Targi samochodowe w Paryżu 2014: samochody sportowe
REKLAMA
REKLAMA
Samochody sportowe w Paryżu: premiery
Wśród zwiedzających targi samochodowe w Paryżu nigdy nie brakuje prawdziwych pasjonatów samochodów sportowych. Są one solą motoryzacyjnej ziemi, nadają smak każdym targom i nikt nie wyobraża sobie, aby mogło ich zabraknąć. Choć ich sprzedaż jest prawie symboliczna na tle innych aut, świadczą o możliwościach koncernów, ich technologii oraz umiejętnościach inżynierów.
REKLAMA
Mercedes-AMG C 63 - w nowej wersji C63 pojawi się znacznie mniejszy niż dotychczas silnik. Zamiast jednostki 6,2 l topowa C-klasa otrzyma 4-litrowy motor V8 biturbo o mocy 476 KM. Generować będzie on 650 Nm momentu obrotowego. Na rynku dostępna będzie także mocniejsza, 510-konna wersja C63 S, której sprint 0-100 km/h zajmie równe 4 sekundy. Auto otrzyma nowoczesne rozwiązania od swojego bardziej prestiżowego brata, modelu AMG GT - aktywne poduszki silnika, zawieszenie o kontrolowanym stopniu tłumienia i mechaniczną szperę z elektronicznym sterowaniem.
Zobacz też: Targi samochodowe w Paryżu 2014: najciekawsze premiery
REKLAMA
Lamborghini Asterion LPI 910-4 - jest to prototyp zbudowany w oparciu o 5,2-litrowy silnik Huracana o mocy 610 KM wspomagany przez 3 silniki elektryczne. Łączna moc auta sięgnąć ma 910 KM. Ta nietuzinkowa hybryda typu plug-in ma rozpędzać się 0-100 km/h w czasie 3 sekund i osiągać prędkość 320 km/h. Zaskakiwać ma jednak także spalanie, które zdaniem producenta wynosi średnio 4,12 l benzyny na 100 km. Co ciekawe przy jeździe z prędkością do 125 km/h auto może pokonać na samych bateriach dystans 50 KM. Nie wiadomo czy auto trafi do produkcji bowiem jeszcze kilka miesięcy temu szef Lamborghini zarzekał się, że włoski koncern nie będzie sprzedawał aut hybrydowych.
Mazda MX-5 ND - nowa Mazda 3 to model długo wyczekiwany przez entuzjastów aut sportowych. Idealny rozkład pomiędzy osiami (50:50), tylny napęd i niska cena to główne przymioty japońskiego roadstera. Nowa MX-5 jest krótsza od poprzedniej o 10,5 cm, a przy tym nieznacznie niższa i szersza (o 1 cm). Skróceniu uległ rozstaw osi (o 1,5 cm) i wynosi 2315 mm. Aż o 100 kg zmniejszyła się masa pojazdu. Pod maską w wersji dla Europy znajdzie się silnik wolnossący 1.5 SKTACTIV-G 140 KM współpracujący z 6-biegową przekładnią manualną. Przekładnia kierownicza otrzyma elektryczne wspomaganie. Nieznana jest natomiast jeszcze cena nowej Mazdy MX-5.
Honda Civic Type-R - choć póki co to tylko prototyp, ma on duże szanse na wprowadzenie w prawie niezmienionej wersji. Na targach w Paryżu dysponował silnikiem 2.0 Turbo VTEC o mocy 210 kW czyli ponad 285 KM, ale finalna wersja motoru może osiągnąć pułap 300 KM. Aby cała moc została optymalnie przekazana na przednie koła poprzez 6-biegową skrzynię manualną, w przednim zawieszeniu auta zastosowano mechaniczny system "steer axis", który minimalizuje niekorzystne siły przekazywane z kół na kierownicę i pozwala wykorzystać dynamiczne właściwości jezdne. Civic Type-R będzie także po raz pierwszy w historii wyposażony w adaptacyjne amortyzatory dopasowujące się do rodzaju nawierzchni i szybkości jazdy w zakrętach. Aby odróżnić go od innych wersji Civica, Honda wyposaży model Type-R w bardzo agresywny pakiet stylizacyjny. Czy tak ostry jak na targach? Raczej nie, ale na pewno będzie to auto nietuzinkowe.
Czytaj więcej na http://www.magazynauto.pl/wiadomosci/nowosci/mercedes-amg-c-63-zdjecie,iId,1568186,iAId,126031#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
Czytaj więcej na http://www.magazynauto.pl/wiadomosci/nowosci/mercedes-amg-c-63-zdjecie,iId,1568186,iAId,126031#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
Czytaj więcej na http://www.magazynauto.pl/wiadomosci/nowosci/mercedes-amg-c-63-zdjecie,iId,1568186,iAId,126031#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
Czytaj więcej na http://www.magazynauto.pl/wiadomosci/nowosci/mercedes-amg-c-63-zdjecie,iId,1568186,iAId,126031#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.