REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koniec z fałszywymi danymi zużycia paliwa – nowe procedury testowania pojazdów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Hubert Krawczyk
Koniec z fałszywymi danymi zużycia paliwa – nowe procedury testowania pojazdów/ fot. newspress
Koniec z fałszywymi danymi zużycia paliwa – nowe procedury testowania pojazdów/ fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA

Koniec z fałszywymi wskazaniami zużycia paliwa - nadchodzą nowe procedury testowania pojazdów. Nowy cykl pomiarowy WLTP, wyprze przestarzały już NEDC, dzięki czemu wyniki zużycia paliwa będą bardziej miarodajne i precyzyjniej odzwierciedlające rzeczywiste spalanie samochodów.

Dane pomiarowe w nowych samochodach  w znacznym stopniu, różnią się od tych jakie można uzyskać podczas zwyczajnego użytkowania samochodu. Dzieje się tak za sprawą przestarzałych technik badań, które przeprowadzane były głownie w warunkach laboratoryjnych, nie odpowiadających realnym warunkom na drodze. Jak wiadomo, na zużycie paliwa ma wpływ wiele zmiennych - do najbardziej podstawowych czynników, które bezpośrednio przekładają się na spalanie należy nie tylko zespół napędowy, czy charakterystyka jazdy kierowcy, ale też właściwości aerodynamiczne nadwozia, zamontowane opony jak i masa pojazdu.

REKLAMA

Przestarzały cykl pomiarowy spalania  NEDC (New European Driving Cycle), nie uwzględniał tych w/w elementów. Z tego względu potrafił być zaniżany nawet do kilkadziesiąt procent, względem tego co można realnie osiągnąć podczas poruszania się po drogach. Poza tym istotnym jest fakt, że cykl pomiarowy NEDC od dawna nie był usprawniany, a dzisiejsze czasy i dążenie za ekologią wymusiła zmodernizowanie testów pomiarowych w pojazdach.

Nowe badania zużycia paliwa

REKLAMA

W związku z powyższym zdecydowano, że od września 2017 roku wszystkie nowe modele samochodów trafiające na rynek w europie muszą podlegać badaniom nowym cyklem WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) oraz RDE (Real Driving Emissions). Jest to cykl pomiarowy, który w sposób bardziej precyzyjny odzwierciedla spalanie pojazdów, miedzy innymi. Dzięki rzeczywistej jeździe po drogach publicznych, a nie tylko w warunkach laboratoryjnych na hamowni.

Nowe rozwiązanie ma na celu przede wszystkim wyeliminowanie publikowania zawyżonych danych dotyczących zużycia paliwa, ale też projektowania bardziej ekologicznych silników, które muszą spełniać restrykcyjne normy czystości spalin potrzebnych do homologacji pojazdu.

Od września 2018 roku wszystkie nowe pojazdy będą mieć wyniki podawane według cyklu WLTP, a od 1 stycznia 2019 nowe dane o spalaniu trafią do samochodów sprzedawanych przez dealerów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Różnice pomiędzy NEDC a WLTP

NEDC

WLTP

Czas trwania cyklu

20 minut

30 minut

Dystans

11km

23km

Fazy testów

Miejska

Pozamiejska

Miejska

Podmiejska

Drogi główne

autostrady

Temperatura testowa

20-30 stopni Celcjusza

23 stopnie Celcjusza

Punkty zmiany biegów dla samochodów ze skrzyniami manualnymi

Stałe

Zmienne

Średnia prędkość samochodu

34km/h

46.5km/h

Prędkość maksymalna

120km/h

131km/h

Masa pojazdu

Własna + 100kg

Rzeczywista

RDE - Real Driving Emissions.(Testy na publicznych drogach)

NIE

TAK

Zmiany jakie postanowiono wprowadzić w cyklach testowych pojazdów powinny przynieść poprawę pod względem rzetelności  publikowanych danych  dotyczących zużycia paliwa. Dzięki temu osoby nabywające pojazdy nie powinny być już zaskoczone nadmiernym spalaniem ich samochodów. Nowe procedury badań opracowane zostały w taki sposób, aby wyniki zużycia paliwa były jak najbardziej realistyczne i bezpośrednio przekładały się na jazdę w rzeczywistości.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA