REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koniec z fałszywymi danymi zużycia paliwa – nowe procedury testowania pojazdów

Hubert Krawczyk
Koniec z fałszywymi danymi zużycia paliwa – nowe procedury testowania pojazdów/ fot. newspress
Koniec z fałszywymi danymi zużycia paliwa – nowe procedury testowania pojazdów/ fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA

Koniec z fałszywymi wskazaniami zużycia paliwa - nadchodzą nowe procedury testowania pojazdów. Nowy cykl pomiarowy WLTP, wyprze przestarzały już NEDC, dzięki czemu wyniki zużycia paliwa będą bardziej miarodajne i precyzyjniej odzwierciedlające rzeczywiste spalanie samochodów.

Dane pomiarowe w nowych samochodach  w znacznym stopniu, różnią się od tych jakie można uzyskać podczas zwyczajnego użytkowania samochodu. Dzieje się tak za sprawą przestarzałych technik badań, które przeprowadzane były głownie w warunkach laboratoryjnych, nie odpowiadających realnym warunkom na drodze. Jak wiadomo, na zużycie paliwa ma wpływ wiele zmiennych - do najbardziej podstawowych czynników, które bezpośrednio przekładają się na spalanie należy nie tylko zespół napędowy, czy charakterystyka jazdy kierowcy, ale też właściwości aerodynamiczne nadwozia, zamontowane opony jak i masa pojazdu.

REKLAMA

Przestarzały cykl pomiarowy spalania  NEDC (New European Driving Cycle), nie uwzględniał tych w/w elementów. Z tego względu potrafił być zaniżany nawet do kilkadziesiąt procent, względem tego co można realnie osiągnąć podczas poruszania się po drogach. Poza tym istotnym jest fakt, że cykl pomiarowy NEDC od dawna nie był usprawniany, a dzisiejsze czasy i dążenie za ekologią wymusiła zmodernizowanie testów pomiarowych w pojazdach.

Nowe badania zużycia paliwa

REKLAMA

W związku z powyższym zdecydowano, że od września 2017 roku wszystkie nowe modele samochodów trafiające na rynek w europie muszą podlegać badaniom nowym cyklem WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) oraz RDE (Real Driving Emissions). Jest to cykl pomiarowy, który w sposób bardziej precyzyjny odzwierciedla spalanie pojazdów, miedzy innymi. Dzięki rzeczywistej jeździe po drogach publicznych, a nie tylko w warunkach laboratoryjnych na hamowni.

Nowe rozwiązanie ma na celu przede wszystkim wyeliminowanie publikowania zawyżonych danych dotyczących zużycia paliwa, ale też projektowania bardziej ekologicznych silników, które muszą spełniać restrykcyjne normy czystości spalin potrzebnych do homologacji pojazdu.

Od września 2018 roku wszystkie nowe pojazdy będą mieć wyniki podawane według cyklu WLTP, a od 1 stycznia 2019 nowe dane o spalaniu trafią do samochodów sprzedawanych przez dealerów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Różnice pomiędzy NEDC a WLTP

NEDC

WLTP

Czas trwania cyklu

20 minut

30 minut

Dystans

11km

23km

Fazy testów

Miejska

Pozamiejska

Miejska

Podmiejska

Drogi główne

autostrady

Temperatura testowa

20-30 stopni Celcjusza

23 stopnie Celcjusza

Punkty zmiany biegów dla samochodów ze skrzyniami manualnymi

Stałe

Zmienne

Średnia prędkość samochodu

34km/h

46.5km/h

Prędkość maksymalna

120km/h

131km/h

Masa pojazdu

Własna + 100kg

Rzeczywista

RDE - Real Driving Emissions.(Testy na publicznych drogach)

NIE

TAK

Zmiany jakie postanowiono wprowadzić w cyklach testowych pojazdów powinny przynieść poprawę pod względem rzetelności  publikowanych danych  dotyczących zużycia paliwa. Dzięki temu osoby nabywające pojazdy nie powinny być już zaskoczone nadmiernym spalaniem ich samochodów. Nowe procedury badań opracowane zostały w taki sposób, aby wyniki zużycia paliwa były jak najbardziej realistyczne i bezpośrednio przekładały się na jazdę w rzeczywistości.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA