Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie
REKLAMA
REKLAMA
- Układ napędowy nowego Opla Corsy Hybrid. Dane techniczne
- Ile paliwa spala nowy Opel Corsa Hybrid?
- Czy silnik elektryczny Corsy MHEV może napędzać koła?
- Lekka hybryda w Corsie korzysta z dedykowanej baterii
Opel po raz pierwszy zaoferuje nową Corsę z 48-woltową technologią hybrydową. Układ stanie się częścią palety silnikowej modelu generacji F po liftingu. Cel? Chodzi o emisję spalin, ale i zapotrzebowanie na paliwo. Corsa MHEV ma być dużo oszczędniejsza
REKLAMA
Układ napędowy nowego Opla Corsy Hybrid. Dane techniczne
REKLAMA
Układ napędowy w nomenklaturze marki będzie nazywany hybrydą. System ten składa się z akumulatora litowo-jonowego oraz nowych trzycylindrowych silników benzynowych o pojemności 1,2 litra i mocy 100 lub 136 koni mechanicznych. Moment obrotowy wynosi odpowiednio 205 i 230 Nm. Silniki są zestawione z nową 6-stopniową, dwusprzęgłową, zelektryfikowaną skrzynią biegów oraz synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi o mocy 28 koni. Rozrusznik-generator oferuje również moment obrotowy o wartości 55 Nm.
Nową generację trzycylindrowych silników benzynowych o pojemności 1,2 litra została opracowana specjalnie z myślą o technologii hybrydowej i spełnia normę emisji spalin Euro 6.4. Aby zapewnić optymalne zużycie paliwa, nowe silniki pracują w cyklu Millera. To zasługa kilku zmian technicznych, a w tym zastosowania turbosprężarki o zmiennej geometrii, która zwiększa osiągi przy niskich obrotach oraz systemu zmiennych faz rozrządu.
Ile paliwa spala nowy Opel Corsa Hybrid?
48-woltowa technologia hybrydowa w Corsie F Hybrid przynosi sporą korzyść. O ile 1,2-litrowy benzyniak bez elektrycznego wspomagania spala średnio 5,5 litra na 100 km benzyny, o tyle w przypadku MHEV-a zapotrzebowanie na paliwo spada do 4,7 litra na 100 km. Różnica wynosi niespełna litr. Oznacza zatem o 15 proc. lepszy wynik.
Czy silnik elektryczny Corsy MHEV może napędzać koła?
REKLAMA
Hybryda w Corsie F po liftingu została skomponowana w taki sposób, że silnik elektryczny umożliwia jazdę w trybie w 100-proc. elektrycznym. To jest możliwe na odcinku do jednego kilometra, ale przy niskim zapotrzebowaniu na moment obrotowy – np. podczas manewrowania lub przy prędkości poniżej 30 km/h w ruchu miejskim.
Poza tym elektryk wspomaga pracę silnika benzynowego podczas przyspieszania, np. w czasie ruszania z miejsca. W fazach zwalniania silnik benzynowy wyłącza się, a silnik elektryczny pełni rolę generatora prądu – umożliwia doładowanie dodatkowego akumulatora 48V.
Silnik elektryczny, a także falownik DC i ECU są umieszczone w obudowie skrzyni biegów. To oznacza optymalizację wymiarów i redukcję masy osprzętu hybrydowego.
Lekka hybryda w Corsie korzysta z dedykowanej baterii
Hybryda w Corsie składa się m.in. z akumulatora litowo-jonowego 48V o pojemności 432 Wh. Ten jest zamontowany pod lewym przednim fotelem. Takie położenie przede wszystkim pozwala zachować pełną pojemność bagażnika w małym Oplu. W samochodzie zastosowane są dwie instalacje elektryczne. Pierwsza niskiego napięcia 12V zasilającą wyposażenie samochodu (np. elektryczne szyby, system informacyjno-rozrywkowy). Druga o napięciu 48V do zasilania układu hybrydowego.
REKLAMA
REKLAMA