REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Targi samochodowe w Paryżu 2014: samochody sportowe

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Honda Civic Type-R Concept 2015
Honda Civic Type-R Concept 2015
Honda

REKLAMA

REKLAMA

Targi samochodowe w Paryżu były okazją dla producentów do przedstawienia szerszej publiczności długo wyczekiwanych aut. Największe emocje budziły oczywiście auta sportowe i luksusowe. Dziś skupimy się na tych pierwszych.

Samochody sportowe w Paryżu: premiery

Wśród zwiedzających targi samochodowe w Paryżu nigdy nie brakuje prawdziwych pasjonatów samochodów sportowych. Są one solą motoryzacyjnej ziemi, nadają smak każdym targom i nikt nie wyobraża sobie, aby mogło ich zabraknąć. Choć ich sprzedaż jest prawie symboliczna na tle innych aut, świadczą o możliwościach koncernów, ich technologii oraz umiejętnościach inżynierów.

REKLAMA

Mercedes-AMG C 63 - w nowej wersji C63 pojawi się znacznie mniejszy niż dotychczas silnik. Zamiast jednostki 6,2 l topowa C-klasa otrzyma 4-litrowy motor V8 biturbo o mocy 476 KM. Generować będzie on 650 Nm momentu obrotowego. Na rynku dostępna będzie także mocniejsza, 510-konna wersja C63 S, której sprint 0-100 km/h zajmie równe 4 sekundy. Auto otrzyma nowoczesne rozwiązania od swojego bardziej prestiżowego brata, modelu AMG GT -  aktywne poduszki silnika, zawieszenie o kontrolowanym stopniu tłumienia i mechaniczną szperę z elektronicznym sterowaniem.

Zobacz też: Targi samochodowe w Paryżu 2014: najciekawsze premiery

REKLAMA

Lamborghini Asterion LPI 910-4 - jest to prototyp zbudowany w oparciu o 5,2-litrowy silnik Huracana o mocy 610 KM wspomagany przez 3 silniki elektryczne. Łączna moc auta sięgnąć ma 910 KM. Ta nietuzinkowa hybryda typu plug-in ma rozpędzać się 0-100 km/h w czasie 3 sekund i osiągać prędkość 320 km/h. Zaskakiwać ma jednak także spalanie, które zdaniem producenta wynosi średnio 4,12 l benzyny na 100 km. Co ciekawe przy jeździe z prędkością do 125 km/h auto może pokonać na samych bateriach dystans 50 KM. Nie wiadomo czy auto trafi do produkcji bowiem jeszcze kilka miesięcy temu szef Lamborghini zarzekał się, że włoski koncern nie będzie sprzedawał aut hybrydowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mazda MX-5 ND - nowa Mazda 3 to model długo wyczekiwany przez entuzjastów aut sportowych. Idealny rozkład pomiędzy osiami (50:50), tylny napęd i niska cena to główne przymioty japońskiego roadstera. Nowa MX-5 jest krótsza od poprzedniej o 10,5 cm, a przy tym nieznacznie niższa i szersza (o 1 cm). Skróceniu uległ rozstaw osi (o 1,5 cm) i wynosi 2315 mm. Aż o 100 kg zmniejszyła się masa pojazdu. Pod maską w wersji dla Europy znajdzie się silnik wolnossący 1.5 SKTACTIV-G 140 KM współpracujący z 6-biegową przekładnią manualną. Przekładnia kierownicza otrzyma elektryczne wspomaganie. Nieznana jest natomiast jeszcze cena nowej Mazdy MX-5.

Honda Civic Type-R - choć póki co to tylko prototyp, ma on duże szanse na wprowadzenie w prawie niezmienionej wersji. Na targach w Paryżu dysponował silnikiem 2.0 Turbo VTEC o mocy 210 kW czyli ponad 285 KM, ale finalna wersja motoru może osiągnąć pułap 300 KM. Aby cała moc została optymalnie przekazana na przednie koła poprzez 6-biegową skrzynię manualną, w przednim zawieszeniu auta zastosowano mechaniczny system "steer axis", który minimalizuje niekorzystne siły przekazywane z kół na kierownicę i pozwala wykorzystać dynamiczne właściwości jezdne. Civic Type-R będzie także po raz pierwszy w historii wyposażony w adaptacyjne amortyzatory dopasowujące się do rodzaju nawierzchni i szybkości jazdy w zakrętach. Aby odróżnić go od innych wersji Civica, Honda wyposaży model Type-R w bardzo agresywny pakiet stylizacyjny. Czy tak ostry jak na targach? Raczej nie, ale na pewno będzie to auto nietuzinkowe.

476 KM i 650 Nm

Czytaj więcej na http://www.magazynauto.pl/wiadomosci/nowosci/mercedes-amg-c-63-zdjecie,iId,1568186,iAId,126031#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
476 KM i 650 Nm

Czytaj więcej na http://www.magazynauto.pl/wiadomosci/nowosci/mercedes-amg-c-63-zdjecie,iId,1568186,iAId,126031#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
476 KM i 650 Nm

Czytaj więcej na http://www.magazynauto.pl/wiadomosci/nowosci/mercedes-amg-c-63-zdjecie,iId,1568186,iAId,126031#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
476 KM i 650 Nm

Czytaj więcej na http://www.magazynauto.pl/wiadomosci/nowosci/mercedes-amg-c-63-zdjecie,iId,1568186,iAId,126031#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
Honda Civic Type-R Concept 2015
Honda
Mazda MX-5 2014
Mazda
Mazda MX-5 2014
Mazda
Lamborghini Asterion LPI 910-4
Lamborghini
Lamborghini Asterion LPI 910-4
Lamborghini
Mercedes-Benz C63 S AMG 2015
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C63 S AMG 2015
Mercedes-Benz
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA