REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
oprac. Kuba Brzeziński
Opel Corsa 2023 lifting, Opel Corsa 2023, Opel Corsa po liftingu, Opel Corsa F po liftingu
Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę
Materiały prasowe Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

Opel Corsa F zadebiutował na europejskim rynku dokładnie 4 lata temu. I choć jego nadwozie nie zdążyło się mocno postarzeć, Niemcy postanowili przeprowadzić lifting hatchbacka segmentu B. Tyle że jego wyznacznikiem nie są raczej zmiany stylistyczne, a technologiczne!

REKLAMA

Jak będzie wyglądać Opel Corsa 2023?

Z designerskiego punktu widzenia, kluczową nowością w Corsie 2023 jest charakterystyczny pas przedni Opel Vizor. Czarna osłona pokrywa przód Corsy i płynnie łączy w jedną całość osłonę chłodnicy, reflektory LED oraz centralnie umieszczony emblemat błyskawicy Opel Blitz.

Opel Corsa 2023 lifting, Opel Corsa 2023, Opel Corsa po liftingu, Opel Corsa F po liftingu

Opel Corsa 2023 lifting, Opel Corsa 2023, Opel Corsa po liftingu, Opel Corsa F po liftingu

Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

Materiały prasowe Opel

Zmieniły się także pikselowe reflektory Intelli-Lux LED. Po liftingu opcjonalne światła otrzymają 14 elementów LED. W Corsie sprzed liftingu sekcji LED-owych było zaledwie osiem. To sprawi, że będą w stanie jeszcze precyzyjniej oświetlać drogę i jej otoczenie w nocy bez jednoczesnego oślepiania innych użytkowników drogi.

Uczący się nawyków kierowcy kokpit pojawi się w Corsie 2023

Nowości pojawiają się także w kabinie pasażerskiej. Nowa Corsa oferuje jako opcję w pełni cyfrowy kokpit oparty na platformie Snapdragon Cockpit firmy Qualcomm Technologies z nowym, intuicyjnym systemem informacyjno-rozrywkowym i 10-calowym kolorowym ekranem dotykowym. Zintegrowana platforma Snapdragon ma ulepszoną grafikę i możliwości oferowane przez sztuczną inteligencję (AI). Zapewnia bardziej zintegrowany i adaptacyjny system kokpitu, który może ewoluować, dostosowując się do preferencji i upodobań pasażerów.

Opel Corsa 2023 lifting, Opel Corsa 2023, Opel Corsa po liftingu, Opel Corsa F po liftingu

Opel Corsa 2023 lifting, Opel Corsa 2023, Opel Corsa po liftingu, Opel Corsa F po liftingu

Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

Materiały prasowe Opel

Lifting Opla Corsy F wprowadzi dwa elektryki i jedną hybrydę do gamy

Lifting to też zmiany w ramach układów napędowych. Dla przykładu Corsa Electric oferuje teraz większą moc (ta sięga 156 koni mechanicznych) i lepszy akumulator zapewniający zasięg do 402 kilometrów według cyklu WLTP. Prawdziwą nowością są także pozostałe napędy. Corsa stanie się bowiem pierwszym modelem Opla, który będzie dostępny jako hybryda z układem 48-woltowym. Na razie Niemcy nie chcą zdradzić zbyt dużej ilości informacji na temat tej wersji. Wiadomo jedynie, że silniki o mocy 100 i 136 koni będą współpracować z nową automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poza tym w palecie Opla Corsy 2023 pozostanie słabszy wariant jednostki elektrycznej. Model o mocy 136 koni mechanicznych otrzyma jednak większy zasięg. Ten ma wynosić do 357 km.

Opel Corsa 2023 lifting, Opel Corsa 2023, Opel Corsa po liftingu, Opel Corsa F po liftingu

Opel Corsa 2023 lifting, Opel Corsa 2023, Opel Corsa po liftingu, Opel Corsa F po liftingu

Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

Materiały prasowe Opel

Opel Corsa 2023 lifting, Opel Corsa 2023, Opel Corsa po liftingu, Opel Corsa F po liftingu

Opel Corsa 2023 lifting, Opel Corsa 2023, Opel Corsa po liftingu, Opel Corsa F po liftingu

Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

Materiały prasowe Opel

Opel Corsa 2023 lifting, Opel Corsa 2023, Opel Corsa po liftingu, Opel Corsa F po liftingu

Opel Corsa 2023 lifting, Opel Corsa 2023, Opel Corsa po liftingu, Opel Corsa F po liftingu

Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

Materiały prasowe Opel

Opel Corsa 2023 lifting, Opel Corsa 2023, Opel Corsa po liftingu, Opel Corsa F po liftingu

Opel Corsa 2023 lifting, Opel Corsa 2023, Opel Corsa po liftingu, Opel Corsa F po liftingu

Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

Materiały prasowe Opel

Opel Corsa 2023 lifting, Opel Corsa 2023, Opel Corsa po liftingu, Opel Corsa F po liftingu

Opel Corsa 2023 lifting, Opel Corsa 2023, Opel Corsa po liftingu, Opel Corsa F po liftingu

Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

Materiały prasowe Opel

Opel Corsa 2023 lifting, Opel Corsa 2023, Opel Corsa po liftingu, Opel Corsa F po liftingu

Opel Corsa 2023 lifting, Opel Corsa 2023, Opel Corsa po liftingu, Opel Corsa F po liftingu

Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

Materiały prasowe Opel

Opel Corsa 2023 lifting, Opel Corsa 2023, Opel Corsa po liftingu, Opel Corsa F po liftingu

Opel Corsa 2023 lifting, Opel Corsa 2023, Opel Corsa po liftingu, Opel Corsa F po liftingu

Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

Materiały prasowe Opel

 

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA