierwszej chwili przyciąga uwagę – przedni pas nowego roadstera ma znacznie mocniejszą, bardziej męską rzeźbę. Nową koncepcję turbodoładowanego silnika zdradzają znacznie większe wloty powietrza. Całość uzupełnia nowy kształt biksenonowych reflektorów ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej LED (opcjonalnie, po raz pierwszy, dostępnymi w czteropunktowej formie).

Z boku nowy model można rozpoznać między innymi za sprawą na nowo stylizowanych lusterek i osłon progowych. W drzwiach pojawiły się pozbawione dodatkowej obudowy klamki, a model 718 Boxster S w standardzie otrzymuje nowe, 19-calowe obręcze. Na życzenie można zamówić obręcze o średnicy 20 cali.

Przeprojektowany tył roadsterów wygląda teraz na znacznie szerszy – zwłaszcza dzięki ozdobnemu pasowi ze zintegrowanym napisem Porsche pomiędzy nowymi, LED-owymi lampami. Ich znakiem są czteropunktowe światła hamowania i trójwymiarowy układ diod.

Bardziej sportowe zawieszenie

W dziedzinie dynamiki jazdy nowy roadster wzoruje się na oryginalnym 718. Kompletnie przestrojone podwozie pozwala pokonywać zakręty jeszcze pewniej. Elektromechanicznie wspomagany układ kierowniczy ma o 10% bardziej bezpośrednie przełożenie. Dzięki temu nowe Porsche 718 Boxster jest zwinniejsze i łatwiejsze w prowadzeniu, zarówno na torze, jak i w codziennej eksploatacji.
 

Porsche Active Suspension Management

Za dopłatą roadstery oferowane są z obniżonym o 10 mm zawieszeniem Porsche Active Suspension Management (PASM). Po raz pierwszy 718 Boxster S dostępny jest też ze sportowym zawieszeniem PASM z prześwitem obniżonym o 20 mm. Aktywne podwozie, również zestrojone na nowo, jeszcze skuteczniej godzi komfort na dalekich trasach ze sportową sztywnością.

Rozbudowany pakiet Sport Chrono dla dynamicznej jazdy

Tak jak w przypadku 911, opcjonalny pakiet Sport Chrono, poza ustawieniami Normal, Sport i Sport Plus, dodatkowo obejmuje teraz program Individual. W modelach z przekładnią PDK pojawił się też przycisk Sport Response, zlokalizowany pośrodku przełącznika trybów jazdy. Podobnie jak w wyścigach, umożliwia on załączenie wyjątkowo spontanicznej charakterystyki silnika i skrzyni.

Zobacz też: Kierowcy Porsche zwyciężyli w Mistrzostwach Świata WEC

Wnętrze z nowym systemem PCM w standardzie

Na kierowcę 718 Boxster czeka typowy kokpit Porsche, wzbogacony jednak o szereg nowości – takich jak nowy panel instrumentów. Kolejnym kluczowym elementem wnętrza nowego roadstera jest jednostka Porsche Communication Management (PCM) z przygotowaniem do podłączenia telefonu komórkowego, interfejsem audio i nagłośnieniem Sound Package Plus o mocy 110 watów. PCM można dostosować do własnych potrzeb i rozbudować o opcjonalne moduły – np. moduł nawigacji z funkcją sterowania głosowego, która ułatwia wprowadzanie parametrów celu. Jego rozszerzenie stanowi moduł Connect Plus zapewniający dostęp do usług internetowych.

W polskich salonach nowe auta sportowe Porsche z silnikiem umieszczonym centralnie zadebiutują 30 kwietnia 2016 roku.

Źródło: materiały prasowe Porsche

Porsche 718 Boxster
porsche
Porsche 718 Boxster
porsche
Porsche 718 Boxster
porsche
Porsche 718 Boxster
porsche
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA