REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koniec z fałszywymi danymi zużycia paliwa – nowe procedury testowania pojazdów

Hubert Krawczyk
Koniec z fałszywymi danymi zużycia paliwa – nowe procedury testowania pojazdów/ fot. newspress
Koniec z fałszywymi danymi zużycia paliwa – nowe procedury testowania pojazdów/ fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA

Koniec z fałszywymi wskazaniami zużycia paliwa - nadchodzą nowe procedury testowania pojazdów. Nowy cykl pomiarowy WLTP, wyprze przestarzały już NEDC, dzięki czemu wyniki zużycia paliwa będą bardziej miarodajne i precyzyjniej odzwierciedlające rzeczywiste spalanie samochodów.

Dane pomiarowe w nowych samochodach  w znacznym stopniu, różnią się od tych jakie można uzyskać podczas zwyczajnego użytkowania samochodu. Dzieje się tak za sprawą przestarzałych technik badań, które przeprowadzane były głownie w warunkach laboratoryjnych, nie odpowiadających realnym warunkom na drodze. Jak wiadomo, na zużycie paliwa ma wpływ wiele zmiennych - do najbardziej podstawowych czynników, które bezpośrednio przekładają się na spalanie należy nie tylko zespół napędowy, czy charakterystyka jazdy kierowcy, ale też właściwości aerodynamiczne nadwozia, zamontowane opony jak i masa pojazdu.

REKLAMA

REKLAMA

Przestarzały cykl pomiarowy spalania  NEDC (New European Driving Cycle), nie uwzględniał tych w/w elementów. Z tego względu potrafił być zaniżany nawet do kilkadziesiąt procent, względem tego co można realnie osiągnąć podczas poruszania się po drogach. Poza tym istotnym jest fakt, że cykl pomiarowy NEDC od dawna nie był usprawniany, a dzisiejsze czasy i dążenie za ekologią wymusiła zmodernizowanie testów pomiarowych w pojazdach.

Nowe badania zużycia paliwa

W związku z powyższym zdecydowano, że od września 2017 roku wszystkie nowe modele samochodów trafiające na rynek w europie muszą podlegać badaniom nowym cyklem WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) oraz RDE (Real Driving Emissions). Jest to cykl pomiarowy, który w sposób bardziej precyzyjny odzwierciedla spalanie pojazdów, miedzy innymi. Dzięki rzeczywistej jeździe po drogach publicznych, a nie tylko w warunkach laboratoryjnych na hamowni.

Nowe rozwiązanie ma na celu przede wszystkim wyeliminowanie publikowania zawyżonych danych dotyczących zużycia paliwa, ale też projektowania bardziej ekologicznych silników, które muszą spełniać restrykcyjne normy czystości spalin potrzebnych do homologacji pojazdu.

REKLAMA

Od września 2018 roku wszystkie nowe pojazdy będą mieć wyniki podawane według cyklu WLTP, a od 1 stycznia 2019 nowe dane o spalaniu trafią do samochodów sprzedawanych przez dealerów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Różnice pomiędzy NEDC a WLTP

NEDC

WLTP

Czas trwania cyklu

20 minut

30 minut

Dystans

11km

23km

Fazy testów

Miejska

Pozamiejska

Miejska

Podmiejska

Drogi główne

autostrady

Temperatura testowa

20-30 stopni Celcjusza

23 stopnie Celcjusza

Punkty zmiany biegów dla samochodów ze skrzyniami manualnymi

Stałe

Zmienne

Średnia prędkość samochodu

34km/h

46.5km/h

Prędkość maksymalna

120km/h

131km/h

Masa pojazdu

Własna + 100kg

Rzeczywista

RDE - Real Driving Emissions.(Testy na publicznych drogach)

NIE

TAK

Zmiany jakie postanowiono wprowadzić w cyklach testowych pojazdów powinny przynieść poprawę pod względem rzetelności  publikowanych danych  dotyczących zużycia paliwa. Dzięki temu osoby nabywające pojazdy nie powinny być już zaskoczone nadmiernym spalaniem ich samochodów. Nowe procedury badań opracowane zostały w taki sposób, aby wyniki zużycia paliwa były jak najbardziej realistyczne i bezpośrednio przekładały się na jazdę w rzeczywistości.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA