Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

REKLAMA
REKLAMA
- Układ napędowy nowego Opla Corsy Hybrid. Dane techniczne
- Ile paliwa spala nowy Opel Corsa Hybrid?
- Czy silnik elektryczny Corsy MHEV może napędzać koła?
- Lekka hybryda w Corsie korzysta z dedykowanej baterii
Opel po raz pierwszy zaoferuje nową Corsę z 48-woltową technologią hybrydową. Układ stanie się częścią palety silnikowej modelu generacji F po liftingu. Cel? Chodzi o emisję spalin, ale i zapotrzebowanie na paliwo. Corsa MHEV ma być dużo oszczędniejsza
REKLAMA
Układ napędowy nowego Opla Corsy Hybrid. Dane techniczne
REKLAMA
Układ napędowy w nomenklaturze marki będzie nazywany hybrydą. System ten składa się z akumulatora litowo-jonowego oraz nowych trzycylindrowych silników benzynowych o pojemności 1,2 litra i mocy 100 lub 136 koni mechanicznych. Moment obrotowy wynosi odpowiednio 205 i 230 Nm. Silniki są zestawione z nową 6-stopniową, dwusprzęgłową, zelektryfikowaną skrzynią biegów oraz synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi o mocy 28 koni. Rozrusznik-generator oferuje również moment obrotowy o wartości 55 Nm.
Nową generację trzycylindrowych silników benzynowych o pojemności 1,2 litra została opracowana specjalnie z myślą o technologii hybrydowej i spełnia normę emisji spalin Euro 6.4. Aby zapewnić optymalne zużycie paliwa, nowe silniki pracują w cyklu Millera. To zasługa kilku zmian technicznych, a w tym zastosowania turbosprężarki o zmiennej geometrii, która zwiększa osiągi przy niskich obrotach oraz systemu zmiennych faz rozrządu.

nowy Opel Corsa Hybrid, nowy Opel Corsa Mild Hybrid, nowy Opel Corsa MHEV, hybrydowy Opel Corsa, nowy Opel Corsa Mild Hybrid 48V
Nowy Opel Corsa Mild Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie
Materiały prasowe Opel
Ile paliwa spala nowy Opel Corsa Hybrid?
48-woltowa technologia hybrydowa w Corsie F Hybrid przynosi sporą korzyść. O ile 1,2-litrowy benzyniak bez elektrycznego wspomagania spala średnio 5,5 litra na 100 km benzyny, o tyle w przypadku MHEV-a zapotrzebowanie na paliwo spada do 4,7 litra na 100 km. Różnica wynosi niespełna litr. Oznacza zatem o 15 proc. lepszy wynik.
Czy silnik elektryczny Corsy MHEV może napędzać koła?
REKLAMA
Hybryda w Corsie F po liftingu została skomponowana w taki sposób, że silnik elektryczny umożliwia jazdę w trybie w 100-proc. elektrycznym. To jest możliwe na odcinku do jednego kilometra, ale przy niskim zapotrzebowaniu na moment obrotowy – np. podczas manewrowania lub przy prędkości poniżej 30 km/h w ruchu miejskim.
Poza tym elektryk wspomaga pracę silnika benzynowego podczas przyspieszania, np. w czasie ruszania z miejsca. W fazach zwalniania silnik benzynowy wyłącza się, a silnik elektryczny pełni rolę generatora prądu – umożliwia doładowanie dodatkowego akumulatora 48V.
Silnik elektryczny, a także falownik DC i ECU są umieszczone w obudowie skrzyni biegów. To oznacza optymalizację wymiarów i redukcję masy osprzętu hybrydowego.

nowy Opel Corsa Hybrid, nowy Opel Corsa Mild Hybrid, nowy Opel Corsa MHEV, hybrydowy Opel Corsa, nowy Opel Corsa Mild Hybrid 48V
Nowy Opel Corsa Mild Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie
Materiały prasowe Opel
Lekka hybryda w Corsie korzysta z dedykowanej baterii
Hybryda w Corsie składa się m.in. z akumulatora litowo-jonowego 48V o pojemności 432 Wh. Ten jest zamontowany pod lewym przednim fotelem. Takie położenie przede wszystkim pozwala zachować pełną pojemność bagażnika w małym Oplu. W samochodzie zastosowane są dwie instalacje elektryczne. Pierwsza niskiego napięcia 12V zasilającą wyposażenie samochodu (np. elektryczne szyby, system informacyjno-rozrywkowy). Druga o napięciu 48V do zasilania układu hybrydowego.
REKLAMA
REKLAMA